Svar: 106
Tråde: 0
Tilmeldt: Mar 2006
Respekt:
0
Mener engang at have set en meget grundig gennemgang af, hvordan man kan lave en sådan. Jeg tror det var på denne side, men måske var der også linket til andre sider, måske i det svenske!!. Det var noget med at skære en klods ud af det oprindelige skæfte, bore huller, isætning af jerndorne m.v.
Hjælp mig med at finde det igen!
Mogens Nielsen
Svar: 1.928
Tråde: 1
Tilmeldt: Jan 2008
Respekt:
3
hvad koster sådan en omgang ved en dansk bøssemager...[?]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
Svar: 106
Tråde: 0
Tilmeldt: Mar 2006
Respekt:
0
Tak for hjælpen !
Mogens Nielsen.
Svar: 1.928
Tråde: 1
Tilmeldt: Jan 2008
Respekt:
3
ok hatting. tak for svaret. jeg giver dig et kald, når kanonen skal have lavet skæfte[
] mvh. ronni
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
Svar: 1.928
Tråde: 1
Tilmeldt: Jan 2008
Respekt:
3
jeg tror helt sikkert at der skal bruges en eller anden form for bøsning
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
Svar: 9
Tråde: 0
Tilmeldt: Nov 2007
Respekt:
0
Hej
Har selv rodet lidt med at finde noget der kunne bruges til at fiksere styrepindene på en forhøjet skæfteryg
, og har fundet nogle rustfrie glasfibermøtriker ved en marine forretning. De har udvendigt et groft gevind til glasfiber/træ og indvendig har de metrisk gevind til en stopskrue, så skulle der være hold på det.
På min Kongsberg ser det ud til, at stopskruerne er skruet direkte i træet? og det ser også ud til at holde, så om det er nødvendigt med bøsning?
Mvh
Post
Svar: 803
Tråde: 0
Tilmeldt: Oct 2004
Respekt:
0
Hej Walnut
På min Kongsberg var skruerne til den justerbare skæfteryg skåret direkte i træet med M10 gevind. Men det kunne ikke holde ordenligt så jeg tog nogle M12 pinol skruer og lavede M6 gevind indvendigt, hvorefter jeg skar skæftet op til M12 og limede skruerne i og kan så spænde skæfteryggen med M6 skruen. Og det holder godt.
Mvh. Jakob
Mvh. Jakob