Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er forskellen på Leupold QR og QRW
#1
Hej Gruppe

Så er jeg tættere på få handle, montagerne skal vælges, hvad er forskellen på Leupold QR og QRW??

Mvh.
Jørgen
Svar
#2
Møjn Jsc
QR er leupolds egen montage, hvor ringenes `tap` lukkes fast i baserne
via en exenter pal.
QRW er en QR i Weawer style heraf W.
Weawer systemet virker klodset som QR-system, hvorfor leupolds egen
QR montage er at foretrække.
Søren
"Once upon a time in the West"
Svar
#3
Hej WSM,
har du nogen fornemmelse af hvilken af de to montager der er mest robuste. Jeg har kun haft QR, og kan derfor ikke udtale mig om QRW. Min fornemmelse er at QRW er mere robust. Har du erfaringer med det?
mvh. Johannes
Svar
#4
Hej JTK.

Den QR der sidder på min riffel er meget robust.[Big Grin][8D][^]

--
mvh M@X.
Verdens første og eneste DRALF champion.
emil:max@dralf.dk
[Image: th_DralfVTF037.jpg]
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Hej Max,
du må gerne sende mig en base magen til din[Big Grin]
mvh. Johannes
Svar
#6
Takker for svarene - Det bliver QR - Så er det spøgsmålet om REX kan levere lidt ekstra Ringe til en god pris...

/Jørgen
Svar
#7
Mig bekendt er der ret stor enighed "over there" om at QRW er mest robust, men mon ikke det er marginaler[?]

QRW er jo lidt mere universelt anvendelig, da ringene kan sættes på stort set alle standard Weaver baser, picatinny skinner og hvad de nu ellers kaldes.

En tanke: Jeg har aldrig set en langdistance-riffel eller Benchrest riffel med QR montager, men flere med QRW....[8)]

"klodset" tæller ikke med når tingene bare SKAL virke HVER GANG[^]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Citat fra Leupolds hjemmeside : The key is super-close machining tolerances at the heart of the patented lever mechanism ......... og derfor valgte jeg QRW. Der bliver baserne aldrig slidt eller beskadiget og ringene er også bundsolide. Både baser og ringe er lette at holde rene og at det tager et par sekunder mere at af- og påmontere kan jeg ikke se noget problem i !

Ok - QR ser mere sexet ud osv men for mig er montagen noget der skal virke hvergang og gerne i mange år .....
Per
Svar
#9
Man snyder sig selv, hvis man ikke kigger på Talley mounts!
http://www.talleyrings.com/
De fleste costum riffelbyggere over there sværger til Talley.[:p]

De er lidt dyrere end Leupold, men slanke og ekstremt stærke.
Et minus er at de kun passer med deres egne baser, som ikke passer med andre fabrikaters ringe.

Desværre fås de ikke i rustfri. [Sad]
Men der findes måske en eller anden ekstremautist som kan hjælpe med QPQPPQ behandling (eller hvad det nu hedder[Big Grin])
Så er det jo før set at man kan få det "stålfarvet", når man har poleret den l****brune farve af.[Wink]

BwO
Rig eller fattig? Det er altid rart at have penge!
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Per

Ok - QR ser mere sexet ud osv men.....


Ikke noget "men" du...sexet er væsentligt [Smile]

Assumption is the mother of all ****ups...


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#11
Sexet eller ej ..... jeg satser mere på at kunne dokumentere effekten af fars "værktøj" end at have et kønt og tvivlsomt udstillingsvindue - og ingen har klaget over varen eller leveringsevnen endnu [Wink]

Nu Talley blev nævnt, er der så nogen der kan vise baserne til en Mauser 98 ? Jeg har ikke kunne finde dem på deres hjemmeside som er noget humørforladt. Jeg har en super blank og nypoleret M98 der godt både må virke og gøre det med stil samtidigt .....

Per
Svar
#12
Hej Per.

Citat:quote:

Originally posted by Per

Sexet eller ej ..... jeg satser mere på at kunne dokumentere effekten af fars "værktøj" end at have et kønt og tvivlsomt udstillingsvindue - og ingen har klaget over varen eller leveringsevnen endnu [Wink]
Hvad med leveringstiden, er der nogen der har klaget over den?

Nu Talley blev nævnt, er der så nogen der kan vise baserne til en Mauser 98 ? Jeg har ikke kunne finde dem på deres hjemmeside som er noget humørforladt. Jeg har en super blank og nypoleret M98 der godt både må virke og gøre det med stil samtidigt .....
Baser på en M 98 system er ikke noget man køber, det er noget man selv laver.
Per



Med skydehilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#13
Der er enkelte stakler der har påstået at de ikke ønskede noget leveret ej heller bare en lille bitte vareprøve - helt gratis og uforpligtende .... ellers har alm. hukommelsessvigt heldigvis slette alle uheldige spor fra fortiden [:I]

Et hurtigt kik på mit eget værksted og et forsigtigt på værkføreren her i bixen siger mig, at jeg ikke kan selv derhjemme eller må på arbejde .... og så må man jo købe (sidst af alt bøssemagertimer uha uha) [Sad]

Per
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)