Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvem ved noget om elektronik?
#1
Jeg har en bænksliber til kraft, som jeg gerne vil have til at køre med ca. halvt så mange omdrejninger.

Hvis man bare køber en omformer har jeg hørt at det bliver ret dyrt, men findes der ikke en dims fra en bil eller andet der indeholder elektronik som man kan bruge og evt. finde brugt ?

Som det sikkert fremgår af ovenstående ved jeg næsten intet om el og elektronik [8D]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#2
@Lani

Spørg Mcquolle, en af de få formænd der kan alt om dette. [:I]

/Rolin

"Non timeo mori, nec vivere Vereor"
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Så tror jeg det skal være fra en Tesla eller lign.[Big Grin]
Du skal have en frekvens omformer og det tror jeg ikke sidder i ret mange biler.?
Håber McOlle byder ind

CP
[Image: ajbutton.gif]
.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 7x57R - .308 -.300 WM - 8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#4
Der skal en frekvensomformer til, send mig lige et billede af motorens mærkeplade, så skal jeg sige hvad det koster. Det er nok ikke så galt endda...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
(Måske du tilmed kan få sat den til 230V i stedet for kraft)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

(Måske du tilmed kan få sat den til 230V i stedet for kraft)

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62



Blarerøv [8D]

m.v.h. Rasmussen45.
Ost og rødvin er godt
Svar
#7
Macquelle, kan du så også fremtrylle et 110v kontakt så jeg kan bruge "udenlandsk" el udstyr uden omformer?
Svar
#8
Marion Morrison: Det er vel denne du skal bruge: https://www.batteribyen.dk/skross-rejsestik-uk-dk

[Image: skross-uk-dk_2.jpg]

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Jrex; Tror MM mente en stikkontakt som gav 110V ud og ikke "bare" en rejseadapter...

MM; Hvis det ikke bare er en rejseadapter du er på jagt efter, men en direkte stikkontakt der giver 110V, så har jeg aldrig set en. Dermed ikke sagt at det ikke findes, men det er næppe ret udbredt. Til at bruge i en fast installation i Danmark er det næppe lovligt heller...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#10
Jeg vil bare gerne have et stik i huset som er 110
Svar
#11
Var de gamle shaver stik ikke også til 110 volt???

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#12
Jo, de gamle shaver-stik i lyskilden på badeværelserne var oprindeligt 110 Volt.
Dog kunne man kun trække max 10-12-15 Watt ud af dem. Hvis man forsøgte mere end det, så brændte den del sammen. Der skulle ikke ret stort forbrug på, før elektronikken brændte sammen på dem.

Hvis man skal bruge det til billigere ladeudstyr (krudtdispensere, vægte, tumblere m.v.), så kan man heller ikke trække det derfra, da den ikke kan levere nok.

Det billigste er nok bare at bruge en transportabel skilletransformer der stoppes i almindeligt vægudtag - som så laver de 110 Volt som ønsket.
https://www.batteribyen.dk/stromforsyninger/transformere/revolta-2000w-omformer-transformer-220v-240v-til-110v-5109

Men skal det være fint - kunne det også laves som en separat gruppe, med en skilletransformer som ender i en helt særskilt type vægudtag der ikke kan forveksles med 220 Volt.

Det kan en Aut.Elinstallatør lave - og da der er tale om udvidelse af, eller ændring af el-installationen, så må man ikke selv lave det.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#13
Happy, Men må man sætte et amerikansk stik op? Så vidt jeg ved så er det da kun den danske 3-benede type og schuko som er tilladt...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Happy, Men må man sætte et amerikansk stik op? Så vidt jeg ved så er det da kun den danske 3-benede type og schuko som er tilladt...



Jeg har lige snakket med og fået det bekræftet af en kollega der før var ved El-myndigheden her i Grønland.

Han siger at den eneste måde man kan sætte et amerikansk stik op i en privat bolig, er at læne sig op af samme installationsregler som når man laver eksempelvis halogen-lysinstallationer (transformer) som samtidig er berøringssikre.

Altså SELV/PELV godkendte sikkerheds-/skilletransformatorer.

