Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kuglevægt - skotsk kronvildt på lange hold
#18
Citat:quote:

Som alternativ kunne jeg f.eks. foreslå Keglespids i 9,7 gram, den kunne måske nok peppes op til næsten 900 mtr. i en 308.

Det er ihvertfald for alvor en varmint grenade (denne combo kaldes i folkemunde for "der gullasch kanone" i tyskland[Big Grin]
Aerodynamik som et pengeskab og mindst lige så dyr som BT.
Men skyder som regel bedre i piber med "sygdomme".

/Gammeltoft

Nu regner jeg ikke lige med at min Tikka Allweather er skudt ud efter ca. 1000 skud, men den samler immervæk 5 skud under 20mm.
Min 5,6x57 er nok heller ikke skudt ud endnu da den ca. har samme antal skud på bagen, den samler dem bare til ca. 15mm, her er der bare ikke andet udvalg end KS, bortset fra Hirtenberg, men de ligger jo ikke ligfrem og flyder i forretningerne.
Men fælles for begge kalibrene er at knald og fald effekten er forbløffende[Wink] Gullasch kanonen kan du godt køre i garagen igen. Jeg har aldrig skudt et stykke vildt med dem, fra rådyr til elg der var sønderskudte, snarere tværtimod.
Som et lille kuriosum kan det lige nævnes, at 5,6eren har skudt en spidshjort i Skotland. Gennemskud på 150 mtr. og flugtdistance på ca. 50 mtr.[8D] Ja og jeg ved godt at den er ulovlig til det[:o)] men det var efter strenge ordrer fra stalkeren, i forbindelse med regulering af kronvildt der trak ned i markerne.

MVH Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.
[Image: p----blaser.jpg]
Tikka M65 9,3x62 m. M@Xaport
Tikka 695 Allweather 30-06
Mannlicher Schönauer M72 5,6x57
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Beskeder i denne tråd
Kuglevægt - skotsk kronvildt på lange hold - af Schönauer - 21-02-2008, 12:31 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)