Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tonny er gud :-)
#21
Mon ikke du kan nøjes med en Low, det går ihvertfald på en Sako[Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=9984

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#22
Ja - på Sakoen passer det - men det er en 30 mm kikkert og det er 4 mm forskel :-)
Problemet er at jeg har fået at vide, at det er medium ringe til en 50 mm kikkert med 1" rør...

Men jeg kan jo forsøge mig med en low og sende den retur....

Citat:quote:

Originally posted by Kima

Mon ikke du kan nøjes med en Low, det går ihvertfald på en Sako[Wink]

http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=9984

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.



"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#23
AAARGH, jeg misforstod det her[:I]
Citat:quote:

Er jeg nødt til at bruge Optilock medium 1"


[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#24
Hej Halvauto

Jeg tror helt sikkert at det går med en low. Der er ihvertfald det jeg har monteret min Nikon med på Sako sporteren og der er godt en mm luft mellem kikkert og løb. Har du bestilt på TOZ?

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#25
@Sako
Tak jeg bestiller en low
jep toz er ved at sende den over atlanten [Smile]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#26
Så har jeg fået tilladelsen, og Tikka Varmint + low rings + Monarch Nikon 6-24x50 m/butler creek er på vej....

Samlet pris lige nu er godt 9.400 kr [Big Grin]

NP skal lige nedjustere aftrækket - hvis ellers jeg kan få en tid.

Billede følger når "sportsvognen" er samlet [Wink]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#27
Så blev sportsvogen testet lidt til aften.

3 skud på 100 m og et lille klistermærke så var de dækket - midt inde i tieren på en luftbøsseskive....
Jeg tog så 3 fritstående - 10+9+8 så egeløvet (det blæste [^]) var der sørme også - og det med selv en Tikka [Big Grin]

Ja det er svært for alvor at se sig gal på denne billige pakke på riffel og kikkert

Bemærk bagrunden på billedet [8D]

[Image: IMG_2957.jpg?t=1213642072]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#28
Hvordan er kikkerten i forhold til leupold 4,5-14X50, sådan en har du også hvis jeg ikke husker forkert.
Er du tilfreds med kvaliteten eller skal man spare mere sammen?

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#29
"Sako" synes at Leupold 8,5-25x50 var klarere..
Men jeg synes nu at Nikonen er meget klar. Har også en Leupold 6,5-20x50. Og ja den er sjovere end min 4,5-14 x 50.... men er det til jagt så er det omvendt.

Det var en fornøjelse, at ligge og se skud for skud gå ind i plet med 24 x forstørrelse. Jeg kan kun sige godt om den. Den reagerer meget fint på klik det er jo 1/8 moa så den kan finjusteres :-) Og så har den 3 forskellige kliktårne med som man kan sætte på den..

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat
Bemærk bagrunden på billedet [8D]



Var du lige nede på konens arbejde og skyde billederne [Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink].

Tillykke med pakken. Det virker som om der er fremtid i den.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#31
Jeg syntes en varmint er en frygtelig grim riffel !
Jeg syntes faktisk den slags billeder og indlæg burde slettes !
Specielt hvis de omhandler cal. 6,5x55.

Hvis i tror jeg er misundelig, så, ja så .......... Fuck det !
Det må være en lorteriffel !!!

Hilsen Steen
Svar
#32
Ikke for at lokke men der står en i Brønderslev, hos Almas, den er dog vist nok med rusttrægt løb[Big Grin]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#33
Tak for oplysningen, har ringet, men var cal 308 [Sad]

Så min holdning er stadig den samme [}Smile][}Smile][}Smile]

Hilsen Steen
Svar
#34
Så er Tikkaen tilbage fra NP
Aftrækket trimmet ned under 1 kg.
Der er nu ca. 1 mm mellem pibe og kikkert, og den er dermed stillet så langt ned på forreste base/ringe, at riflen (kikkerten) vil kunne skyde på mål op mod 800-900 meter
4 skud var nok til at den var indskudt igen - for den som ikke gider gå er en 24x altså en rigtig god opfindelse - med 1/8 MOA
1. skud klik klik... 2. skud klik klik... 3. skud klik klik... 4 skud... og vupti i prik midt i tieren - man bliver bare så glad [Big Grin]
TBO my friend fik lov og sørme om han ikke også kunne sætte 2 skud lige oven i hinanden i tieren - dog en anelse til høje i den [8D] - det var ikke sket for mig [Big Grin]

Jeg må sige at den "rådne" plastikriffel til discount pris i den grad har overrasket mig.

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)