Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Måske safari
#1
Konen og jeg sidder lige og snakker om hvad vi evt. kan bruge alle de penge vi ikke har på, og her er en mulighed faldet på en safari i det tidligere så mørke afrika.

En af de ting, der "afskrækker" mig, er alt det som der ikke står noget om hos de forskellige rejseudbydere.... Altså hvor meget skal jeg rent faktisk regne med sådan en tur vil løbe op i - når ALT er betalt.

Den oprindelige plan hedder en "familie-ferie" hvor vi så ville alle afsted (1 jagende, 1 voksen ledsager og 3 møgunger). Varighed 10-14 dage og det skulle være rent Plains Game.

Er der nogen som ligger inde med dårlige erfaringer m. rejseudbydere hører jeg rigtig gerne om det også..

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#2
totalt tror jeg ikke vi snakker under 30k.....

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Ja 30K er kun for den jagende voksen[Sad]

Drømmer selv om sådan en tur[8D]
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
@ Takleberry

Allerførst må jeg tilstå, at jeg ikke har jaget i Afrika.
Fra flere sider har jeg dog hørt, at prisen på jagt, ophold og flybillet skal ganges med 3 for at få en totalpris, idet trofæafgifter og konservatorregning samt fragt næsten aldrig er medregnet i et "pakketilbud".
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#5
Hej Takleberry.

Ja, 30 K for en Afrikansk farmjagt skal du klart regne med.. De fleste rejseselskaber har prislister på både dyr, jagtdage, ophold og fly og men en sådan i hånden, er det jo bare at lægge tallene sammen.
En klassisk budgetfejl er, at glemme hjemsendelse af trofæer.. Forsendelse og behandling løber i mange tilfælde om i samme beløb som selve trofæafgiften.. En Kudu koster således ca. 7000,- at skyde, men vil være løbet op kr. 14-15 000,- før den hænger på din væg. Jeg er pt ved at få 8 ubehandlede trofæer(altså kun skal og skin) hjem fra Sydafrika og alene fragten ligger på omkring kr. 12000,- Dertil kommer så konservatorarbejdet.
De mindre rejseselskaber er ofte de billigste, men ofte er der langt fra den samme "back-up" hjemmefra, hvis der skulle opstår ueningheder, som hvis man rejser med et større selskab, som har et helt korps af kunsulenter siddende klar til at hjælpe.

Men ellers er det da bare at komme afsted.. Hvis bankrågiveren er uforstående, så skift bank (0:

K&G Rune
Svar
#6
Tusind tak for svarene [:0] må..øh...host..host indrømme at ca. 30-35 kilo bare for mig måske var sådan lige lidt i overkanten - så ryger der jo nemt lige så meget oveni, hvis min hulle viv (incl. shoppetur osv ) ungerne skal med..... 60-70 kilo er jo nok lidt voldsomt for selv en meget forstående bankrådgiver - han kunne jo finde på at sige jeg skulle af med min CBR [xx(]

Hmmm... jeg må i tænkeboks igen for jeg gider sgu ikke rende rundt nede i tyrkiet på en eller anden turistbefængt strand.

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#7
hej tac

balaton søen ungarn der er kombiture bukkejagt og familie ture http://www.aurorajagtrejser.dk/211-143-ungarn.htm

der er også vildsvin i tyrkiet

bukke hjorte.. wiskey familie tur til scotland

mvh bo
Svar
#8
Hej Tackleberry

Vi (4 voksne = 1 jæger + 3 ledsagere) var af sted sidste sommer til 8 dages jagt i Namibia og 7 dage på Mauritius.

Pris incl. hunter, fly+luftshavnsskatter og fuld forplejning + drikkevarer. 130.000,-

Der til kommer så trofæafgift af 1 Zebra, 1 Springbuck, 1 Blesbuck, 1 Impala, 1 Vortsvin og fri afskydning af bavian sjakal. 21.500,-

Konservator, Zebra skind syet på filt, shouldermount af springbuck, blesbuck, vortesvin, bagskind af springbuk, impalaskind og impalaskal. 14.500,-

Hjemsendelse til speditør i DK 4.500,- hertil skal du lægge transport til i DK hvis du ikke kan hente selv ved speditøren.

På Mauritius var vi også ude på deep sea fishing pris 3.000,- for en båd og mandskab.

Ialt har turen kostet ca 175.000,- + lommepenge

Vores tur har været baseret på at det skulle være en tur for livet, men konen og jeg overvejer at tage af sted igen om et par år, der bliver det kun jagt og turisme i Namibia.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#9
Hej Takleberry

Prisen afhænger jo lidt af hvor meget du vil skyde.

