Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komprimeret jagttegnskursus
#1
Jeg SKAL have jagttegn til efteråret, så det kan kun gå for langsomt.
For knap 2 mdr. siden forhørte jeg mig i Gilleje og hos Hubertushuset, men på det tidspunkt var der dårligt sat datoer på endnu for efterårskurserne.

Nu er begge steder overtegnede, og jeg ville være svært taknemmelig, hvis nogen kunne hjælpe mig med andre muligheder for et komprimeret kursus indenfor rimelig køreafstand fra København . Jeg kan dårligt acceptere tanken om at bruge en hel vinter på projektet og først få jagttegn til foråret.
Teorien kan jeg nok læse op selv, men jeg kan jo ikke undvære deltagelse i det obligatoriske våbenkursus.

Meget gerne mail: gitte.withoft@get2net.dk
Svar
#2
Guns and Gents eller huntershouse har.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#3
ballerp jagtforenig måske

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#4
Tak for forslaget, Mik, men jeg havde kontakt med formanden for et halvt års tid siden, og bortset fra, at jeg var velkommen til at melde mig ind i klubben,var kurser ikke lige hans bord.
mvh Kai
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Guns and Gents eller huntershouse har.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!



Tak for forslagene.

Jeg ringede til Hunters House' jagtafdeling, men ham jeg talte med kendte ikke en hylende f.. til noget med kurser. Det var måske en praktikant?.

Guns and Gents synes jeg lige strammer den for meget: ca.6.000,- for 3 dages kursus - det kan jeg ikke få mig selv til at betale med mine private penge. Det er måske nok for finere Gentlemen, men det er trods alt ikke atomfysik, vi taler om.

Men tak alligevel, fordi du brugte tid på at svare.
mvh
Kai
Svar
#6
Jeg vidste en af dem havde, men var ikke sikker på hvem. Jeg har været på kursus med 2 af dem der er med til at afvikle kurserne, så var rimeligt sikker på det var et af stederne havde.

Hvad koster det i Gilleleje?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Jeg vidste en af dem havde, men var ikke sikker på hvem. Jeg har været på kursus med 2 af dem der er med til at afvikle kurserne, så var rimeligt sikker på det var et af stederne havde.

Hvad koster det i Gilleleje?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!



Det koster ca. 3.900,-såvidt jeg har kunnet læse mig til.

mvh
Kai

25.06.2008 Nå, nu har jeg næsten løst mit problem.
Det viser sig at der TO kursusarrangører i Gilleleje, og den ene har endnu pladser ledige.
Der er også et kursus i København, med forbindelse til Storkøbenhavns Jagtforening. Jeg har endnu ikke fået svar på, om der er plads, men hjemmesiden siger ihvertfald ikke noget om at kurset er overtegnet.

mvh
Kai
Svar
#8
[quote.
Der er også et kursus i København, med forbindelse til Storkøbenhavns Jagtforening. Jeg har endnu ikke fået svar på, om der er plads, men hjemmesiden siger ihvertfald ikke noget om at kurset er overtegnet.

mvh
Kai
[/quote]
Desværre lider SKJ's hjemmeside af manglende opdateringer - men der skulle være en ny webmaster klar i kulissen, så forhåbentligt hjælper det snart.

Jeg har flere gange kørt forgæves til deres skydebaner på kalvebod, hvor der så var lukket når man ankom - det sagde hjemmesiden desværre bare ikke noget om..

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

[quote.
Der er også et kursus i København, med forbindelse til Storkøbenhavns Jagtforening. Jeg har endnu ikke fået svar på, om der er plads, men hjemmesiden siger ihvertfald ikke noget om at kurset er overtegnet.

mvh
Kai



Desværre lider SKJ's hjemmeside af manglende opdateringer - men der skulle være en ny webmaster klar i kulissen, så forhåbentligt hjælper det snart.

Jeg har flere gange kørt forgæves til deres skydebaner på kalvebod, hvor der så var lukket når man ankom - det sagde hjemmesiden desværre bare ikke noget om..

Hilsen
Kenneth
[/quote]
Hej Kenneth,
Ja, det er irriterende, når hjemmesider ikke føres ajour.
Somme tider virker det som om nogen bare skulle prøve sig frem, og så mistede interessen.
I min søgen på nettet efter kurser, faldt jeg flere gange over noget, som så spændende ud, men når man så kom langt ned i teksten, viste det sig, at der var tale om noget fra 2005-2006, som ikke var blevet slettet. Lidt flovt for de pågældende foreninger, ikke?

mvh
Kai
Svar
#10
Citat:quote:


Guns and Gents synes jeg lige strammer den for meget: ca.6.000,- for 3 dages kursus - det kan jeg ikke få mig selv til at betale med mine private penge. Det er måske nok for finere Gentlemen, men det er trods alt ikke atomfysik, vi taler om.

mvh
Kai



Hej Kai

Jeg har selv taget kursus hos Gun´n Gents. Jeg var ovenud godt tilfreds.

