Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DR2: Storvildtsjagt
#21
Strom,

Kan jeg "låne" en DVD? frue skulle absolut se krimi og mummier!

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#22
Tjaaa...

Spørgsmålet er jo hvilken skjult dagsorden (hvis nogen?) Luis Theroux havde med denne udsendelse, jeg kender ikke manden fra andre "dokumentarer" og kender derfor ikke hans "vinkel"

Ihvertfald havde han valgt at tage til Afrika med en flok rigtige "betalingsjægere" som helt klart levede op til en del af den stereotype opfattelse af "jægere"

Jagt "under hegn" KAN være umuligt at skelne fra "jagt på den frie vildtbane" hvis det hegnede område er stort nok. Inde i MIT hoved ville der dog være en helt klar forskel, som nok vil forhindre mig i at købe mig til den form for jagt.
"dåseløver" og hegns-antiloper skudt på anstand fra "blinds" på den måde det blev vist i denne "dokumentar" vil ALDRIG være jagt for mig.
Ingen skal forsøge at fortælle mig at man kan sidde og hviske sammen på 8 meters afstand af et rigtigt vildt vortesvin!!!!

OM Louis Theroux VILLE have skudt eller ej er det jo ikke muligt at afgøre, men jeg synes at han fik fremprovokeret nogle gode og meget ærlige reaktioner fra "Jagt-farmerne" for hvem det lykkedes meget fint at argumentere for hvorfor det er OK overhovedet at beskæftige sig med farmning af "storvildt"

Men vi MÅ sg* snart have nogen på banen der kan lave en virkeligt GOD "dokumentar" om jagt, én hvor jagten beskrives ærligt og uden at være sovset ind i klassisk guitarmusik og endeløse "stemningsbilleder" med tågede morgener i dæmpet sollys[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#23
Glimrende ide med en realistisk dokumentar, og mon ikke du selv kan hjælpe den på vej, da du mig bekendt kender en TV2 journalist.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#24
Tankelæser eller bare clairvoyant[?][8D][8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by ujensen

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen
Jeg ved personligt at jeg ikke kan lokkes til at tage til afrika på en jagt farm som vist på filmen af 2 grunde.
1 der er for lidt jagt i det.
2 jeg kan ikke holde ud at sidde stille mere end 5 min, så sidde og vendte på dyr i en hocksits nej tak.
3. Jagt i afrika siger mig ikke noget som helst.

Men hvis programmet forsøgte at vise jagt så mener jeg det er den helt forkerte jagt form de valgte at vise. Vis da en jæger på en pürsch tur eller en driv- eller klapjagt. Det er for mig mere jagt end sidden i en indhegning og vente på et dyr kommer listende frem.


Hvorfor er der mere jagt i at stå og vente på en udsat fasan, som andre klapper op til dig end at sidde i en hochsits (af sikkerhedsmæssige årsager) og vente på en buk som du har brugt mængder af tid på at aflure?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.



Det er min personlige opfattelse... Ligesom rødepølser ikke smager godt[:o)]

Men dybest set handler det om fri vildtbane. Jeg får kvabelser når jeg ved der er hegn rundt om. Fordi så er det ikke længere jagt for mig men regulering og det vil jeg nu ikke betale i dyre domme for.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen



Det er min personlige opfattelse... Ligesom rødepølser ikke smager godt[:o)]

Men dybest set handler det om fri vildtbane. Jeg får kvabelser når jeg ved der er hegn rundt om. Fordi så er det ikke længere jagt for mig men regulering og det vil jeg nu ikke betale i dyre domme for.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?

[/quote]
Er der så andre steder her i DK end Jylland, du kan jage uden at få det ildebefindende[?]

Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by WSMEr der så andre steder her i DK end Jylland, du kan jage uden at få det ildebefindende[?]

Søren


Nu er vand og hegn jo ikke det samme. Alle former for hjorte svømmer udmærket og de fleste fugle (selv udsatte fasaner [Wink]) kan flyve. Vi er nogle der jager med stor fornøjelse på Sjælland [8D].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#28
Citat:quote:

Originally posted by WSM

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen



Det er min personlige opfattelse... Ligesom rødepølser ikke smager godt[:o)]

Men dybest set handler det om fri vildtbane. Jeg får kvabelser når jeg ved der er hegn rundt om. Fordi så er det ikke længere jagt for mig men regulering og det vil jeg nu ikke betale i dyre domme for.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?

[/quote ]

Er der så andre steder her i DK end Jylland, du kan jage uden at få det ildebefindende[?]