Dog skal sikkerheds-/skilletransformatoren så sidde i samme rum som vægudtaget skal sidde i.

Dvs at man gerne må få ført 220 volt frem til et givent rum, og ind i en sikkerheds-skilletransformator (SELV-trafo eller PELV-trafo) i rummet, og sekundærsiden af den over i et vægudtag af amerikansk standard, eller sekundærsiden af den over i en alu-skinne med flere vægudtag af amerikansk standard.

Så kan det godt være en del af den faste installation. Det vil bare være svært og sikkert dyrt at finde sådan en alt efter hvor stor effekt man skal trække fra den.

Så han mener også at det vil være det nemmeste bare at bruge den transportable strømforsyning jeg linkede til i første indlæg, for så skal den kun opfylde apparatur-godkendelserne, da det så er at betragte som almindeligt flytbart udstyr - og ikke fast installeret. (selvom man måske aldrig flytter den!)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#15
Mange tak de herrer, jeg bruger en transformer.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by HappyNanoq

Citat:quote:

Originally posted by McQuolle

Happy, Men må man sætte et amerikansk stik op? Så vidt jeg ved så er det da kun den danske 3-benede type og schuko som er tilladt...



Jeg har lige snakket med og fået det bekræftet af en kollega der før var ved El-myndigheden her i Grønland.

Han siger at den eneste måde man kan sætte et amerikansk stik op i en privat bolig, er at læne sig op af samme installationsregler som når man laver eksempelvis halogen-lysinstallationer (transformer) som samtidig er berøringssikre.

Altså SELV/PELV godkendte sikkerheds-/skilletransformatorer.

Dog skal sikkerheds-/skilletransformatoren så sidde i samme rum som vægudtaget skal sidde i.

Dvs at man gerne må få ført 220 volt frem til et givent rum, og ind i en sikkerheds-skilletransformator (SELV-trafo eller PELV-trafo) i rummet, og sekundærsiden af den over i et vægudtag af amerikansk standard, eller sekundærsiden af den over i en alu-skinne med flere vægudtag af amerikansk standard.

Så kan det godt være en del af den faste installation. Det vil bare være svært og sikkert dyrt at finde sådan en alt efter hvor stor effekt man skal trække fra den.

Så han mener også at det vil være det nemmeste bare at bruge den transportable strømforsyning jeg linkede til i første indlæg, for så skal den kun opfylde apparatur-godkendelserne, da det så er at betragte som almindeligt flytbart udstyr - og ikke fast installeret. (selvom man måske aldrig flytter den!)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)



Enten har du sat mig, eller også har du glemt hvad ELV står for.
Svar
#17
http://dan.wikitrans.net/Klenspänning

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#18
(11-08-2017, 07:49 PM)Lani Skrev: Jeg har en bænksliber til kraft, som jeg gerne vil have til at køre med ca. halvt så mange omdrejninger.

Hvis man bare køber en omformer har jeg hørt at det bliver ret dyrt, men findes der ikke en dims fra en bil eller andet der indeholder elektronik som man kan bruge og evt. finde brugt ?

Som det sikkert fremgår af ovenstående ved jeg næsten intet om el og elektronik [8D]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!

Kom nu bare til lommerne og få købt den Tormek i stedet for alle de krumspring Cool
Svar
#19
(24-11-2017, 09:46 AM)ID Skrev:
(11-08-2017, 07:49 PM)Lani Skrev: Jeg har en bænksliber til kraft, som jeg gerne vil have til at køre med ca. halvt så mange omdrejninger.

Hvis man bare køber en omformer har jeg hørt at det bliver ret dyrt, men findes der ikke en dims fra en bil eller andet der indeholder elektronik som man kan bruge og evt. finde brugt ?

Som det sikkert fremgår af ovenstående ved jeg næsten intet om el og elektronik [8D]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!

Kom nu bare til lommerne og få købt den Tormek i stedet for alle de krumspring Cool
Harald Billigborg havde en Tormek lignende sliber på sort fredags tilbud.....
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Tormek er desværre ikke særlig egnet til mit brug, ellers var det en billig løsning.
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)