Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tag yndlingen med i seng
#12
Tjo, nu bor jeg selv i Grønland, men er dog vokset op i Dk. To vidt forskellige lovgivninger.

Der er absolut intet galt i håndvåben - men personligt ser jeg bare intet interessant i dem. Hverken til sport eller jagt.
Men der skal da være noget for enhver smag, så længe det er dyreetisk forsvarligt og kan sikre hurtigt drab, så dyrene ikke lider unødigt.

Så jeg vil sige... who cares about handguns ?!?

Det er der nok mange der gør - men de rager mig en papand.
Det er et frit land - du har din mening, jeg har min mening.. og det har vi lov at have.
Du har sikkert brug for håndvåben til dine interesser og sådan - det har jeg åbenbart ikke - så det vil uvægerligt give forskellige meninger, ud fra forskellige baggrunde.

Men jo, jeg har da set mange våben - og skudt med mange våben, og det incl håndvåben, da jeg var i USA.
Den mindste kaliber jeg husker, er standard .22LR - den største var cal .50AE. Ellers var det hen over de traditionelle .357Mag, 9mm, .40S&W, .41, .45Auto, .45GAP - der var sortkrudtspistoler - ja endog originale .454Casull-patroner (ikke de "vattede" fabriksladninger, men de RIGTIGE patroner).
Der var lidt af hvert - og jo - det skal da prøves, når man endelig når frem. Så revolvere, pistoler, maskinpistoler, maskingeværer m.v. - det siger man da ikke nejtak til at prøve, når man får muligheden. Gør man ?

Enhver amerikaner ville vel ikke sige nejtak til at prøve mit lille arsenal af "longguns" (rifler/haglgeværer).
Jeg kender ingen som stiller det som krav, at der SKAL være håndvåben i samlingen.

Det var nu diverse rifler som interesserede mig mest.

Selvom det godt nok kun var tre stater jeg var i, så mødte jeg folk fra flere stater end det - som hver især bragte deres våben med til Pennsylvania for at vise dem frem og lade andre skyde med deres arsenal. Så dét giver også et bredt udvalg at gå og kigge på samt snakke om.

Hver har sine styrker og svagheder - men alle snakkede hjerteligt om deres valg af våben samt lyttede gerne når jeg snakkede om mine egne våben.

Så syntes bestemt det var en interessant tur i staterne, hvor jeg har mødt mange spændende mennesker - både fra forummene jeg var med på, men også de øvrige mennesker jeg fik snakket med.

Har såmænd intet imod amerikanere som sådan, de har bare et andet syn på tingene end mig selv - og de fleste mente det var et friskt pust med besøg fra Dk.

Der er måske et par enkelte småting der "prikker" lidt til éns sideben, fordi jeg ser tingene anderledes.

Men jeg respekterer amerikanernes måde at være på - trods jeg måske ikke er enig selv. Derfor forventer jeg også at amerikanerne accepterer den måde JEG er på - trods DE måske ikke er enige.

Dette er dog sjældent tilfældet - da "The american way".. er vejen frem og "The good ol' red, white n' blue" er det eneste der virker.

Hvis jeg skal på grisejagt/vildsvinejagt, bliver det med cal 12 og slugs/brenneke - eller .45/70.. Jeg har set hvad der skal til for at lægge sådan et dyr ned.
Hvis jeg er modig - så med kniv og hunde.! Men det er jeg nok ikke. hehe. Selvom det helt klart ville sætte "jagt" i et helt andet perspektiv.

Nu gik turen mere ud på at komme lidt på ferie i andre omgivelser end de mange lande i Europa som jeg kender i forvejen - og så besøge nogle forumkammerater og ellers være lidt længere væk "på egne ben", men jo - at komme på skydebane og sådan, var helt sikkert en faktor der var medbestemmende for at tage turen i det hele taget.

Så ud fra dem jeg har mødt, har jeg mit helt eget billede af hvordan den gruppe mennesker er - og hvordan dén del af amerika er.

At besøge 3 stater ud af... whatever... giver naturligvis ikke et representativt billede af hvordan USA er i det resterende.
At have mødt folk fra 8-9 stater.. gør det jo ikke meget bedre.

Men har trods alt skrevet med folk fra nogen af 40 stater siden 2001 - og det kan til tider være ganske underholdende at holde "The american way" op mod eks det jeg selv kender.
Vi bliver måske aldrig enige da vi kommer fra forskellig baggrund - men vi får et bredere billede af resten af verden. Der ER noget udenfor min egen lille boble.

Har spekuleret på en crosscountry tur.. se hvor vejen ender.. og møde flere kammerater.

Dette er dog ikke blevet realiseret af simple årsager - dem jeg kunne møde som boede i nærheden af Baltimore (eneste flyrute fra Grønland til USA er Baltimore) var af den overbevisning at "USA is the way to go" og alle andre kunne bare pikkle af "Vi har nok i os selv".

Nåja, så er der så meget mindre interesse for at besøge landet selvom man bare kan styre udenom de individer.
Men der ER da nu sjovest at møde folk man har snakket med pr forum, Skype, Tlf, mail, MSN/ICQ, chat....

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Beskeder i denne tråd
Tag yndlingen med i seng - af Kima - 19-09-2007, 02:10 PM
Tag yndlingen med i seng - af JBN - 19-09-2007, 03:15 PM
Tag yndlingen med i seng - af HappyNanoq - 19-09-2007, 05:14 PM
Tag yndlingen med i seng - af Ulske - 19-09-2007, 05:36 PM
Tag yndlingen med i seng - af Kima - 19-09-2007, 07:10 PM
Tag yndlingen med i seng - af HappyNanoq - 19-09-2007, 07:24 PM
Tag yndlingen med i seng - af Ulske - 19-09-2007, 09:24 PM
Tag yndlingen med i seng - af Eric A - 20-09-2007, 09:17 AM
Tag yndlingen med i seng - af toresode - 20-09-2007, 01:18 PM
Tag yndlingen med i seng - af HappyNanoq - 20-09-2007, 04:46 PM
Tag yndlingen med i seng - af ca. - 21-09-2007, 07:11 AM
Tag yndlingen med i seng - af HappyNanoq - 21-09-2007, 05:56 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)