Svar: 437
Tråde: 0
Tilmeldt: Mar 2007
Respekt:
0
Så kom der nyt gummi på slæden, og af en eller anden grund er der en som ikke har mærket op hvad der er for og bag ovs. men hvor vigtigt er det lige, jeg sætte dem med mest mønster på foran og er sikker på at der er styr på højre og venster.
så kan det vil ikke gå helt galt[?]
Hvorfor går man så meget op i de sidder ens er det ikke bedre at få dem slidt ens ned.
KR
If you pay with penuts.
You only get monkeys
If you pay with penuts.
You only get monkeys
Svar: 723
Tråde: 0
Tilmeldt: Mar 2004
Respekt:
1
Du sætter dem med mest mønster bagpå.
Højre / venstre er for at de skal rotere samme vej som sidst.
Hilsen BB.
Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.
Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar: 2.079
Tråde: 0
Tilmeldt: Jan 2005
Respekt:
0
Citat:quote:
Originally posted by blackbird
Du sætter dem med mest mønster bagpå.
Hvorfor? Jeg går ud fra at vi snakker forhjulstræk.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Uffe
Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar: 92
Tråde: 0
Tilmeldt: Feb 2009
Respekt:
0
Jeg plejer nu at sætte dem med mest mønster foran. Fordi bilen er en forhjulstrækker.
Sako Quad 22LR/Bushnell Banner 3-9x40
Sako Quad 17HMR/BSA Sweet17 6-18x40
anschütz std 22LR/Eagle Eye 4x32
Remington 788 222Rem/Tasco 4x32
FX Typhoon .22/Bushnell Banner 3-9x40
Jaguar O/U 17/76
Akkar Altay 12/76
Remington 870 Express 12/76
(Den er god nok, 2stk Quad
)
5,5mm luft, 17HMR, 22LR, 222Rem, 12/76 - Pest Control ÜBER ALLES!
Svar: 1.224
Tråde: 0
Tilmeldt: Aug 2007
Respekt:
0
Bedste dæk bagerst - PUNKTUM
[
] AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar: 7.651
Tråde: 375
Tilmeldt: May 2004
Respekt:
36
Bedste dæk foran - det er her der er mest brug for at dræne vand væk og forhjulene styrer.
Undtagen på en Camaro 427 Bigblock [^]
--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!
No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....
Mvh M@X 2.1
Svar: 3.304
Tråde: 0
Tilmeldt: Dec 2003
Respekt:
0
I manualen til min nye øse står der at har man ESP skal de bedste dæk altid sidde bag på.
Mvh.
Yeti
Svar: 2.256
Tråde: 1
Tilmeldt: Mar 2006
Respekt:
13
Aye M@X din tøsedreng. Den skal da være med en 454 Cu inch.
H
Hogmeister
Svar: 7.651
Tråde: 375
Tilmeldt: May 2004
Respekt:
36
Citat:quote:
Originally posted by hogmeister
Aye M@X din tøsedreng. Den skal da være med en 454 Cu inch.
H
Jebs, min 454 BB Chevy med Crane rollercam ligger i værkstedet.[^] Men skal lige bores først[
]
--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!
No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....
Mvh M@X 2.1
Svar: 1.224
Tråde: 0
Tilmeldt: Aug 2007
Respekt:
0
I modsætning til logikken, er det faktisk baghjulene der styrer - prøv det med en legetøjsbil, bloker først forhjulene med tape, og kør den ned ad en plade/bakke, så kører den nogenlunde ligeud - men hvis man blokerer bagjulene, vil den dreje rundt.
At køre med de dårligste dæk bagpå, er direkte livsfarligt - eneste tidspunkt det kan anbefales, er ved lav fart, på dårligt underlag, med en forhjulstrukket bil, alene for fremdriftens skyld !
Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar: 810
Tråde: 0
Tilmeldt: Feb 2010
Respekt:
0
Utroligt som det emne aldrig bliver færdig diskuteret.. Det er uden betydning om bilen er forhjulstrukket eller ej. Bedste dæk skal ALTID sidde bagest, fordi de fleste alvorlige ulykker sker ved at bagenden skrider ud.. Det er hvad eksperterne siger!
Kim: Har du tjekker dine ventilhætter? Mange sætter ventilhætter på, hvor der står HF VF VB HB.
"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar: 4.209
Tråde: 0
Tilmeldt: Feb 2004
Respekt:
2
Langt de fleste sommerdæk har ikke en "køre-retning", men en inder og yderside ...
Man kan derfor bytte om på dem som man lyster... Jeg kører med quattro, men ser alligevel en anelse mere slid på forhjulene ened baghjulene..?
(Jeg kan kun komme på den forklaring at det skyldes at jeg kører for meget morfar-kørsel og (motor)- bremser mere end jeg accelererer...
Det burde dog være omvendt da min bil har 60-40 Torsen diff, i stedet for 50-50 ...
Jeg bytter om på dem for at slide dem ens, og modvirke "hæl-tå" slid, som dog er meget begrænset på min... den gamle 80'er slider helt tydeligt dækkene mest foran..
De bedste dæk skal bagpå... selv på en quattro, de skal redde dig fra at miste kontrollen i en udskridning, (med eller uden ESP)
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar: 437
Tråde: 0
Tilmeldt: Mar 2007
Respekt:
0
Ja det er så lige det omvendt af hvordan jeg satte dem på, så af igen skal de vel.
KR
If you pay with penuts.
You only get monkeys
If you pay with penuts.
You only get monkeys