Knæk & Bræk

Ps. Jeg har ingen kommercielle interesser i foretagendet
Med venlig hilsen
Charlie-Bravo-Alpha


Svar
#11
et lille surt opstød:

hvis man kun kan/vil afse 3 dage for at erhverve sig et jagttegn, er det for ringe.
jeg er klar over den svingende kvalitet på de lokale jagttegnslærere, men der skulle da gerne være lidt mere "jagtkultur" og almen jagtviden på et kurses der strækker sig over er længere forløb.

specielt i dag hvor de kommende jægere bliver ældre og ældre uden jægere i familien er uddannelse en nødvendighed.

bare mine 5 cent

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by STROM

et lille surt opstød:

hvis man kun kan/vil afse 3 dage for at erhverve sig et jagttegn, er det for ringe.
jeg er klar over den svingende kvalitet på de lokale jagttegnslærere, men der skulle da gerne være lidt mere "jagtkultur" og almen jagtviden på et kurses der strækker sig over er længere forløb.

specielt i dag hvor de kommende jægere bliver ældre og ældre uden jægere i familien er uddannelse en nødvendighed.

bare mine 5 cent

mvh
Strom



Nåh, jeg troede tråden forlængst var død, men jeg forstår godt, hvad Strom (og sikkert mange andre) mener om emnet. Men hør engang: da jeg sidste vinter besluttede mig for, at nu skulle det være, da var alle vinterkurser i fuld gang, og det var for sent at hoppe på vognen.
I realiteten betød det, at der ville gå mere end et år(!!), før jeg overhovedet kunne komme til prøve.
Den tanke var da fuldstændig uudholdelig, ikke?
Prøv selv at forestille jer tanken om mere end et år uden jagt, når man nu er optændt af den hellige ild.

Derfor racerkurset.

- Og når jeg så i mellemtiden har hørt mangeårige jagttegnsindehavere udtale sig med stor autoritet, (men helt fejlagtigt), om forskellige emner, og set den måde, nogle af dem optræder på i naturen og på skydebanen, tror jeg såmænd ikke de ville tage skade af et intensivt opfriskningskursus med en ordentlig bunke hjemmearbejde.

Men igen: grundlæggende har Strom da ret. Jagttegnet bør indebære en hel del mere end et lånerkort til biblioteket.

mvh
Kai
Svar
#13
Utroligt at voksne mennesker skal slabes igennem saadan et kursus, og til den pris. Kun teenagere skal have kurset her. Voksne kan kobe bogen og selv studere og tage eksamen. Hvis man absolut mener ikke at kunne klare det, saa koster kurset ca $ 60.00
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#14
@Hogmeister

Det er intet krav at man tager kurset. Det er tilladt at gå op til prøve efter selvstudie, men erfaringer viser at det er en dårlig ide, da de fleste selvstuderede dumper.
Så er der osse det sociale aspekt i at deltage sammen i et kursus. Der opstår en del jagtkonsortier efter at jægere har lært hinanden at kende på kurset.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#15
Ja det forstaar jeg, men prisen!!
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by M@X

@Hogmeister

Det er intet krav at man tager kurset. Det er tilladt at gå op til prøve efter selvstudie, men erfaringer viser at det er en dårlig ide, da de fleste selvstuderede dumper.
Så er der osse det sociale aspekt i at deltage sammen i et kursus. Der opstår en del jagtkonsortier efter at jægere har lært hinanden at kende på kurset.

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Der er krav om et våbenkursus fra et autoriseret jagttegnslærer, så helt selvstudie kan man ikke nøjes med.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#17
@ 7 eleven

Point taken! men jeg har haft jagttegn lææænge

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by M@X

@ 7 eleven

Point taken! men jeg har haft jagttegn lææænge

--
mvh M@X.
DRALF - opfinder af den
originale -

[Image: wardwarf-1.jpg]



Det er nu også ved at være et par dage siden jeg selv tog det, men jeg er uddannet jagttegnslærer så burde jeg jo vide det[Wink]

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#19
Alt det stads er udforligt beskrevet i haandbogen her for nye jagere. Den laser man grundigt og gaar op til proven. Vaaben hetjening er temmelig elementar. Kontroller mundingen og peg den aldrig mod instruktoren saa dumper man ojeblikkelig.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#20
Jeg tror det hjælper mange at de får trænet med et haglgevær før de kommer til jagtprøve. Våbenkurset går våbenhåndteringsmæssigt ud på at få trænet en ordenlig våben eksersits ind i folk og det er ikke rigtigt muligt uden et halvgevær.

I dagens danmark er der mange der tager jagttegn der kommer fra en familie hvor der ikke er andre der dyrker jagt og dermed har de ikke mulighed for lige at låne fars halggevær til hjemme eksersits.

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)