Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lyskilde til våbenskab
#1
[Image: DSC01249.jpg]
Hej.
Har surfet lidt rundt for at finde et egnet sted til dette lille indlæg.
Jeg har ledt efter en lyskilde til mit våbenskab, der er placeret i mit kontor og har et dårligt lysindfald. Skabet er indvendigt sort, hvilket også bidrager til en dunkel atmosfære.Da vi indrettede vores nye jagtcamp, kom svoger med disse små lyskilder, der blev anbragt egnede steder.Jeg fik ideen til også at prøve dem i våbenskabet. Jeg har anbragt en enkelt foroven, og det er en klar forbedring, der gør det lettere at håndtere våbnene ud og ind. Kan formodentlig købes mange steder. Min er købt i FØTEX
Mvh Walnut
Svar
#2
Hej Walnut
Ja det er en god ide med lys i skabet, mine rifler ser meget bedre ud i skabet, efter jeg har instaleret lys[Big Grin]
Jeg har også den viste model, men har i går set en økonomimodel i jem og fix til en flad 20èr.
Den viste model, Osram findes også i en model der er 20-25 cm lang med 3-4 dioder.

Man kan også tage hele skridtet og instalere el / varme i skabet, så man kan regulere varmen i skabet[Big Grin]
men det er vist blær[^]

petoni

"One shot--one kill"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#3
Det er fandme en LYS ide[8D]

Har lige monteret dem i mine geværskabe, ikke mere famlen efter geværer. Tak for tippet[Smile]
I didn't come this far to miss!
Svar
#4
Hej.
Har lige, til min store glæde, set at omtalte lyskilde nu annonceres i Jagt vildt&våben under Grej til jægerne. Jeg glæder mig, hver gang den lille lampe får et tryk og kvitterer med fint lys.
Mvh Walnut
Svar
#5
Hey
Jeg startede også med den simple "batteridrevne tryklampe".
Men nu har jeg installeret følgende:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40115565

De er 2 til 3 mm tykke og kan ikke ses i "loftet" af skabet.
Jeg har bikset det sammen så der sidder en sluttekontakt som aktiveres når døren åbnes, som i et køleskab og installeret alt stærkstrømmen uden for skabet så der kun er 3V eller noget i den stil inde i skabet. Alle fire lamper giver ikke mere end 5,3 W tilsammen så det er ikke varme eller energiforbrug man skal være bange for.

Mvh
Simon
Svar
#6
Det lyder lidt blæret kan vi ikke se et billede af "konstruktionen"? De 4 stk. lamper er de limet med selvklæbende tape eller er de skruet fast. Jeg har haft problemer med at dot lamperne falder ned når den selvklæbende tape er blevet træt, det har måske bare været en mandagsmodel jeg har købt..

[Image: PeterandTony0507012-1-1.jpg]


Svar
#7
Da´ jeg købte mit seneste våbenskab sad der en "plasticslange" med dioder i som er tilsluttet en dørkontakt
, det virker upåklageligt...

The Shootist
"Live and let live"
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej.
Har lige, til min store glæde, set at omtalte lyskilde nu annonceres i Jagt vildt&våben under Grej til jægerne. Jeg glæder mig, hver gang den lille lampe får et tryk og kvitterer med fint lys.
Mvh Walnut



Ja - ham der er grejredaktør på nævnte blad stjæler gode ideer med arme og ben! [Smile]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Hej.
Har lige, til min store glæde, set at omtalte lyskilde nu annonceres i Jagt vildt&våben under Grej til jægerne. Jeg glæder mig, hver gang den lille lampe får et tryk og kvitterer med fint lys.
Mvh Walnut



Ja - ham der er grejredaktør på nævnte blad stjæler gode ideer med arme og ben! [Smile]

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Tyveriet er godkendt[Big Grin]. Vi slås alle for at overleve[Wink] Mit lys fungerer stadig fint, så jeg har ikke mistet noget.
Mvh Walnut
Svar
#10
Så lige at de samme lys nu fåes med bevægelsessensor og timer, 3 for 100 kr i føtex.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)