Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hastighed flugtskydningspatroner?
#1
Hej forum.[Smile]
Er der nogen som ved, hvor man kan finde test af Flugtskydningspatronernes hastighed??Der er jo testen på jægers hjemmeside ,men det er jo kun jagtpatroner.[Sad]
Det ville være rart med en liste over hurtige 7´hagl.De bagduer på trapbanen kan nemlig godt drille lidt.[B)][B)][B)]
Svar
#2
Tja, min gyttorp leverandør siger, at de kommer med 425-430 m/s..

om det passer.... aner det ikke... [:I]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Hej ran.[Smile]
Jeg bruger selv gamebore black gold.Den er opgivet til 1450 fps.Problemet er lidt, at jeg har ingen kronograf, så jeg kan ikke se om hastigheden passer![:I]
Det er jo mere regelen end undtagelsen, at den hastighed som står på æsken ikke stemmer overens med den faktiske hastighed!Jeg er vældigt godt tilfreds med black gold, men kunne jeg finde en patron, der var lige så hurtig til en billigere penge, ville jeg bruge den.[Big Grin][Big Grin]
Svar
#4
Smager det, så koster det.

Og Black Gold holder hvad den lover.

Jeg har lige chronograferet nogle 24 grams der havde ligget i fryseren i godt en uge, for at se hvad de kunne under ekstreme forhold.

Jeg fandt v2 fra 1257 til 1436 ft/sec eller 383 til 438 m/s.

Det fabrikanterne opgiver er oftest v1,5 meter og så passer resultatet.

Det er bare en kvalitetspatron. De vil helt sikkert virke mere ens når temperaturen er normal.

Til sammenligning går Gamebores 20'er-flugtskydningpatroner 355 m/s i snit, og det er ved 20°C [V]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Hej clax.[Smile]
Fedt med nogle test.[Big Grin][Big Grin]
Har du prøvet at lade dem overnatte i køleskabet?[8D]
Det kunne være meget interessant at se resultater af en 10 skuds serie direkte hentet fra 1 døgn i køleskab!![Smile][Smile]
Jeg overvejer selv at købe nogle 28 gram.De skal så bruges til bekkasiner og skovduer på korte hold.Jeg forsøgte mig i år med 24 grams på duer og var meget begejstet.[Smile]Jeg brugte dem i forreste løb og en jaguar 5´i den bagerste.Den kombination kan sagtens anbefales HVIS duerne er MAX 25 meter ude.[Wink]
Jeg prøvede dem også på bekkasiner, men var ikke imponeret over dækningen. Derfor vil jeg prøve dem i 28 grams i år på en skive for at se om dækningen er bedre!
Svar
#6
Husker ikke hvad jeg brugte i 24 grams - men i 28 grams til halvauto, der var jeg glad for den blå pakke med hvid stor skrift - JAGUAR - KRAFTIGT LADET.

De var udemærkede. =o)

[Image: Polarbear.gif]
Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
prøv de grønne bønner, af mærket sur. jeg har skudt en del fasaner, og duer med dem. de virker meget godt. de er på 24 gram. der er så meget tryk i dem, at min gamle remington 1100 fra år 1973 også gendlader med dem[}Smile]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)