For mit egen vedkommende kostede min tur incl. ALT (13 dyr/11 skuldermonteringer) ca 65.000.-

Mit bud for en familietur på 14 dage er 100-150.000.- alt efter hvor meget luxus I ønsker.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5x55, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#10
Hej T+

Erfaringsmæssigt, vil en jagttur for 1 jæger 1/1 alt incl. med 5 af de
mindre antiloper (impala, blesbok, steenbok, duiker og et sæt vortesvinetænder), 6 dages jagt, løbe op i 35000 dkk.

Men så er ALT betalt.

Det du beskriver ligner helt klart 100 kg. dkk

Jeg vil i øvrigt gerne advare dig imod, at tage imod et billigere tilbud, end ovenstående - for så er der noget der lugter af fisk [Wink]

Mvh. AB
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#11
Det, der vælter budgettet, er faktisk ledsagerne. Flybilletterne koster spidsen af en jetjager og det gør mange ledsageres indkvartering også de fleste steder.

Tænk også på, at den bedre halvdel + unger måske ikke har lyst til at sidde med på jagtbilen hele tiden. Normalt bliver de kørt lidt rundt til de lokale seværdigheder en del af den tid, hvor farmand er på jagt.

Mange steder kan du få 1 ledsager med uden beregning og skal så kun betale den ekstra flybillet. Du kan også vælge ikke at lade trofæerne skuldermontere, hvilket sparer mange tusindelapper i konservatorudgifter og transport.

Måske var det en bedre idé, at du tog på jagt alene, hvorefter familien tog sammen afsted på en tur, som alle havde 100% udbytte af? Pengene strækker en hel del længere på den måde.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Det, der vælter budgettet, er faktisk ledsagerne. Flybilletterne koster spidsen af en jetjager og det gør mange ledsageres indkvartering også de fleste steder.

Tænk også på, at den bedre halvdel + unger måske ikke har lyst til at sidde med på jagtbilen hele tiden. Normalt bliver de kørt lidt rundt til de lokale seværdigheder en del af den tid, hvor farmand er på jagt.

Mange steder kan du få 1 ledsager med uden beregning og skal så kun betale den ekstra flybillet. Du kan også vælge ikke at lade trofæerne skuldermontere, hvilket sparer mange tusindelapper i konservatorudgifter og transport.

Måske var det en bedre idé, at du tog på jagt alene, hvorefter familien tog sammen afsted på en tur, som alle havde 100% udbytte af? Pengene strækker en hel del længere på den måde.

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Hørt!

Hjemme hos konen og mig holder vi også jagt for sig og familieferie for sig. Når jeg er på jagtrejse, er jeg ikke interesseret i at kigge på touristting - jeg vil på jagt. Så kan vi altid tage sammen på en chartertur til Middelhavet, hyttetur til Sverige eller hvad ved jeg en anden god gang.
mvh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#13
Moin Takleberry....

Tjek http://www.keiriverhuntingsafaris.co.za

Andrew Renton - ejer og personlig PH. Siden er ikke noget speciel, men send ham en mail med dine ønsker og jeg kan garantere dig, at han kan lave dig et godt tilbud.

F.eks Cape Bushbuck,Blesbuck,Impala,Springbuck,Reedbuck,Warthog.
6 dyr, 9 dage . Alt incl 17.635 dkr.

Hertil kommer.:
Flybillet Danmark - Jo`burg tur/retur. ( indrigsbillet er incl i ovennævnte pris)Alt efter sæson mellem 5600- 8000 kr. Tjek momondo.
Handling af papirer i Jo`burg ca 80 US dollars.
Hovedmontering af 6 dyr .: 15.500 - 16.500 dkr.
Transport hjem med fly.: ca 9.000 dkr.
Handlingbeløb til et større dansk transport firma .: 3800 kr.
( har fundet et andet og billigere med gode referencer til min næste rejse).

Skriv til Andrew og få en pris på præcis det du vil skyde.
f.eks koster springbuck 1365 kr eller Kudu 4080 kr....
Hvis du vil have familien med ned - så må jeg nok skuffe dig lidt, medmindre din familie er helt syge efter at følge dig på jagten..!
Huset ligger pænt langt oppe i Drakensmountains og der er ikke meget andet at lave end spæne rundt i bjergene på jagt..!!Andrews kone benytter dog gerne enhver chance for at komme ned til byen og shoppe og lave rundvisning - og det er hun sgu også god til.!!!. Er familien til heste, så har nabofarmen nogle rigtig gode 1, 2 ,3 op til 14 dages ture langs med kysten, hvor man bor privat hos hvide afrikanere ( Sådan en tur kan virkelig anbefales !!)
Andrew er en super behagelig og meget passioneret jæger og riffelskytte, men medbringer du en Bl.... så er der god chance for, at i kommer forkert ind på hinanden[Big Grin]
Der er gode muligheder for at skyde store og gamle dyr da han håndhæver og udøver sin jagt på baggrund af høj jagtetik og moral.

