Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ombygning af Salonriffel til magnumstørrelse ?
#1
Hej !

Er der nogen som har en pris ide om hvad det koster at få lavet en salon om til magnum kaliber ?

Og hvis man ønsker at lave riflen om fra bane til jagt og løbet skal drejes ned, hvad det så løber op i ?

Jeg har jo set at man for meget få penge ( omkring 2000-3000 ) kan købe en salonriffel i magnum med kikkert.

Så er der en som er expert på dette område eller en som har en mening omkring dette ?

Hvorfor skulle man ofre penge på at ændre en baneriffel til magnum ?

Fremfor evt. bare at købe en ny, eller brugt magnum ?

Er der fordele ? penge at spare ? eller andet som taler for ombygning fremfor handel ?
Eller er det kun et job for maskinsnedkere [Big Grin]

Jeg har 3 salon jeg kan bruge til dette.

2 Shulz og Larsen fra Otterup.

Den ene har dioptersigte siddende ovenpå på en kantet form, ala en som til kikkertbrug, og et nyt baneriffelskæfte i lyst og mørkt, ligner noget forholdsvist billigt.

Den anden har dipotersigte siddene på siden og snelletræk ( hedder det ikke sådan når man kan stramme aftrækket op så der næsten ikke skal røres ved hovedaftrækket ? ) og et meget kunstfærdigt udformet skæfte i mørkt træ, med aluminiumsfod, skal ses for at forstå hvordan det ser ud, er meget specielt.

1 Anschütz model match 54, ser ud som om der kan monteres kikkert.
Flot skæfte som ligger godt til kroppen.
Umiddelbart ville jeg helst bruge penge på denne, da den er registret til jagtbrug allerede, dog skyder jeg stort set kun lidt sjov med den i ny og næ og ikke jagt.

Jeg er med på at hvis man ændrer den til jagtbrug er det et spørgsmål om vægt.

Jeg læste på nordisk våbenforum at der var en som snakkede om at banerifler havde højere udgangshastighed end en salon som er født til jagt, hvorfor dette ?? er der en anden stigning i piben, det er vel det eneste som kan gøre denne forskel.

Hvor meget får man ud af at ændre riflen til magnum, jeg tænker på eks. en maxlængde ??

Hvad er den relistiske skudlængde med en fornuftig/lige kuglebane for en standardbaneriffel kontra en ombygget ?

Lad høre fra de lærde [8D]

Mvh HG
Svar


Beskeder i denne tråd
Ombygning af Salonriffel til magnumstørrelse ? - af hyggegnuen - 23-01-2007, 01:15 AM
Ombygning af Salonriffel til magnumstørrelse ? - af hyggegnuen - 25-01-2007, 03:51 PM
Ombygning af Salonriffel til magnumstørrelse ? - af hyggegnuen - 27-01-2007, 01:04 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)