Citat:quote:
Originally posted by heb
358 er en randpatron der oprindeligt er bygget til winchesters model 94 AE. Hylsterdimensionen er den samme som 307 win. som også er til 94 AE.
358 win er ikke en randpatron... så mmeget ved jeg og 358 er ikke at finde kamret i winchester 94 riflerne... det er derimod 356 winch...(som er med rand)
Min viden er kun, hvad jeg har læst mig til gennem diverse gun digest, guns&ammo, rifle shooter, handloaders digest osv... flere berettede, at det var en patron der var/er svær at få til at skyde præcist... men det er Jeg klar over, at man skal tage med et gran salt...
Egentlig spurgte jeg af ren nysgerighed... [
]
Jeg vil mene at 358 er på linie med 9,3x57... Den er stor uden at være decideret kraftig... Men den er garanteret en effektiv skovpatron, Ingen tvivl om det... hvordan ligger det med tilgængelighed med ammo, hvis man ikke lader? På et tidspunkt var det kun Winchester der lavede ammo'en... måske de tider er forbi?
Selv ville jeg nok (helt sikkert) vælge en anden riffel i et større kaliber, f.eks 35Wheelen eller 9,3x62... og nøjes med at kamre den udslidte ud til en 308 eller en 7mm-08...
Men lad mig endnu en gang
understrege, at jeg ikke har
egen praktisk erfaring med 358 Winchesteren...
og heller ikke får det...
Wildcatters does have more fun...
Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!
Dr. Strangelove