Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chokes til Browning
#1
Har lige fået min Browning 425 Waterfowl Special hjem og wau hvor ligger den godt (og rammer da også lidt en gang imellem)[:I]..
Men mit spørgsmål er, nu da jeg efter lidt skydebanetid lige ville være lidt god ved den (olie osv.) havde jeg chokesne ude, og kom i tvivl om hvad der skal sidde i...
Der er tre chokes med, men jeg kan ikke rigtig blive klog på deres system. De har nogle "hakker" i spidsen (som kan ses når de er monteret). Er der nogen der kan tyde dem ift. 1/4, ½,3/4 osv.
Jeg har læst på hylstret til den der ikke var monteret at en af typerne ikke anbefales ved brug af stålhagl.. Hvad skyder i andre med?? Lige nu er jeg jo "kun" ved at skulle lære at skyde på lerduebanen, og komme ikke på jagt foreløbig..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Hej FarT4,
nu ved jeg ikke hvad det der "special" giver af ting, men på min Waterfowl fulgte der en Fuld, halv og kvart Invector plus med.

Prøv at søg lidt her på siden. Jeg mener der er lagt en konverterings liste ud, så du kan se hvad hakkene betyder.

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#3
Hejsa.

Efter min bedste overbevisning er boringerne følgende:

1 "hak" = fuld
2 "hak" = 3/4
3 "hak" = 1/2
4 "hak" = 1/4
5 "hak" = skeet
0 "hak" = cylinder

Mvh. Tom Brix
Svar
#4
SUPER... Tak for hjælpen.

Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#5
Hej Zoli.
Det passer så også med 1/4 1/2 og fuld på min.
Men på hylsteret til den choke der ikke allerede var monteret står at den med en streg (altså fuld) ikke anbefales til stålhagl (og den sidder i øverste løb lige nu)..
Hvad har du monteret i din??
Har du købt ekstra chokes??

Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#6
Hej fart4,
jeg har 1/4 og 1/2 monteret, og de virker fint på lerduer [Big Grin] hvis jeg bare jeg gør mit [:I]
Jeg har gået og overvejet Trulock's lange chokes, da Claxel har ret fine erfaringer med dem.
Jeg har skudt lerduer på 50m+ med de originale, så investeringen i nogle andre forekommer lidt som spild af penge [?][?][?]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#7
Invector plus-chokes er i forvejen forlængede, så det er ikke nødvendigt med laaaaange udgaver i Trulock til sådan en Browning.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)