Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tjurjagt og .270 win
#1
Hej
en god ven har spurgt mig til råds om dette, der findes ikke fuldkappede projektiler til .270, jeg rådede ham til en tung kugle med så lav hastighed som muligt under hensyntagen til præcisionen,har nogle erfaringer med dette ?
Svar
#2
Sierra laver fmj. projektiler i cal 270 win.
Svar
#3
jeg mener at huske at sako også laver en fmj... 130 grains?

Reloaders have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#4
Ifølge Normas hjemmesider lader de nu også 270 win med spidsskarpt
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Kento

Sierra laver fmj. projektiler i cal 270 win.



Hvor er det du har set FMJ i .270 hos Sierra er der ingen!!

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by .358jap

Hej
en god ven har spurgt mig til råds om dette, der findes ikke fuldkappede projektiler til .270, jeg rådede ham til en tung kugle med så lav hastighed som muligt under hensyntagen til præcisionen,har nogle erfaringer med dette ?


'

Jeg har altid brugt Barnes Solids i .277, men den er nu udgået af produktion. Sierra laver IKKE en FMJ. De laver en hulspids Matchking den er ikke anvendelig! Sako laver en færdigladet "Speedhead".
Og så er der en der fortæller at Norma nu laver en i .277 hvilket ville være fremragende. .270 Kalibret nemlig fremragende til topjagt, men det har s'gu skortet på anvendelige kugler til formålet.

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling
Svar
#7
har lige tjekket.....Norma har kun færdigladet ammunition til 270win (jaktmatch)

A man can never have too much red wine, too many books, or too much ammunition. -
R. Kipling
Svar
#8
Jeg har skudt en enkelt tjurkok med Hornady Interlock 150 gr.og udgangshullet var ca. 1,5 cm i diameter og der var overhovedet igen blodudtrædninger...
Det er selvfølgelig et spinkelt datagrundlag, men det er måske et forsøg værd at prøve Hornady?
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)