Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvad er det (30-06 hylster)
#1
Har købt en pose blandet 30-06 hylster. under sorteringen var der nogle der stod scandium i bunden af.
så er spørsmålet er det militær patroner og kan de bruges til genladning eller skal de kasseres.
Svar
#2
Scandium er så vidt jeg ved en prisbillig patronserie (jaktmatch) fremstillet af Norma for den svenske kæde Interjakt. Korsholm har på et tidspunkt solgt dem.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by gustav

Har købt en pose blandet 30-06 hylster. under sorteringen var der nogle der stod scandium i bunden af.
så er spørsmålet er det militær patroner og kan de bruges til genladning eller skal de kasseres.



Se altid om der er en eller to ildkanaler i ukendte hylstre, så kan du sortere om de kan genlades eller ej.

Med almindeligt ladeværktøj, lader man boxerhættehylstre og de har ét ildhul i midten.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Forste fejl at kobe blandede fabrikater af hylstre. Fet giver kun argelser og daarlig resultater.
Gode fabriksnye hylstre kan da umulig vare saa dyre i Danmark at man er nodt til at kobe opfej fra banen.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Forste fejl at kobe blandede fabrikater af hylstre. Fet giver kun argelser og daarlig resultater.
Gode fabriksnye hylstre kan da umulig vare saa dyre i Danmark at man er nodt til at kobe opfej fra banen.
Hogmeister



Hvad er "dyrt" ?
Alt er jo relativt.
Det har intet med ovenstående at gøre, men jeg har da hørt skytter brokke sig gevaldigt over, at de ikke kunne få prisen på en flugtskydningspatron, ned under 1 krone.
Så kan du selv omregne til den Canadiske valuta [|)]

JPL
JPL
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Trotyl

Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Forste fejl at kobe blandede fabrikater af hylstre. Fet giver kun argelser og daarlig resultater.
Gode fabriksnye hylstre kan da umulig vare saa dyre i Danmark at man er nodt til at kobe opfej fra banen.
Hogmeister



Hvad er "dyrt" ?
Alt er jo relativt.
Det har intet med ovenstående at gøre, men jeg har da hørt skytter brokke sig gevaldigt over, at de ikke kunne få prisen på en flugtskydningspatron, ned under 1 krone.
Så kan du selv omregne til den Canadiske valuta [|)]

JPL



Ja, og jeg kender flugtskytter som har lånt penge for at kunne købe 10000 patroner 5 øre billigere pr stk [?][?][:0][:0]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#7
Det er ikke saa meget det det drejer sig om, som at vide at man har gjort sig al umage under opladningen med gode ensartede materialer, der alle er af samme format. Det drejer sig vel for faen ikke om bare at sige bum! men at vide at resultater er der hvergang. Det er som amator fotgrafer der hvergang de tager et billede siger: "Nu haaber jeg det bliver godt" Saadan noget sludder. Hvis du er intimt familiar med dit udstyr, saa VED du det bliver godt, saa lad vare med at begynde hele foretagenet med at bruge noget udrangerert, afskudt i forskellige rifler, endog nogen med Berdan primers og hvad ved jeg hylstre. Smid lortet ud og kob nogle ny.Og for at svare paa det andet sporgsmaal saa kan man kobe 100 fabriksny, aldrig afskudte .30-06 hylstre her for ca $ 20.00.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
Tja - hvad skal man sige.
Korsholm tager kr. 186,- for 20 nye RWS hylstre uden fænghætte (30-06).
Rex tager kr. 160,- for de samme.
Han tager også kr. 590,- for 100 Lapua hylstre i kaliberet.

Det har rent faktisk været billigere at købe nogle træningspatroner og så genlade hylstrene herfra.

JPL
JPL
Svar
#9
Tja.[Smile]
Jaguargruppen tager 499 kr for 100 remington umc spidsskarp!!Så bliver det vist ikke meget billigere.[Smile]
De 100 hylstre vil så være formet efter dit kammer.[8D]Jeg forstår ikke rigtig ideen med at købe brugte hylstre i de gamle militær calibre?[?][?]Det vil efter min bedste overbevisning aldrig blive helt godt.[B)][B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)