Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold VX-III
#1
Er der noget der har erfaring med den ny VX-III 3,5-10x50 med lys fra Leupold.

---------------------------------------
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser.
Svar
#2
Nej [Image: anim_lol.gif]
Jeg ku´bare ikk`la`vær -håber ikke du tager det ilde op!

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#3
Nå spøg til side - jeg har ikke erfaring med den kikkert du nævner, men jeg har Leupold Mark 4 CQ/T med "lys" i og den er fantastisk. Det har jo også noget med at gøre hvilken duplex du vælger (nu ved jeg ikke om det er en du har eller en du påtænker at købe). Til den nævnte kikkert ville jeg helt sikkert vælge en "Mil-Dot" hvor kun dotten lyser, så kan man bruge den til dicideret sigteskydning og samtidig er den også god til vildt i bevægelse. Jeg mener (er ikke helt sikker) at vide at alle Leupolds Illum. sigter kan bruges både med og uden lys.

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#4
Tillykke med den - jeg håber at høre om dine erfaringer. Er det denne duplex?
[Image: Reticle_Illum_German4_Dot.gif]

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#5
Du glæder dig til at komme på skydebane (det kan jeg godt forstå) - Amager?

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#6
Nårhhh - jeg syntes bare at du havde skrevet "Denmark" under Basics [8D] Jeg ville bare gerne have set "dyret"
Men vi kan jo se den på skydedagen.

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar
#7
Nu går den ikke længere!!! Hvad er det for en "skydedag" I har planlagt.Jeg vil med!! HVor, hvornår?

Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#8
Anders

Kig her. http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...OPIC_ID=60

G.D.
Great Dane

Svar
#9
Hvorfor går alle så meget op i lys i en sigtekikkert.

Der er skudt tusinde af svin med kikkerter uden lys i mange år og hvis du ikke kan se hvad der er for og bag på svinet,hjælper en lille prik i midten ikke meget.

Har selv skudt om natten i mange lande og har aldrig haft problemer med min kikkert,3-12x56.

Hvis du kan se omridset og kender din kikkert kan du sagtens lave et godt skud.

Kan godt se fordelen ved belyst sigte,men mener bare at mange mener ikke man kan jagte om natten uden.
Så var det da nemmere med en lampe på taget.Det blir vel det næste.
Svar
#10
Hej Olsen
Jeg har godt set her i forummet at nogen kalder det lys i sigtet og andre taler om dot o.s.v.
Illuminated reticles betyder at duplexen eller dele af den lyser. Især ved meget fine (tynde) duplexer kan du godt komme ud for ved skumringsjagt at baggrunden er så mørk at du ikke kan se duplexen og det er derfor en fordel med lyset. I fuldt dagslys er en oplyst duplex fortræffelig til f.eks. drivjagt fordi du kan finde dyret i kikkerten, selv om det kommer med 300 km/t. En ulempe er, at på meget lange hold kan dotten (hvis det er sådan en man har) komme til (ved ringe kvallitet kikkerter) at fylde 14-15 MOA, men så kan man jo bare slukke for lyset. Dette gælder selvfølgelig kun for kikkerter med forstørrelse og ikke for Aimpoint og lign. som ikke virker uden lys.
Det lyder for mig som om du ikke har prøvet sådan en kikkert - det vil du få lejlighed til på skydedagen og så kan vi finde ud af om du har skiftet holdning [Wink]
"Har selv skudt om natten i mange lande og har aldrig haft problemer med min kikkert,3-12x56" Ja jeg har da også skudt mange dyr med bue, men derfor kan jeg da godt skyde med riffel - uanset at man er tilfreds med det man har, kan man jo godt være åben over for ny teknologi.
Din sidste kommentar vedr. lys på taget; det er ulovligt og argumentet med at "det bliver vel det næste" lyder lidt som da Åse Madsen fra Dansk Folkeparti skulle argumenterer mod buejagt: "Det næste bliver vel Par Force" - sagt pænt: Nej det gør det ikke.
Forøvrigt vedr. natjagt - jeg finder ikke at det er specielt anvendeligt om natten - hvis ikke du kan se dyret hjælper det ikke at duplexen er belyst. Det skal siges at jeg aldrig har jagtet om natten; kun eftersøgt og det har jeg gjort med en lampe monteret på riflen.

"Common sense is not so common."- Voltaire
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)