Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
mufflon jagt
#1
hej
jeg har fået booket mig en jagt på mufflon i tjekkiet. men da jeg ikke har jaget dem før ville jeg gerne vide om der er et minimums krav på projektil vægt.og om nogen har noget erfaring med hvor skud stærke de er, evt hvilken kugle jeg skal vælge.jeg skyder med kaliber 308w. normalt skyder jeg med lapua mega 12gr til hjort og svin,men da jeg synes den falder lige rigeligt på lang afstand ovejervejer jeg at vælge en anden kugle da der muligvis kommer til at dreje sig om halv lange skud
mvh michael
Svar
#2
Hej dudo
De er ret skudstærke. Jeg har skudt nogen stykker i
Grækenland. 9,3x74R samt .375 H&H. Alle med gode kugler
men de sprang mellem 65 og 110 meter.Uden skudtegn!
.308 med 12 g. Mega er nu rigeligt. (Hjertet sidder lavt)
Glæd dig. Det er fantastisk spændende. Og meget smukt vildt.
Men de er vågne og ser fantastisk. Og så fnyser de advarende
når de opdager fare.
Knæk & Bræk
Svar
#3
hej trigger tak for svaret , er der andre som har erfaring med mufflon jagt , som kunne tænke sig at fortælle lidt om deres erfaringer
mvh michael
Svar
#4
Skød selv en igår og så en blive skudt. Jeg skød med 6.5x55 og min makker med .308.
Begge skudt på ca 50-60 meter, lungerne skudt i stykker på begge 2 og de lagde sig hvor de blev skudt. Det var i en indhegning, men det skulle vel ikke have indvirkning på effektenSmile
Svar
#5
Hej Michael,

Hvordan gik det, og hvor i Tjekkiet var du?

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#6
hej
jeg var i området nær lovosize på et revir som hedder milesevo. det ligger ca 60 km før prag. det var et dejligt revir umiddelbart,men deværre så jeg ikke skyggen af vildt.så det blev desværre en nultur, men sådan er jagt jo også engang imellem. men jeg vil nu ikke anbefale andre at prøve det samme revir, dertil synes jeg chancerne for vildt er for små.
mvh michael
Svar
#7
Hej Michael,

Jeg har selv lige været i Tjekkiet x 2 for at få min muflon. Jeg var første gang afsted primo/medio oktober, og det var så helt afgjort et olden-år i Tjekkiet, og det bragede løs med agern fra egetræerne, så jeg tror stort set de kunne ligge på deres klippehylder, åbne munden - tage indenbords - og lægge sig til at sove igen. Har lige været derne 2. gang. Nu var agern faldet, og der var bevægelse i dem=mulfon nedlagt. De er helt ultroligt vakse ved havelågen, så jeg vil også mene man skal have en erfaren guide. Jeg var i Cernosice lidt nord for prag.
Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar
#8
hej jens
hvem rejste du med eller har du selv arrangeret turen ?
mvh michael
Svar
#9
Her er et snap shot af en mufflon der listede rundt foran mig i 5 minutter. Det er fra Tjekkiet for 14 dage siden, men mufflon var ikke på ønskelisten, så han fik lov at gå.
[Image: Muffel.jpg]

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Kære Max, du kan liste kan du! De er ikke så lidt sky de kære væsener, så det synes jeg er ret gået gået med det foto. Har jeg dog muligvis en idé om, at han havde luret ud at i var der?

@Michael: Michael Bertelsen, http://www.bertelsen.cz, havde arrangeret min tur og kan meget varmt anbefales. Jeg lægger en jagthistorie ind ved lejlighed under jagt udland.

Mvh.
Jens

It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
It's not the caliber of the rifle that matters,

It's the caliber of the man behind it.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)