Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
forskel på VXIII og Mark 4 ????
#1
hej
er der nogen som ved hvad den forkromede forskel på de to kikkerter fra leupold er.
hvad for man for den halve gang mere som mark 4 koster

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#2
Lidt andre greb til stilleskruerene, mulighed for lys i de store forstørrelser medfølgende linsebeskyttere (ikke magnet modellen). Om der er forskel i indmaden ved jeg desværre ikke - men det er der sikkert andre her på sitet der gør.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Lidt andre greb til stilleskruerene, mulighed for lys i de store forstørrelser medfølgende linsebeskyttere (ikke magnet modellen). Om der er forskel i indmaden ved jeg desværre ikke - men det er der sikkert andre her på sitet der gør.



Udover lyset på 6,5-20 og 8.5-25 kan der også vælges andre sigtemidler Mildot og TMR(der er en af art af Mildot).
De 2 sigtemidler findes kun i mark 4 linien.

Så har jeg ikke kendskab til yderligere forskelle.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#4
Mk4 er diamondcoated ligesom VX-L serien (VXIII er coated med noget de kalder Index Matched Lens System). Diamondcoat skulle som navnet antyder være meget hårdfør!

Fjedre m.v. i kliktårnene er også bedre... Mk4 er generelt bare lavet til ekstrem hårdt brug...

J
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Jamo

(VXIII er coated med noget de kalder Index Matched Lens System). J



Index Matched Lens System er ikke kun en coating, men at linserne er parret sammen under samlingen af kikkerten, da man starter med at udvælge de linser der optisk bedst matcher hinanden. Lidt ligesom at finde det dæk med den urundhed der passer til den ligeledes urunde fælg, således at det færdige resultat er optimalt.

A Leupold® exclusive, this system has nearly perfected Leupold’s already impeccable light management. Leupold engineers specify different coating materials for each lens surface in the riflescope, based on the lens’ index of refraction, placement and function, layering each coating to eliminate reflections and maximize light transmission. The result is unparalleled brightness and extremely sharp resolution across the entire visual field

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Så lærte jeg også noget idag [Smile]

J.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)