Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse
#15
Hej
Tak for hjælpende hænder. Jeg kender begge firmaer, og de kan sikkert hjælpe med særlige ønsker.Jeg har også kigget hos Midway, hvor det er lidt svært at gennemskue det store udvalg. De file, vi almindeligvis bruger i sløjdsalen, kommer lidt til kort, når vi serverer hårde træsorter for dem. Det jeg leder efter er file, der er i høj stålkvalitet og forarbejdning, så der ikke skal anvendes overdreven kraft for at få dem til at bide i f.eks valnød. Når man f.eks laver de to noter til løbene i et forskæfte, arbejder man fortrinsvis på langs af årerne.Det stiller krav til værktøjet at tage rigtig spån.
Dagens projekt har været at færdiggøre restaureringen af bænken fra i går. Jeg synes, at I skal se de hippeste kæber i byen!Jeg har lagt en lille Skinner frem, som er leveret af Bigfoot.440 stål til ingen penge. Den er indkøbt, fordi jeg vil lave en mindre opgave med netskæringen lpi24, inden jeg tager fat på forskæftet, der venter.Af med skallerne og ny på i Tyrkisk Valnød med netskæring. Det er iøvrigt første gang, jeg har en skinner i hånden. Virkelig god fornemmelse. Når fingrene bliver fedtede af blod m.m. kan tingene smutte.Øjet til pegefingeren virker som en rigtig højnelse af sikkerheden
Walnut
[Image: DSC00692.jpg]
Svar


Beskeder i denne tråd
Danse Macabre: Skæftning af Sidelåsbøsse - af Walnut - 18-03-2008, 07:56 PM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)