Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Baikal
#1
Jeg har købt en Baikal o/u som nr. 2 våben. Baika®len trænger til en kraftig rengøring, idet den er fyldt med gammel olie, fedt fra fabrikken, etc....Hvad er det bedste middel til at fjerne ovenstående med ?????
Og lige en ting til - ejektorene, hvordan er det lige man afmonterer dem ????

Svar
#2
Hej igen !!! Idet jeg åbenbart har gjort hele ekspertpanelet total mundlam med mit spørgsmål vedr. Baikalen, smider jeg lige et spørgsmål op til.

Trykprøvningsstemplet på en Baikal ????? Der et et stempel hvor der står: 65MPA. Jeg googlede ind på en engelsksproget våbenside, noget a la denne her side, og læste at 65MPA var trykprøvningsstemplet og efter vestlige normer skulle det betyde, at den var trykprøvet til 950 kg.
Er det noget i kan bekræfte - eller modsat - ikke bekræfte ????

Svar
#3
Citat:quote:

Hvad er det bedste middel til at fjerne ovenstående med

Benzin[Wink]

Citat:quote:

ejektorene, hvordan er det lige man afmonterer dem ????


Nærmeste bøssemager[:I]

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#4
Så vidt jeg husker så presser du dem lidt ind, ca. halvejs og der holder du den medens du med en skrue trækker vipper forenden lidt ud fra monoblokken (løbet) og slipper langsomt.
Så kommer der en fjeder med en stift ud af et hul under flappen med rillen til patronen.

Det lyder lidt kryptisk og er svært at beskrive. Jeg gør det bare uden at tænke over det. Det er i hvert fald metoden til mange fabrikater.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Jeg gør det bare uden at tænke over det

kan det undre [Big Grin][Big Grin][Big Grin]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Tak for svaret !!
Jeg iler nu ud og tager en afvaskning med benzinen. Som børste bruger jeg konens tandbørste - hun bliver nok skide sur. Men jeg synes, jeg har et godt argument når jeg skal forklare hende hvorfor.[Big Grin]

Svar
#7
BILTEMA HAR VÅBENOLIE TIL 25 KR PR DÅSE. DET PLEJER AT KAN OPLØSE LIDT AF HVERT.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#8
De 65 MPa kan jo omregnes til 650 Bar, så kan du vel se på pakken hvad lige netop den type patroner udvikler? De 65 MPa er lig ca. 662 kgf/cm2. Så om den er trykprøvet til 950 kg ved jeg ikke, mit bud vil være netj!

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#9
Hej Uglevig.I tiden efter mine indlæg/forespørgelser her på siden, har jeg gransket lidt i trykprøvninger udi russervåben, og er kommet frem til flg:
På russiske våben er der 2 trykprøvninger, den ene er trykprøvningen af pibeemnerne, det er en statisk trykprøvning på typisk 600 bar. Den anden er en skudtest på 1200 bar og den er markeret med et stempel med et H i en cirkel eller firkant.

Da min Baikal er stemplet med H'et i en firkant, er jeg ganske sikker på at den holder de 1200

Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by marcus

Hej Uglevig.I tiden efter mine indlæg/forespørgelser her på siden, har jeg gransket lidt i trykprøvninger udi russervåben, og er kommet frem til flg:
På russiske våben er der 2 trykprøvninger, den ene er trykprøvningen af pibeemnerne, det er en statisk trykprøvning på typisk 600 bar. Den anden er en skudtest på 1200 bar og den er markeret med et stempel med et H i en cirkel eller firkant.

Da min Baikal er stemplet med H'et i en firkant, er jeg ganske sikker på at den holder de 1200



Oki - Så skulle det være til en side! [Smile]

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)