Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tumbling af hylstre
#6
Citat:quote:

Originally posted by Dr. Strangelove

min procedure er at tumble hylsterne direkte fra banen og derefter bruger jeg et decapping die, der kun udstøder den brugte fænghætte. dermed er der ikke noget granulat tilbage i ildkanalen og intet granulat der sætter sig i sizer dien... granulat i sizerdien giver kedelige buler i hylsteret, fordi lufthullet i værktøjet bliver blokeret...
hylsterne er også nemmere at inspicere for fejl, når de er renset og klar til bearbejding...



Samme procedure her og har aldrig haft en klikker.
Okay det skulle da lige være da jeg tog til Skotland. Lavede ammunitionen dagen før, i huj og hast, og glemte at sætte fænghætter i en 3-4 stykker [xx(] Jeg er blevet en del mere nøjeregnende siden da og helt galt gik det da heller ikke.. jeg fik 6 gode hjorte.
Men altså....klikkere pgr. af media rester i fænghuller. Det har jeg aldrig haft.
Iøvrigt.. årsagen til at din hjemmelavede tumbler larmer meget, er nok den, at der ikke er et låg spændt på spanden til at dæmpe vibrationerne. Det plejer at hjælpe her, hvis låget er spændt hårdt.

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling
Svar


Beskeder i denne tråd
Tumbling af hylstre - af Glock - 07-02-2005, 12:14 AM
Tumbling af hylstre - af Great Dane - 07-02-2005, 12:21 AM
Tumbling af hylstre - af mp - 07-02-2005, 12:45 AM
Tumbling af hylstre - af Glock - 07-02-2005, 12:57 AM
Tumbling af hylstre - af Dr. Strangelove - 07-02-2005, 01:21 AM
Tumbling af hylstre - af niels - 07-02-2005, 01:34 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)