Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ChargeMaster 1500 Combo
#1
2995,- skal jeg give for en ChargeMaster 1500 Combo er det ikke billigt?? og det er endda deres normal priser uden at presse dem.

vh
Dennis
Svar
#2
jo da. hvorhenne?

Mauser, alle riflers moder,andet er bare en efterligning.[Big Grin]
Svar
#3
Det er hos Brasholt i hjørring, de har dem ikke hjemme endnu de kom vist her omkring den første. og jeg har spurgt 2 gange på 2 dage om de nu var sikre på den pris og det var de.
Svar
#4
Har selv lige købt en.Det er en dejlig fætter.
Det billigste jeg kunne finde den til var 3775 kr.
Lige efter jeg havde bestilt min så at Korsholm havde -30% i Maj,og der kom prisen også ned på 3000,men så skal jeg da ikke slæbe rundt på alle de hundredelaser.

Mauser, alle riflers moder,andet er bare en efterligning.[Big Grin]
Svar
#5
Har selv lige fået et godt tilbud på dem fra USA, da jeg bestilte et større parti af dem.
Så jeg kan da drille lidt [Big Grin]

http://shop.gunsandpowder.dk/product.asp?product=1186&lang=dk

Og de ER på lager.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#6
HE HE, det lader til at jeg må en tur sydpå og kigge.
Svar
#7
Hej

Det lyder da ikke helt ringe.

Er der nogle der har nogle erfaringer med Chargemaster 1500 Combo ?

Hvad tager det f.eks at doserer f.eks 42 grains Norma 204 eller f.eks 66 grains Norma URP.

Hvad er præcisionen ?

JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
JBN

Have been there, have done it and have got the T-shirt.
Svar
#8
Det går ok stærkt, der er dog problemer med grovkornet krudt som f.eks MRP. Der sker der sommetider overdosering (ca. 0.2grains), jeg anser det ikke som et stort problem da jeg så bare hælder det tilbage og laver en ny. Det sker måske et par gange på en serie på 50. Ellers kan jeg kun anbefale den.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#9
Jeg har ingen praktiske erfaringer med den-har kun set den anvendt af andre.Jeg syntes den er noget længe om at dosere en portion,ca.30 sek.mener jeg.Husker jeg rigtigt,at den´er så langsom? Det var omkring 40 grs de ladninger jeg så den doserede....

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by ULG

Jeg har ingen praktiske erfaringer med den-har kun set den anvendt af andre.Jeg syntes den er noget længe om at dosere en portion,ca.30 sek.mener jeg.Husker jeg rigtigt,at den´er så langsom? Det var omkring 40 grs de ladninger jeg så den doserede....

Hilsen Ulrik



Syntes ikke det er noget man lægger mærke til.
Specielt da den har "autostart" til næste påfyldning.
Så du tømmer bare krudtkoppen, smidder den på ChargeMasteren igen.
Når den så er stabiliseret igen, starter den automatisk næste påfyldning.
Så kan man i mellemtiden få sat kuglen i hylstret m.m.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#11
Med fare for at hijacke tråden, så lyder det som om at man kan komme i økonomisk uføre, hvis en grejluder som undertegnede begynder at genlade...

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Citat:quote:

Originally posted by ULG

Jeg har ingen praktiske erfaringer med den-har kun set den anvendt af andre.Jeg syntes den er noget længe om at dosere en portion,ca.30 sek.mener jeg.Husker jeg rigtigt,at den´er så langsom? Det var omkring 40 grs de ladninger jeg så den doserede....

Hilsen Ulrik



Syntes ikke det er noget man lægger mærke til.
Specielt da den har "autostart" til næste påfyldning.
Så du tømmer bare krudtkoppen, smidder den på ChargeMasteren igen.
Når den så er stabiliseret igen, starter den automatisk næste påfyldning.
Så kan man i mellemtiden få sat kuglen i hylstret m.m.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"



Hvad trykker man på for at få den til det????
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Hvad trykker man på for at få den til det????



Du holder ENTER tasten nede, til den siger BEEEEEEP,
Og så står der AUTO i displayet.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#14
Jeg vil give REX ret, hvis man har opstillet sit grej således man kan sætte kugler i mens den vejer næste ladning af, så kan man ikke følge med. Det er i princippet ligegyldigt hvor store ladninger den skal afveje da den hurtigt vejer størsteparten af for derefter at gå over til middel og til sidst fin afvejning.

Med hensyn til dens tendens til at afveje for meget, så jeg en løsningsmodel i et andet forum, her havde han monteret en studs med en mindre åbning for enden af røret, således at der kom en mindre mængde ud når den fin afvejer.
Han havde ligeledes lavet lidt statistik på dens unøjagtige afvejninger og var kommet frem til at ca. hver tiende afvejning var overskredet. Så høj overskridelse kan jeg nu ikke genkende men måske andre har en anden oplevelse.

[Image: modibuk07.jpg]

+GONE2HUNT+


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Han havde ligeledes lavet lidt statistik på dens unøjagtige afvejninger og var kommet frem til at ca. hver tiende afvejning var overskredet. Så høj overskridelse kan jeg nu ikke genkende men måske andre har en anden oplevelse.



Har lige lavet 300 stk. med 43 grain N160

Jeg vil skyde på at 2-3 ud af hver 50 stk. overskred med 0,1-0,2 grain

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#16
Det med hvor lang tid den er om at afveje synes jeg er noget forskelligt alt efter hvilken type krudt den skal arbejde med. Dem jeg har der tager længst tid tager imellem 35 og 45 sekunder pr. stk. Og så kan jeg altså godt følge med med at sætte projektiler i. Den ekstra tid bruger jeg så til at glæde mig over præsisionen og al den tid jeg spare når jeg skal lave testladninger med mange forskellige mængder. Nå ja og så drikker jeg kaffe og spiser guf [Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Jeg kender også til at den overskrider den ønskede vægt.

Men når jeg er lidt mere tålmodig og lader den stabilisere sig efter beeeeeepet.

Så går den ofte på ønsket vægt.

Men udlad at røre det bord den står på uden den absolutte sidste del af afvejningen.

Jeg fik fjernet mere end halvdelen af fejlladningerne ved dette.
Tænk over hvor meget en tur med ladepressen rykker i et bord og der skal jo ikke meget til før ladningen er skæv.
Mit bord er fastgjort til væggen i hele pladens længde. Ekstra bordben monteret lige under pressen.

Groft krudt giver stadig flere end fint. Min erfa er fra 140 contra MRP og reloader 25.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#18
Citat:quote:

Har lige lavet 300 stk. med 43 grain N160


Skulle du ikke hellere se at få pakket nogle vare og sende dem ud af butikken????
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by okj

Citat:quote:

Har lige lavet 300 stk. med 43 grain N160


Skulle du ikke hellere se at få pakket nogle vare og sende dem ud af butikken????



Så så vi vil jo også gerne have at det er en erfaren herre der betjener os [Wink] Og skulle Rex måske så også til at droppe alle de fine indlæg her på sitet... [V]

Okj - du sidder måske i den kedelige situation at vente på nyt legetøj. Det kender jeg godt - jeg skulle have min nye riffel midt i juni og den er ikke kommet endnu. Den kære gut i butikken bruger snart halvdelen af sin dag på tålmodigt at svare på mine "Er den der ikke snart, Er den der ikke snart, Er den der ikke snart, Er den der ikke snart" mails i bedste 'børn på bagsædet stil' [:I]
Mvh.

Yeti
Svar
#20
Det er gas og jeg tror han kan tage det.....[Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)