Søren



Det er derfor jeg går på jagt i jylland selv om jeg bor på sjælland[Smile]
Men landmasser som fyen og sjælland må vel også betegnes som fri vildtbane? Måske enda bornholm selv om den er lidt lille?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#29
Tilfældigvis nogen, der ved, hvor mange hektar Fyn f.eks er...
....eller Bornholm..[?]
[Wink][Wink]

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by DIB

Tilfældigvis nogen, der ved, hvor mange hektar Fyn f.eks er...
....eller Bornholm..[?]
[Wink][Wink]



Wikipedia siger at fyn er på 2.984 km² og at Bornholm er på 588,5 km². Det må vel give henholdsvis 298.400 og 58.850 Hektar. Man skal nok gå mere end tre såter inden frokost for at blive færdig til aften [Big Grin].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#31
Talte med to kolleger som ikke selv går på jagt om programmet igår.
De kunne ikke forstå hvorfor det var sjovt at skyde på noget fra et skjul som var placeret så selv en lille pige på 5-6 år magtede at ramme et dyr!. De sammenlignede med put and take fiskeri.
De kunne dog godt gennemskue at Louis Theroux havde en form for skjult dagsorden, som f.eks at frem stille jægere som nogen der bare vil slå ihjel så behageligt og billigt som muligt, og opdrættere som skruppeløse easymoney makere.
Samtidig med at han fremstillede sig selv, ved at undlade at skyde, som højt hævet over den form for uciviliceret og unødvendig slagtning at uskyldige dyr, der kun var fremavlet med jagt for øje.
Håber bare at hoved parten af befolkningen har kunnet gennemskue dette.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Talte med to kolleger som ikke selv går på jagt om programmet igår.
De kunne ikke forstå hvorfor det var sjovt at skyde på noget fra et skjul som var placeret så selv en lille pige på 5-6 år magtede at ramme et dyr!. De sammenlignede med put and take fiskeri.
De kunne dog godt gennemskue at Louis Theroux havde en form for skjult dagsorden, som f.eks at frem stille jægere som nogen der bare vil slå ihjel så behageligt og billigt som muligt, og opdrættere som skruppeløse easymoney makere.
Samtidig med at han fremstillede sig selv, ved at undlade at skyde, som højt hævet over den form for uciviliceret og unødvendig slagtning at uskyldige dyr, der kun var fremavlet med jagt for øje.
Håber bare at hoved parten af befolkningen har kunnet gennemskue dette.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+



Hovedparten af befolkningen så slet ikke dr2[:0] Der var jo EM på tv

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#33
aaargh Fodbold på kassen KAN altså have en gavnlig indflydelse...[Wink][Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by dravis

aaargh Fodbold på kassen KAN altså have en gavnlig indflydelse...[Wink][Big Grin][Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!" Nu snart med .17 Mach 4 ...



Og så er det kun 1 reklame pause på en 1time og 3 kvarter[Big Grin] Men den vare så tilgengæld 15min[xx(]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?
Mvh
Christensen
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Og så er det kun 1 reklame pause på et 1time og 3 kvarter[Big Grin] Men det vare så tilgengæld 15min[xx(]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Hvordan får jeg så træerne til at stå på række?



Ja og det er øl og bil reklamer.

Det er i øvrigt(jeg er fodbold fan indrømmet) befriende, at Danmark ikke deltager. Vi er så fri for nationalhysteri.

Man kan nu faktisk se fodbolden for spillets skyld.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#36
Citat:quote:

Det er i øvrigt(jeg er fodbold fan indrømmet) befriende, at Danmark ikke deltager. Vi er så fri for nationalhysteri

.

Danmarks deltagelse ville da være den eneste grund til at jeg gider se fodbold - ved ikke engang om jeg kommer til at se finalen denne gang.

Iøvrigt synes jeg at det er beskæmmende at høre om at krybskytteri resulterer i at vildtet er i massiv tilbagegang i bla. Sydafrica.

Hvis hegnet er stort nok så er det vel ikke det store problem at drive jagt (så er det også et problem at Chr. Kjær og C&O driver jagt på Venø)

Buejagt bliver aldrig min kop the - kan dog godt forstå spændingen ved at skyde på en løv på få meters afstand [8D]

"Det eneste , der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#37
Ved STROM mellemkomst, så jeg udsendelsen igår aftes:

Jamen...jamen, det kunne jo være meget værre. Optagelserne med de US buejægere var da spøjse og klassiske med alle journalistiske fordommene i behold og bekræftet: Slagtehuset m. rygklapperi og vildt i forvredne stillinger, afvaskning af blod fra køretøjer, forbi skud og tvivlsomme skudtegn osv.

Det positive var samtalerne med de folk der opdrætte vild (Sable og dåse løver) – det var argumentation så det forslår – ingen indtjening - intet vildt hverken på fri eller hegnet vildtbane, sådan-prut-og-færdig. Denne del af udsendelsen går forhåbentligt rent in hos den mere objektive del af seerne. Mange kvæg farme i Sydafrika gik fallit under apartheid og den heraf UN embargo, fordi de ikke kunne eksporterer kødet. Jagtfarme er/var måden at overleve på som der ganske rigtigt bliver sagt. Det er fabriks jagt.

Da det kom til stykket holdt han jo af sine sabler og var med i en form forædlings arbejde, men først var det forretning.

Jagt på den frie vildt bane i den sydlige del af Afrika er enten ikke til at betale for normale mennesker og de fleste steder slet og ret en illusion Vi er født en generation for sent, mindst. Kan man som jæger ikke forsvare for sig selv at jage under hegn f.eks. 10,000 ha må man ganske simpelt blive hjemme.

Louis Theroux: Det kan godt være han får noget (sympati selvfølgelig) hjemme i det dyrevenlige og pels løse England, ved at være den bløde mand og kødædende pacifist, men er han ikke kun endnu en krukket journalist.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)