Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kragejagt
#5
Hej

jeg er selv ivrig kragejæger med jagtgevær. da jeg finder det utroligt spændende og udfordrende. da krager er fugle med gode øjne og er meget sky af natur.

jeg har selv lavet krageskjul af gamle tagplader sat på et stativ af lægter, det tager cirka 3 timer at lave et ordentligt skjul af brugte tagplader og lægter. skjulet er placeret i et hegn så det har noget natur at falde ind i.
henover/rundt om skjulet har jeg lagt et sløringsnet fra det militære overskudslager, så det er næsten ikke til at se at det er et skjul med det menneskelige øje.

for at lokke kragerne tæt på anvender jeg en ugle, hvorpå jeg har påmonteret skindet fra en flået hare, og vingerne fra en fasanhøne, det er bare noget kragefuglene ikke kan stå for.
det kan godt være lidt svært at få skin og vinger til at side korrekt, men her er varmelim hemmeligheden, så bliver plast uglen næsten levende. (har enkelt gang tiltrukket et ornitolog, som ikke havde set så store ugler på de kanter før.)
skjulet giver også læ for jæger og hund, så bagenden ikke er frosset helt af, har været på kragetræk hvor uglen fik islag

jægeren skal også helst være iført sløring af den ene eller den anden slags, jo bedre desto flere krager er der at koge suppe på.

kragerne slår/angriber uglen (ikke alle krager slår/angriber), og når de angriber plastdyret er de til at få ramt på, da de så er inde på ca. 25-30m.

når kragerne begynder indflyvningen til lokkeuglen, skal man undlade at kikke på dem, da de med det samme ser hvis der er nogen der kikker på dem, vent bag skjulet de skal nok komme tæt på lokkeuglen.

jeg har prøvet at anvende lokkekald, men med mine musikalske evner skræmmer de mere end de lokker. men har haft kammerat med på jagt der kunne sige som en krage og det virkede rigtigt fint.

hvis man så tager vingerne og halerne af de skudte krager helt inde ved skroget, og så varmelimer dem på sine plastkrager, og så er det noget der dur, det behøver ikke være krager med "flok" almindelige plast krager er rigeligt fine.

jeg mangler bare lidt frost, for at der kommer rigtigt kragetræk der hvor jeg har jagt.
Svar


Beskeder i denne tråd
Kragejagt - af TPDK - 21-11-2006, 09:29 PM
Kragejagt - af Lani - 21-11-2006, 10:35 PM
Kragejagt - af U96 - 21-11-2006, 11:03 PM
Kragejagt - af - - 22-11-2006, 09:44 AM
Kragejagt - af Klunseren - 04-01-2007, 03:25 PM
Kragejagt - af Eric A - 05-01-2007, 04:26 AM
Kragejagt - af Eric A - 05-01-2007, 07:09 AM
Kragejagt - af TPDK - 30-01-2007, 05:20 PM
Kragejagt - af Jimmy - 30-01-2007, 06:30 PM
Kragejagt - af TPDK - 30-01-2007, 08:13 PM
Kragejagt - af Eric A - 30-01-2007, 10:03 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)