Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
formandsvalg
#1
http://www.dj-formandsvalg.dk/page285.as...did285=132

GD melder sig på blog´n [^]

valget nærmer sig, og forhåbentlig er der lagt i brødristeren til den nuværende formand.

spørgsmålet er om vi er bedst tjent med politikeren eller om det ikke var bedre at satse på en ordentlig jæger der måske endnu ikke er så politisk rutineret.

læg også mærke til annoncen i jæger, hvor pæne mennesker anbefaler BS

mvh
Strom

Tråden flyttet
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#2
Jeg kan anbefale at læse Niels Kanstrup's (Tidligere leder af Danmarks Jægerforbund på Kalø) artikel i Politiken:

http://politiken.dk/debat/kroniker/article516205.ece

mvh

Bo
Svar
#3
Nu skal I lige være opmærksomme på, at Niels Kanstrup har udtrykt sin støtte til den nye kandidat offentligt!

...bare så I lige har styr på hans holdning, inden I læser hvad han skriver...

I og med slaget skal slås politisk - tror jeg vi er bedst tjent med en politiker. En uerfaren "ordentlig" jæger er for nem at sætte til vægs for andre mere politisk rutinerede spillere... En betragtning man nok bør tage med i sine overvejelser, uanset hvilken kandidat man mener er mest sympatisk..

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by STROM

læg også mærke til annoncen i jæger, hvor pæne mennesker anbefaler BS

mvh
Strom



Det er nok netop det, som virker lidt forvirrende i hele debatten om formandsvalget.

Jeg har hørt de to kandidater 2 gange, hvor ORJ ubetinget kom bedst ud af det begge gange.
På det ene møde var BS tydeligt irreteret over en spørger, og var på nippet til direkte at skælde ud - svarede i hvert fald i en tone, som ikke er en formandskandidat værdig.
ORJ var ligeledes betydeligt bedre forberedt og måtte komme BS til "undsætning" med udskrevet kildemateriale fra BS selv, i situationer hvor BS ikke helt kunne huske nogle faktuelle oplysninger.

BS er uden tvivl et både sympatisk og godt menneske med stor indsigt i alt som vedrører jagt - og har også gode evner til at udtrykke sig på skrift.
Desværre (for i hvert fald BS) kommer modandidaturet nok for tidligt. Jeg tror rigtig mange gerne vil belønne ORJ for oprydningen organisatorisk og give ham endu en periode til at bevise, at han også kan magte det jagtfaglige.

Personligt begræder jeg meget, at bl.a. Niels Kanstrup har forladt Jægerforbundet.
Der er tilsyneladen gået noget "itu" mellem ham og ORJ og "fra sidelinien" mener jeg den siddende hovedbestyrelse bør gør alt, hvad der står i deres magt, for at få klinket skårene ORJ og Niels Kanstrup imellem.

Hvis Niels Kanstrup og ORJ kunne finde "fælles fodslaw" - havde vi efter min mening vinderholdet.

Samtidig er jeg ikke meget i tvivl om, at hvis Niels Kanstrup var opstillet ville han havde en meget stor chance for at vinde - også med min stemme.

Det burde måske være incitament nok for ORJ til at være den første til at strække hånden frem til et forsoningsmøde med Niels Kanstrup.

Derfor irreterer det mig meget, at bla. Niels Kanstrup anbefaler BS. Den rigitige formand skal være en dygtig politiker OG blive klædt rigtig på af en dygtig fagstab og en aktiv hovedbestyrelse.

mvh
Korthår
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Vi skal da "gætte ben":

Hvordan fordeler stemmerne sig procentuelt ved valget i morgen?

Mit bud: Ole 40% - Bjørn 60%



Okay da, Ole 60% - Bjørn 40%

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Vi skal da "gætte ben":

Hvordan fordeler stemmerne sig procentuelt ved valget i morgen?

Mit bud: Ole 40% - Bjørn 60%



Tror det bliver tæt - hver stemme tæller.

Ole: 49% - Bjørn: 51%

mvh
Korthår
Svar
#7
halløj Korthår
jeg krydser fingre for at du får ret.
(ville nu hellere have Kanstrup)

desværre tror jeg at "råvildthaderen" Roed fortsætter[V]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#8
Hvis man mener at Ole Roed er ”Råvildthader” blot fordi han ikke sympatiserer med den såkaldte ”Råvildtsforening”´s ønske om at bl.a. udsætte bukkejagten til august, kan man vel bruge afstemningen: http://www.huntersmagazine.com/?mod=article&aID=2738 som en rettesnor for hvad de Danske bukkejægeres mening er.

Afstemningen siger at 69,6% af bukkejægerne i Danmark ønsker at bevare bukkejagten som den er i øjeblikket.

Hvis dette kan være en rettesnor, og Bjørn Samuelsen står for det modsatte, må det jo blive 70/30 [^]

mvh.
Swift
Svar
#9
Jeg håber der dukker en 3. kandidat op der der hver at give sin stamme(!). Men det er selvfølgeligt ren utopi

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#10
Resultatet af valget efterlader vist ingen tvivl om hvem folk vil have.
Jeg må tilstå at jeg ikke er specielt betaget af nogen af dem, Ole Roed står stejlt (dog er han vist ved at skifte mening mht. bukkejagten[xx(]) på sit, han har jo osse solgt lidt af vores jagttid.
Bjørn er, synes jeg, for "glat" og glider af på visse spørgsmål, men er nok bedre til at lytte og få andre til at lytte.
Som eleven skriver, det havde været bedre med en helt tredie, evt en mellemting mellem de 2, når det nu skulle være en af dem tror jeg at det er godtnok at det gik som det gjorde, det er ikke godt for en organisation at skifte for tit.

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#11
Den med duejagten vidner ikke om at ORJ er fremme i skoene. Snarere som om man er blevet taget med bukserne nede fordi der ikke har været en plan.
Håber de dyre lærepenge har givet stof til eftertanke.
Kort sagt bør man have en plan og handle med( jagt på en anden art i fremgang) når man bliver konfronteret med krav om jagtforbud/nedsættelse.
Den bedste handel er når begge parter er tilfredse.
At være jæger har de sidste mange år næsten udelukkende været som at sidde på bageste række.
Når bestandstilbagegang bruges imod os som jægere bør bestandsfremgang bruges til at få mere jagt/jagttid. Det ligger lige til højrefoden.
Når der forlanges at jægere bør være bedre til at ramme kan problematikken om flere skydebaner bruges osv.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#12
Ole Roed er blevet valgt med en klar majoritet - det må man bøje sig for!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Farmer

Jeg kan anbefale at læse Niels Kanstrup's (Tidligere leder af Danmarks Jægerforbund på Kalø) artikel i Politiken:

http://politiken.dk/debat/kroniker/article516205.ece

mvh

Bo


Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)