Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Swarovski Z6i
#1
Hej. Med den lave kurs på £ (pund sterling) kan man anskaffe sig den nye Swarovski til rigtig fornuftig pris i England/scotland [Smile]
Har selv købt Z6i 2-12x50 med 4A-i sigte til 11.500,- kr. incl. forsendelse [Big Grin]
De er i restordre hos de fleste forhandlere, men de får åbentbart enkelte tilsendt løbende.

Hos Clunycrountrystore har de lige modtaget nogle stykker. Robin fra denne forhandler er meget hjælpsom med div.info og mailer promt svar retur.

http://www.clunycountrystore.co.uk/index...t&catId=63

Mvh. SRN
Mvh. SRN
Svar
#2
Har du prøvet den til natjagt? Var lidt nysgerrig om den giver lys nok eller man skal vente på 2,5-15x56[:p]
Svar
#3
Hej. Nej, jeg har ikke prøvet den på natjagt endnu. (Kan næsten ikke vente til hjortejagten i Norge ved fuldmåne) Men har selvfølgelig været ude og prøve den i tusmørket. Sammenlignet (ved samme forstørrelse) med min kammerats Docter 3-12x56, lå Z6´en klart i front.

Mvh. SRN
Mvh. SRN
Svar
#4
Hej

Hvordan er lysfunktionen - Virker det i fuldt dagslys som f.eks. S&B flashdot?

Mvh.
Jørgen
Svar
#5
Ja, lysfunktionene har både en dag og en nat indstilling. (Lille omskifter hvor der er slukket i midterstilling, og henholdsvis dag og nat insdtilling til den ene og anden side) Med omskifteren i natindstilling kan der justeres fra så og sige intet lys til rigeligt lys, og denne indstilling huskes efter sluk. I dagindstillingen kan der ligeledes indstilles til rigeligt lys i dagslys, som også huskes efter sluk. Lyspunktet er orange istedet for rødt som det er hos S&B. Tag evt. et kig på Swarovski´s udemærkede hjemmeside : http://z6.swarovskioptik.com/

Mvh. SRN
Mvh. SRN
Svar
#6
Jeg har også bestil og fået en Z6i med TDS sigte via Robin hos Clunycrountrystore på opfordring fra srn. Jeg var heldig og fangede kursen lidt lavere og fik den incl. forsendelse til 11.300 kr. Kikkerten er SUPER lækker og dækker alle mine tænkelige behov (vedrørende sigtekikkert [:I]):

-Lys med nat/dag indstilling
-Bredt synsfelt, 2x forstørrelse og kraftigt lys til trykjagt
-Bredt synsfelt, 12x forstørrelse og TDS sigte til skud +200m
-Krystalklar og randskarp
[:p]
I weekenden bliver den testet på svinejagt i Sverige.

/RAW
Svar
#7
Jeg har nu testet kikkerten i praksis under lidt forskellige forhold.

Generelt er kikkerten ret let og synsfeltet føltes enormt ved de mindste forstørrelser. Kikkerten er utrolig skarp, selvfølgelig i randen men også i billedet.

På svinejagt prøvede jeg den om natten og sammenlignede med Zeiss 3-12x56. De to er fuldt på højde med hinanden ved ca. 5x forstørrelse. Z6i´eren tager vist ikke teoretisk ligeså meget lys igennem som Zeiss´en, men kompenserer med sin skaphed (som jeg oplever det). Dermed ingen synsmæssig forskel. Lyset skal skrues meget langt ned for ikke at blænde, men dette klares let med natinstillingen. Desværre fik jeg ikke noget for denne gang, men min kammerat skød en ung 90 kg keiler med 10 cm tænder [:p]

Siden har jeg haft den med på bukkejagt et par gange og frydet mig over kvaliteten. Jeg skød endog buk med den i lørdags [Big Grin]

Jeg glæder mig til at eksperimentere mere med TDS sigtet på +200m

/RAW
Svar
#8
Er lige kommet hjem i dag med en Z6i 1.7-10x42 TDS-4I fra Florida. Pris 9960 kr. Dejligt ;-) Skal ha den monteret i morgen...

Tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar
#9
Hvordan er belysningen i TDS-sigtet.

En "prik" eller er det hele trådkorset, der er belyst?
Svar
#10
I TDS korset er det kun prikken, der er belyst.

Vh. tooms

"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
"Total overbevisning er forbeholdt dem på sidelinien"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)