Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
USA: Skød to dyr med en kugle.
#1
Jeg ved ikke om det er et fake, eller om der faktisk er sket,
Men ville gerne lige hører jeres mening omkring det her klip:

http://break.com/index/2-deer-1-bullet.html
Svar
#2
Det behøver ikke at være fake. Har en kammerat som skød en dåhjort i hovedet, i en vildtfarm. Kuglen drejede ca. 30 grader væk og gik skråt op af bakken og tog en då ca. 30m fra hjorten. Det giver stof til eftertanke, vedr. kuglefang[:0]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Jeg har skudt en hind på halsen, hvor kuglen drejede 45 grader og gik nedaf hvor den traf højt i forløbet på en hjort. Så jeg er blevet meget observant når dyr står sammen.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#4
Jeg har også hørt om sådan nogle tilfælde, men de to dyr står næsten lige bagved hinanden, så eftr min mening, burde han ikke have skudt. [xx(]
Svar
#5
Jeg har en god bekendt som skød en dåkalv. Kuglen rammer i en plovfure i den frosthårde jord - drejer 90 grader og rammer op i bughulen på dåen som er 10 mtr. længere fremme. Efter ca. 30 mtr. pakkker dåen sammen, til min bekendtes store forbløffelse.
Han fik en general skideballe, af den svenske jagtleder, og en undskyldning da sagens sammehæng blev opklaret.

Schönauer

Vegetarer??
Det er bare jægere der ikke kan ramme.


[Image: p----blaser.jpg]
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#6
I min tid som elev havde vi en der skød en hind og jeg mener så kuglen ramte en spidshjort bagefter. Kan ikke lige huske hvor.

Specielt med hensyn til sikkerhedsvinkler og driv jagt. 90 grader afvigelse fra kuglebanen reducere ens skudvinkel betragteligt.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#7
Jeg har en bekendt, som skød 2 kuduer med een kugle med en 375HH.

Han skød en stor tyr. Da de fandt den synes han opsatsen så noget mindre ud end den han havde skudt på.

Skinnerne gik i gang med ordne dyret, der havde kuglen siddende under pelsen som en "knold" på bagsiden.

Om aftenen kom de til ham at de havde fundet den han havde skudt - der var rent gennemskud...

HAn slap dog med een gang trofæafgift, så vidt jeg ved...[:I]

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Ved godt det er lidt off topic, men meget apropro opspringere, så se http://www.youtube.com/watch?v=0ABGIJwiGBc

____________________________________________________________________
Browning 425 Waterfowl Special 12/76 og S&L DL97 6,5x55 m. Swarovski 3-12x50
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#9
En af Danmarks største (efterforskede) krybskytte sager, i nyere tid, ( ca. 1990, silkeborg politikreds, skudsted: ved Hjøllund/A13) blev faktisk afsløret fordi skytten, uden at vide det i første omgang, havde skudt 2 krondyr i et skud.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Det kaldes en "Bonde dubble",

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)