Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Udenlandske jægere klager til EU over havjagt i DK
#1
Det forlyder fra Sverige, at svenske jægere i øjeblikket klager til EU over de danske regler omkring jagt på fiskeriterritoriet. Det sker fra svenskernes side i protest over, at Sveriges tilsvarende regler for jagt i fjeldet blev ændrede efter EU henstilling, således at svenskere ikke længere er favoriserede i forhold til udlændinge fra det øvrige EU. De svenske jægere mener, at de danske regler om jagt på havet favoriserer danskerne tilsvarende og vil nu søge spørgsmålet prøvet i EU.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#2
Ja - det er da vejen frem[xx(]

Kan man ikke få ret, kan man da altid forsøge at skade andre[Sad!]

En "opblødning" på de danske regler, vil 110% sikkert medføre krav fra "den anden fløj" om yderligere jagtbegrænsninger, restriktioner, reservater m.v..

Tjae - jægerne er jo som bekendt jægernes største fjende - eller frænde er frænde værst.[V]

mvh
Korthår
Svar
#3
Ja [xx(]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Kære Høgh og korthår.

Det er da det mest ekstreme bevis for det altid gældende ordsprog, "når moral er godt, så er dobbeltmoral dobbelt så godt"

Der er vel intet at fortænke svenskerne i når de bliver tvunget til at lade en hel hoben nordmænd og danskere gå næsten gratis på jagt i svenske statsejede områder, når danskerne har 100% monopol på gratis havjagt omkring danmark, og nordmændene heller ikke stiller tilsvarende modydelser.

Hvis vi synes det er træls, var det måske en ide at vi fik fingeren ud, og støttede op omkring svenskernes ret til at give egne borgere fortrinsstilling på statsejede områder

jbn
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Der er vel intet at fortænke svenskerne i når de bliver tvunget til at lade en hel hoben nordmænd og danskere gå næsten gratis på jagt i svenske statsejede områder, når danskerne har 100% monopol på gratis havjagt omkring danmark, og nordmændene heller ikke stiller tilsvarende modydelser.

Hvis vi synes det er træls, var det måske en ide at vi fik fingeren ud, og støttede op omkring svenskernes ret til at give egne borgere fortrinsstilling på statsejede områder

jbn



Godt sagt[^], det kan jo være deres måde at råbe os op på for at få vores opbakning til en protest mod EUdiktaturet.
Når det så er sagt vil jeg give Korthår ret i at måden de gør det på er træls[xx(], men vi burde måske have været hurtigere til at støtte svenskerne istedet for at læne os tilbage og tænke Yeess billig jagt.
[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Kære Høgh og korthår.

Det er da det mest ekstreme bevis for det altid gældende ordsprog, "når moral er godt, så er dobbeltmoral dobbelt så godt"

Der er vel intet at fortænke svenskerne i når de bliver tvunget til at lade en hel hoben nordmænd og danskere gå næsten gratis på jagt i svenske statsejede områder, når danskerne har 100% monopol på gratis havjagt omkring danmark, og nordmændene heller ikke stiller tilsvarende modydelser.

Hvis vi synes det er træls, var det måske en ide at vi fik fingeren ud, og støttede op omkring svenskernes ret til at give egne borgere fortrinsstilling på statsejede områder

jbn



Hej Ignorant

Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg ikke kender den helt konkrete anledning til svenskernes frembrusen[B)].
Således heller ikke om der foreligger en mere eller mindre ligitim "ret" til deres klage.
MEN det ændre IKKE på min indstilling til, at vi ikke kommer nogen vegne og slet IKKE TJENER JAGTENS SAG ved blot at smide mudder mod og på hinanden.
Det gælder dette spørgsmål og det gælder andre jagtlige gøremål - lige fra afskydning af mange og små bukke - til en helt masse andet[Wink]
De eneste som "vinder" noget er jagtmodstanderne, og jeg tror ikke de vil være sene med krav om jagtlige stramninger, hvis farvandet omkring Danmark bliver et stort "ta' selv bord" for hele EU.

I min verden er konstruktiv dialog den eneste farbeje vej, hvis vi vil jagten og jagtsagen det godt.

Derfor ærger det mig, at svenskerne gør som de gør.
En konstruktiv dialog med nordmændene og danskerne ville være at foretrække.
Når det så er sagt - mener jeg også svenskere, nordmænd og andet godtfolk er velkomne på statsjagt i Danmark - bare de betaler prisen[8D]
Det samme er vel gældende for danskere, nordmænd og svenskere i det øvrige store udland - herunder EU.

Men som sagt det er ikke den konkrete diskussion det gælder - men princippet.

mvh
Korthår
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Kære Høgh og korthår.

Det er da det mest ekstreme bevis for det altid gældende ordsprog, "når moral er godt, så er dobbeltmoral dobbelt så godt"

Der er vel intet at fortænke svenskerne i når de bliver tvunget til at lade en hel hoben nordmænd og danskere gå næsten gratis på jagt i svenske statsejede områder, når danskerne har 100% monopol på gratis havjagt omkring danmark, og nordmændene heller ikke stiller tilsvarende modydelser.

Hvis vi synes det er træls, var det måske en ide at vi fik fingeren ud, og støttede op omkring svenskernes ret til at give egne borgere fortrinsstilling på statsejede områder

jbn



Hvilket så ikke er helt rigtigt. Da det eneste krav er man er bosidende i danmark. Dvs. hvis man er svensker og bosat i danmark og har gyldigt jagttegn må du gerne drivejagt på fisketeritoriet efter gældende dansk lovgivning.

Loven er netop formuleret sådan pga. vi ikke måtte favorisere danskere frem for andre. Derfor favorisere vi nu bosidende i danmark. Det kan være det for os alm. danskere er hip som hap, men jurister kan få en masse sjov ud af sådanne teknikaliteter. Forhåbenligt bl.a. at vi følger EU lovgivningen.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)