Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Og den nye formand er
#1
Genvalgt jægerformand: Vi skal gå efter større indflydelse

På Danmarks Jægerforbunds repræsentantskabsmøde er den hidtidige formand, Ole Roed Jakobsen, netop blevet genvalgt med 291 stemmer mod modkandidaten Bjørn Samuelsson, der fik 64 stemmer. Ole Roed Jakobsen blev første gang valgt som formand i 2006 efter en sag om misbrug af penge i Jægerforbundet.

Ole Roed Jakobsen siger, at han vil bruge den nye valgperiode på fire år til at sparke yderligere energi i arbejdet med at sikre Danmarks Jægerforbund maksimal indflydelse alle de steder, hvor der tages beslutninger om jagt, vildt og natur.

- Med 163.000 danskere, der årligt løser jagttegn, har vi et mål om at blive Danmarks største og stærkeste grønne organisation. Vi vil gerne tage dysten op med Danmarks Naturfredningsforening.

- Vi skal langt højere op end de 94.000 medlemmer, vi har i dag. Derfor vil jeg arbejde for at målrette vores kommunikation og information for at tiltrække nye medlemmer, som selvfølgelig skal indmeldes i de over 900 lokale jagtforeninger. Vi har det lokale netværk, der skal til, siger Ole Roed Jakobsen.

- Mine næste fire år som formand for Danmarks Jægerforbund skal også bruges til at skaffe jægerne plads i bestyrelserne for de foreløbig fem nationalparker, der er på vej. Der bør jægerne sidde med ved bordet som beslutningstager. Vi har ikke fast repræsentation i dem i dag, men det vil forhåbentlig ændre sig, for som Danmarks næststørste grønne organisation har vi den praktiske erfaring med naturpleje og vildtforvaltning, der skal til, siger han.
Hbe

Skal vi tage evt diskussioner i tråden Formandsvalg under Jagtpolitik

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)