Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Size nye hylstre
#1
Hej Forum

Jeg har købt nye hylstre af mærket Remington.

Nu skal jeg til at lade dem og kommer i tvivl !

Sizer man nye hylstre ?

Jeg var selv helt overbevist om det gjorde man ikke, de er jo nye; men er som sagt kommet i tvivl.

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#2
Hvis du vil være sikker på fejlfri funktion, så sizer du dem. Halsen på Rem hylstre er ofte urunde og det er svært at sætte flatbase kugler i dem.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
HEj M@x

Jeg har likket lidt nærmere på de nye hylstre [xx(] og du har så ret.

[Image: P6100028-1.jpg?t=1213174999]

Nå vejret er også blevet dårligere så kan jeg hygge med med lidt sizing af hylstrene

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#4
du kan jo også nøjes med at necksize dem (eller bare stikke en kugle omvendt i halsen[:I])

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#5
Man skal absolut size nye hylstre,vil jeg mene, især ameriakanske.

Dem jeg har haft noget med at gøre, er ofte først rigtigt lige, efter de har været affyret én gang.

Buba

Så længe der er Blasere, er der underholdning.
WWW://bubajagt.dk
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Når først kuglen sidder der er det svært at se forskel. Jeg har aldrig sized nye hylstre, heller ikke US made som dem JBN fremviser.

MVH
Mugge
MVH
Mugge

Svar
#7
Rule of thumb...size alle nye hylstre gennem et fuldlængde sizing die.Næst tid jeg brug halsensizing die for afskyte hylstrene...efter flere ladninger(3-4),jeg fuldlængde size igen...det kommer an på..hvordan "hot" din ladning er for din patron du har ladet også..[Wink]

works for me...Eric
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#8
Hej

Jeg har nu sizet nogle af hylstrene, det var ikke det store problem, idet der ikke skulle presses hårdt, så det var primært halsen der blev presst i form. Det var faktisk skægt at mærke forskellen til et hyster der er afskudt.

De sizede hylstre gav så heller ingen problemer da jeg genladede dem, eller for den sags skyld i riflen da jeg var ude at prøveskyde.

Næste øvelse bliver at se forskellen i præsision på nye hylstre og engangs afskudte hylstre. Der er dejligt mange eksperimeter forbundet med skydning og genladning [Smile]

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#9
Du skal fullsize dem, derpaa trimme dem og rejfe dem baade indvendig og udvendig, saa er du sikker paa de er nogenlunde ens. Hvis du vil gaa et skridt videre, saa sorterer du dem bagefter efter vagt.
hogmeister
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)