Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
30-06 -> 8x68 el. 300/330 Dakota el?
#19
Igår morges ved butiksåbningstid blev 3 nye serier afprøvet i Nystrøm&Krabbes ..'krybekælder'. Dog lidt sværere mht lys og skive at fokuser helt så godt som i dagslys på mine egne skiver. Som sidst 20-30 sek mellem hvert skud og ca 5min mellem serier.... mærker at løbet er kommet under håndvarme igen.

Anyway start med totalt renset pibe (break free + polering med Gold Medallion... derefter trukket tør). Kikkert justeret 3klik op.. først et skud med Alaska kugle.. ligger ca 5cm højere end sidst, derefter en filtprop for at lige trække evt grovsnask ud

nu afskydes i 'omvendt' rækkefølge m højste ladning først 3x70,5gr. De ligger tæt og bedre en 1ste forsøg.. men træfpunkt ligger ikke højere end Alaskaen? (forvente 3-5cm højere).. eneste forskel var at igår holdt jeg ikke fast om forskæftet (andet ved Alaska kuglen) .. men lagde kun hånden 'blødt under'.. er det normalt at forskellig 'skæfteholding' kan betyde så meget mht træfpunkt??

70,0 ligger ikke så langt fra og samler ca som sidst.

Superladingen fra sidst på 69,5 ser ud til have 2 sammenfaldende og en måske strøer?.. det er ihvert fald eneste lading der bringer skud oven i hinanden.. men ellers er tendens omvendt fra sidst.. højste ladinger samler mest.. eller de ladninger jeg afskyder først samler mest..

Foto af video billede af målskiven (ja lidt 'crap' mht nøjagtig opmåling, men det er det der er).. men prøvet at uddrage ca træfpunkt og spredning.

[Image: 8x68S_KJG8003_2nd_round.jpg]

hvilken af de 3 ladninger skal jeg satse på?.. skal have ladet en del stykker op og skudt ind på 200m/100m her på lørdag .. ikke yderligere tid til eksperimenter før vi tager afsted til drivjagt torsdag næste uge

hælder selv til 69,5gr ladningen..men ved ikke om man kan tolke nogen entyding forskel mellem ladningerne

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar


Beskeder i denne tråd
30-06 -> 8x68 el. 300/330 Dakota el? - af WSM - 24-06-2007, 02:48 PM
30-06 -> 8x68 el. 300/330 Dakota el? - af wolf_skate - 31-10-2007, 12:40 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)