Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ønskeseddel - tror jeg nok
#1
Efter lange tovtrækkerier har jeg hittet lidt penge [8D] som jeg skal have investeret i et eller andet [Big Grin] Mit problem er, at jeg sgu ikke rigtig ved hvad det skal være.

Så var det jeg tænkte, at jeg jo kunne spørge jer, hvad I ville bruge penge på - altså bare sådan for "sjov".... Armas Nummeralis er jo ikke det rene sjov [Wink] men alligevel....
Hvis I ikke havde nogen praktisk begrænsning (udover lovmæssigt) hvad ville I i så købe til skabet [?]

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#2
Jeg ville købe den her S&B PMII 5-25X56. Jeg tror at den ville kunne pynte oven på sporten også.

[Image: SBPM52556-2.jpg]

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#3
Jamen, jeg ville da købe en Sako 85,
Varmint laminated cal. .260 Rem.....

Og hvorfor så det, hører jeg i spørger???

Jo, 85´mekanikken taler til mig, det er en fin konstruktion,
et dejligt magasin som kan påfyldes mens det sidder i riflen,
og sædvanligvis skyder Sako´er ret godt lige ud af æsken.
.260 Rem ? Sådan en har jeg ikke........ endnu[Big Grin]

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#4
Jeg ville købe en riffel fra http://www.lazzeroni.com Og nej de er bestemt ikke for sjov [}Smile] [B)] [xx(] [^][^][^]
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Sako TRG 22 green phosphated med Schmidt & Bender PMII 5-25x56

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Du skal da bare komme forbi og købe min Gebr.Merkel i kal 20....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#7
Dakota Arms - Predator left hand i .223 eller .204 Ruger med en Leupold på ryggen.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#8
4 nye Viborg Dæk.....
Svar
#9
En kikkert med indbygget afstandsmåler
og en 223 rem i passende kvalitet....

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Jeg har lige købt riffel nummer 3, så jeg ville bruge pengene på en eller anden fed jagtoplevelse i stedet for - så kunne jeg også få brugt mine våben andre steder end på skydebanen [Big Grin]

/Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#11
Hvad er våben værd hvis man ikke kan skyde med dem... Altså en jagtrejse.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#12
En PGW Timberwolf i .338 big bear eller .375 cheytac.
Svar
#13
Det er sku da enkelt!

Du tager med til alaska næste år efter sådan en fætter her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:2005_..._Sheep.jpg

Du har endda også fysikken til det[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#14
Når nu vi Taler om Alaska, så en Alaska Guide Gun Take Down model, i .50 Alaskan
http://www.wildwestguns.com/CoPilot_And_...ifles.html

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#15
Bare gå ind i en af de store jagtforeninger - så finder du sikkert et eller andet du ikke undvære[Big Grin]

Men en ny riffel/haglgevær er altid godt...[^]

Hvis det skal være en jagttur så skal det være en af de mere specielle... en jagttur til Polen bør ikke kun slå eks. en ny riffel [Wink]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#16
Nøj mand.. der var sgu mange gode forslag imellem [8D]

Det er selvfølgelig rigtigt, at man aldrig må gå ned pga. grej, men det er sjovt at se, hvad I egentlig ville bruge penge på hvis det var...

@Gammeltoft: Sådan en "Mountain Billy" er godt nok nice, men Alaska er altså fyldt af sådan nogle hårde, høje og stejle ting, som man kan blive så frygtelig forpustet af at kravle rundt på.....
Og det der pjat med at løbe blev altså lagt på hylden da jeg fik hunden [Big Grin][8D]

Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by M@X

Dakota Arms - Predator left hand i .223 eller .204 Ruger med en Leupold på ryggen.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]


OK..Ja...lyder godt, lyder damn godt til mig..! JEG 2ND at også...[:p][:p]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#18
Nej nu må I altså holde op med alt det det "Left Hand" pjat - få nu lært at skyde rigtigt [Big Grin][8D][Wink]

Puha de der Dakota'er er godt nok ikke for børn - altså prismæssigt... Jeg ved godt at "smager det, så koster det" men 4500 USD for en standart riffel [:0]

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#19
Hej Tackle

En Predator i standard udførelse koster 2000$ og det er jo ikke mere end f.eks en Sako på tilbud. Til gengæld er finishen uden sammenligning klasser over en Sako. Min egen Dakota 76 var med på skydebanen igår og leverede en 6 skudsgruppe på 10mm, afstand 100 meter (piben er skiftet til en S&L)

Du skrev jo osse i din indledning:

Hvis I ikke havde nogen praktisk begrænsning (udover lovmæssigt) hvad ville I i så købe til skabet

så jeg drømmer altså om en ægte minilås i lefthand. Den Remington jeg har nu er en alm shortaction og uegnet til de små patroner[|)]

Men hvad har DU så tænkt dig at købe? Jeg tager gerne med dig og hjælper med at smelte dit dankort[8D][8D][8D]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Ja okay M@x så godt kiggede jeg heller ikke på deres hjemmeside - jeg fik åndenød ved de første priser jeg så.

Altså hånden på hjertet, så måtte jeg altså lige side og savle lidt over deres Model 10 Single Shot... DEN er eddermame nice [:p]

Konen klarer skam fint det med at smelte Dankortet, men det kunne da være rart at voldsmelte det på noget mere fornuftigt end sko, tøj og alt muligt bling-bling skrammel uden fornuftig brugsværdi [Wink]

Jeg går faktisk og roder lidt med tanken om netop en Single Shot - jeg kan bare ikke rigtig finde ud af om det skal være en Falling Block eller en klassisk knæklås riffel. Kaliber har jeg slet ikke tænkt på endnu [:I]
Der er på ingen måder noget fornuftbetonet behov i den retning - tanken om kun at have 1 skud til rådighed tiltaler mig bare i en eller anden underlig retning.

Der er en underlig stemme, som bliver ved med at sige noget ala fx. ruger no.1 i 270 win

[Image: 23L.jpg]

eller

[Image: 24L.jpg]

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)