Følgende advarsel
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 871 - File: showthread.php PHP 7.4.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 871 errorHandler->error







Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hot Sauce anyone.. ?!? Stærkt stads til grillen...
#1
I kender sikkert den almindelige Tabasco.
Den er ikke noget specielt som sådan - den er stærk og kan være overvældende.

Den får det der svarer til ca 2500-5000 Scoville Units på en skala udviklet til at vurdere/placere noget som er krydret.

Ellers ligger de forskellige andre Tabasco'er fra 100 Scoville, til den slemt hotte 8000 Scoville.

I kender dem sikkert bedre end jeg. Jeg er ikke meget for Tabasco.

Scoville skalaen er en skala vurderet på baggrund af 100% ren Capcaicin som er det som "brænder" tungen og som er det der gør chilipebre stærke.

Man siger at 100% ren capsaisin har en Scoville Heat Unit-værdi på 16-millioner.!! Det er det absolut max man kan opnå - overhovedet.

Så kan man jo sige, at Tabasco ikke ligefrem er slemt i forhold til denne koncentrerede capsaicin.....

Selv er jeg en HUND efter den Thailandske Sriracha Hot Chili sauce og til dem af jer der godt kan lide HOT - og kender Thailandsk mad... ja der kan jeg sige, at når Thailænderne siger det er Hot.... SÅ ER DET! [:0]

Den her flaske får ca 2000 Scoville Heat Units og rangerer i nærheden af den almindelige Tabasco - dog syntes jeg den er langt bedre.
Denne flaske har foreløbig holdt i 2-3 måneder.. den er halvt brugt :
[Image: IMG_2970.JPG]

Til sammenligning siger man også at de pebersprays der findes til selvforsvar - de har typisk 1-2 millioner scoville heat units.

Pebersprayene er noget forbandet stærkt noget som får granvoksne mænd til at græde - eller som vi måske hellere ville sige... Jeg græder ikke, men peberet stimulerer mine tårekanaler.

Men...
Tag så en kigger på denne her Hot sauce...

http://www.mohotta.com/product/330/1

FARK !!! Den får 7100000 Scoville Units... 7.100.000 Scoville Heat Units....

DOBBEL FARK... SYV MILLIONER ET HUNDREDETUSINDE UNITS.!!

DET ER FLERE GANGE MERE END PEBERSPRAYEN DER FÅR GRANVOKSNE MÆND TIL A....

Det er flere gange mere end hvad der skal til at stimulere tårekanalerne...

Jøsses.

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Hot Sauce anyone.. ?!? Stærkt stads til grillen... - af HappyNanoq - 25-07-2007, 05:26 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)