Citat:quote:
Originally posted by Iglo
Er der nogle der bruger norma krut til 308Win , til en tikka model
m595, tænkt at bruge reminton 11,7g blødnæset samt Lapua mega 12g
Hved godt man skal passe på det med at TÆNKE !
Da jeg er ny genlader![][:o)]
Jeg har en tikka m55 - som er lidt ældre en din model i samme kaliber. En riffel jeg i øvrigt er meget glad for (lille kort sag der skyder præcist! - vel ca. 4-5 cm kortere pibe en M595´eren)
Jeg har været ude og kigge efter en lidt langsommere krudt for at skubbe de lidt tungere kugler ud.
Hvis du vil have Norma krudt, skal du nok kigge nærmere på 202´eren.
Jeg bruger Vitavovs N150 - det fungerer fint for mig og er i kal 308 velegnet til især tungere kugler, hvor en lidt langsommere krudttype er at foretrække.
Jeg bruger den nu med kugler på 150 grains (9,7 gram), som nok er laveste kuglevægt for den kombination af krudttype og kaliber.
Men der fungerer den perfekt og præcisionen er fin. Testede den på skydebanen umiddelbart inden bukkejagten gik ind, hvor jeg gjorde mig lidt umage med fast anlæg på en rygsæk osv.. Skudgruppe på 2-3 cm med 10 skud....[8D][
][
]
VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)
Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)
Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)