Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten?
#46
Citat:quote:

Originally posted by Sauer80

..påstande om, at netop min historie, skulle være årsag til, at man i Svenska Jägerforbundet skulle se skævt til lige mit forbiskud.


[xx(]

Hvis ikke jeg var blevet gjort opmærksom på din publicerede historie her i Sverige, så havde jeg ikke været opmærksom på den overhovedet. At nogle tilfældigt udvalgte folk, som du siger, at du har talt med, angiveligt afviser, at John Wayne fortællingen ikke ligger til grund for den øgede opmærksomhed på problematikken i alt for lemfældig skydning til bjørne er vel ret indlysende (hvis det er tilfældet) ? Dels fordi, at din historie naturligvis ikke i sig selv berettiger stramninger, dels fordi der, som du selv er inde på, er andre jægere, der har været alt for løse på aftrækkeren.

At din beretning har cirkuleret herovre i de nævnte kredse er dog et faktum. At den ikke har gjort reklame for hverken danske jægere eller for uddannelsesniveauet blandt de, der slippes løs på bjørnejagt er vel også ret åbenlyst. Hvis du selv tror på, at publisering af den slags på internettet ikke læses af andre end dine "kammerater", så tro blot det.

Jeg skulle iøvrigt hilse og sige, at hvis du efter det beskrevne forløb havde beskudt en hunbjørn med ungerne halsende 50 meter efter, så havde du stået til en minimumsstraf på 6 måneders ubetinget fængsel for "grovt jaktbrott" - medmindre du havde været knapt så ærlig og udtænkt et formildende scenario, hvor skuddet blev afgivet efter grundig granskning af om bjørnen var alene eller ikke. I princippet er det at afgive skuddet den strafbare handling - hvad enten det træffer eller ej, men bevisbyrden er unægteligt svær at løfte ved et rent forbiskud. Den svenske jagtlovgivning håndhæves anderledes håndfast end den danske. Senest er bl.a. to unge jægere fra Värmland blevet idømt hver 6 mdr. for angiveligt at have nedlagt en musvåge.

De svenske jægerforbundsfolk du har talt med - mente de, at alt var i sin skønneste orden????

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar


Beskeder i denne tråd
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af alan - 13-09-2007, 06:28 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af alan - 13-09-2007, 06:58 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 13-09-2007, 10:27 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 14-09-2007, 12:05 AM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af alan - 14-09-2007, 09:27 AM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 14-09-2007, 11:41 AM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af alan - 14-09-2007, 10:01 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 15-09-2007, 04:24 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 15-09-2007, 04:46 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 15-09-2007, 04:54 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 15-09-2007, 05:06 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 15-09-2007, 10:39 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af lbb - 16-09-2007, 01:14 AM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Sauer80 - 27-09-2007, 07:35 PM
Får den gode jagtmoral ikke plads i kufferten? - af Høgh - 30-09-2007, 01:07 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)