Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hurra - elgjagt igen!
#1
Jeg er i dag blevet tilbudt en plads på et jaktlag i Torsby, Värmland af et af de store skovselskaber. Det er snart en 6-7 år siden jeg sidst jagede elg i Finnskogen - jeg glæder mig til at komme igang med dette igen og ikke mindst til at jage bæver, tjur og urfugl.

Prisen for adgang til 7.000 ha elgjagt/bjørnejagt + 20.000 ha småvildtjagt - det kan I ikke tåle at høre [Big Grin].

Det har sine fordele at have et svensk personnummer [Big Grin]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Tillykke med jagtretten.

Hvor er det nøjagtigt - Torsby er temmelig stort..
Jeg har dansk cpr. og giver godt 2K [8D]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#3
Likenäs .... og jeg giver ikke 2K [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Nu begynder det at blive sjovt....

Du ved formentlig ikke endnu hvilket jaktlag du kommer i af de 5 [8D]

Med småvildtjagt burde du ligge højere....

Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Likenäs .... og jeg giver ikke 2K [Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#5
Kors i numsen, det er til at blive syg af!

Misundelse er en grim ting, når man ikke kan skjule den[Big Grin]

Mvh. Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#6
[quote]Originally posted by Høgh

Likenäs .... og jeg giver ikke 2K [Smile]

Likenäs det er jo der at den sidste bjørn på kvoten i 2007 blev skudt sidst på tirsdagen i uge 41[Big Grin]

Jeg kommer på elgjagt i Tiomile skogen[:p]

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#7
Jeg har kun et småvildtkort til 4600 hektar i Värmland. Det koster 600 Skr. om året [Big Grin]. Hvis der er nogen der kan skaffe jagt i Danmark til en tilvarende hektarpris, hører jeg gerne om det [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
Det vil sige at jagt i DK er ca. 4000 x så dyrt som i Sverige

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#9
nahh jylland er vst kun 2500 gange så dyrt som sverige pr ha[8D]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#10
(Høgh)
Under 2K - pudsigt!! Jeg har jagtret i Likanäs vvo, og har småvildt på 20.000 ha og elgjagt på 5.000 ha, og giver SEK 3.300, og det giver svenskerne med svensk personnr. også. Så om man er dansk eller svensk, det er samme pris......
Jagtlagene i Likanäs er delt op i 4 dele af 3.000 ha og 1 del af 5.000 ha (elgjagt), og der jagter jeg og Halvauto og TBO m.fl. dk'ere!!!
Svar
#11
Spørgsmålet er om det er samme udlejer? Anyway - jeg bliver ikke sat ind på noget jaktlag før til mødet i juni, så jeg ved ikke, hvor jeg havner, men vi mødes jo nok under alle omstændigheder [Big Grin]

Jeg kunne forstå på T. Fröman, at ingen af lagene havde valgt at jage elg i september, men derimod startede den 13. okt.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Nu skal i ikke tude, i indfødte danskere.

De priser er i selv skyldige for. Alt for mange penge mellem fingrene, og alt for ofte lav eller ingen moral, når der gælder metoder for anskaffese at noget jagt.

Der er alt for mange, der byder over hinanden, og går hinanden bag om ryggen, bare de kan få fat i noget jagt. Totalt manglende respekt for alt og alle, på nær sig selv.

Man hører alt for tit om sådan nogle incidenter. Fulstendigt tåbeligt!

Man får ikke mere jagt af den grund, kun dyrere jagt.

Synes det er fedt for jer i nabo-Sverige, at i kan få noget jagt til "normal" pris.

@Høgh
Håber du får mange dejlige timer og naturoplevelser på din nye jagtrevir, og sammen med dine jagtkammerater.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#13
Her er der skam ingen som tuder Buba ell vræler!!!!
3300 sek kr er hvad store enso tar betalt for en jagtret. det er en pris som man ikke skal fedte ell byde over nogen for at få!!!! det er lige så enkelt som at købe mælk i brugsen. [Smile]
Svar
#14
@Halvauto

Jeg ved godt hvad man kan få for 3000

Tror du har forstået det lidt for bogstaveligt.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#15
@Buba - hvad har jeg nu skrevet [Big Grin][Big Grin]

Citat:quote:

Originally posted by Buba

@Halvauto

Jeg ved godt hvad man kan få for 3000

Tror du har forstået det lidt for bogstaveligt.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk



"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#16
det koster liiidt mere at leje jagt af sveaskog en 500-600 km længre sydpå.men så er der osse grise og nogenlunde med råvildt.til gengæld er der jo så ulve nordpå, og det er jo osse spændene, særligt hvis man selv har hund med, altså om man får den med hjem igen[?][?].

mvh støver.
Svar
#17
@halvauto

Det er jeg faktisk ikke klar over??

Det framgår også af mit forvirret indlæg.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by støver

det koster liiidt mere at leje jagt af sveaskog en 500-600 km længre sydpå.men så er der osse grise og nogenlunde med råvildt.til gengæld er der jo så ulve nordpå, og det er jo osse spændene, særligt hvis man selv har hund med, altså om man får den med hjem igen[?][?].

mvh støver.



Det kunne være du så fik en ulv istedet[Big Grin]
Paragraf 28

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)