Det var et hurtigt og kort svar, men har det interesse så kontakt ham, ligeledes må du gerne sende mig PM for supplerende oplysninger.
Knæk og Bræk
DIB

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#14
Ja fandme sgu [8D] Se det er jo lige netop hvorfor VTF er så meget bedre end andre forums. Ikke andet end seriøse svar [Smile]

Nå back til subject - Ja jeg må så konkludere, at der ikke bliver nogen fælles safari/jagt/afrikatur for familien og mig sammen. Sådan et projekt i 100K klassen er for meget for sådan et tjenestemandsbudget. Det lyder så klart mere realiserbart mht. at sende mig afsted alene [Big Grin][8D][Wink] Så må jeg jo så se om jeg kan overbevise fruen om, at vi bare skal tage en 2-dages kanotur på Odense fjord som familieferie [Wink]

Mvh Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

People demand freedom of speech as a compensation for the freedom of thought which they seldom use
Svar
#15
,..Hæ..hæ.. ja men den får du sgu nok svært ved at "sælge" til dem[Big Grin]
Forresten så er prisen for ikke jagende gæster 50 euro i døgnet incl alle måltider og fri bar. Softdrink/vin/alkohol.
Ligeledes koster evt ture ned til byen ikke noget, eller hvis det blot skal blive nogle dage hos Andrew, så lad riflen blive hjemme og lån hans Sako 7 mm rem mag, det koster ikke noget..

Uanset hvad du nu ender op med, SÅ HUSK.: "Uanset hvad en stor kendt jagtarrangør / udbyder, siger på et Tv program om, " at det ikke kan betale sig at arrangere sine egne jagtrejser for det er mindst lige så billigt som at rejse med ....... Travel !!"
Så er det en lodret himmelråbende løgn..!![}Smile]

Taler vi om Sydafrika, Namibia, Tanzania, Canada, USA, Skotland, England, Irland, Tyskland, Polen, Østrig ...og mange flere, så ville jeg ikke/ har ikke, betænkt mig et øjeblik, om jeg skulle arr noget på egen hånd. Brug evt noget tid på:

http://www.huntingreport.com

og/eller grav lidt rundt i Nordisk Safari Klubs
jagtrapporter ( hvis du er medlem[Wink]ellers bliv det..![Big Grin])

Faktisk vil jeg gerne opfordre folk til at være bedre til at dele info med hinanden - forstået på den måde, at har man nu rodet rundt og sat himmel og hav i bevægelse for at finde den` her 5 kilos kronhjort til 3000 kr, et elle andet sted. Så kunne man spille med åbne kort og dele info med andre, hvis det ellers er i orden med kontakten/udbyderen.

Vi har siddet sammen med jægere, som stædigt og forstokket har holdt fast i deres kontakter på den anden side af kloden, på trods af, at de aldrig skulle gentage en evt tur ! - men rykke ud med evt info ville de ikke for " det havde jo været et kæmpearbejde at finde ham her`..!?!" ( og tænk hvis mit oldebarn gerne ville skyde en Thar om 16 år..jo..jo..nok bedst at jeg holder det for mig selv..[xx(][xx(])

Jeg er fandme glad for, at jeg har kunnet og kan profitere på dette forum, for ellers havde jeg famlet i blinde og havde skulle opfinde min egen dybe tallerken hvad genladning og så meget andet angår.
Her på sitet kan man lede og nærmest finde det hele..[Big Grin][8D].

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere have været afsted med riffel eller fluestang "

"Uanset hvad jeg foretager mig..ville jeg hellere sidde i min Anas Acuta eller være afsted med min riffel"
Svar
#16
[8D][8D]DIB, jeg tror også den bliver svær at sælge... måske der skal lidt "bling-bling" med under salgstalen for det virker [Wink]

Jeg kan kun give dig fuldstændig ret mht. at dele "gode fif" fra verdenen rundt. Måske var det ovenikøbet noget vi herinde kunne få tilføjet - fx. under "Members Only" eller lign ???

Sjovt du nævner Nordisk Safari Klub - jeg havde rodet lidt med tanken om at blive medlem, men det lyder klart som om jeg skal blive det i en fart [8D][Wink]

Jeg takker endnu engang for de gode råd [Smile]

Takleberry

.[Image: sporter-1.jpg]

************************KAMPEN ER SLUT - EN KÆMPE ER FALDET**************************
Svar
#17
Tjek - http://www.cardi-adventure.dk

jeg arranger bla. en gruppetur til Namibia.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)