Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leupold QDMA
#1
Jeg står og skal til at have en ny kikkert til min riffel, og den skal være med lys, jeg har kikket på både Zeiss og den med ørnen på.... men de er satme dyre!! så de er ikke i mit mål område, desværre [Sad]

Men jeg har flere Leupold kikkerter, og er meget godt tilfreds med dem, og så fandt jeg de 2 modeller her.

Leupold VX-L 3.5-10x56 QDMA, Illuminated Duplex
Leupold VX-L 4.5-14x56 QDMA, Illuminated Duplex

Men hvilken af dem skal jeg vælge?? jeg hælder til at tage den med 4.5-14, og det kun på det grundlag af at jeg godt kan lide at skyde med forholdsvis stor forstørrelse.

Men er der ulemper forbundet med stor forstørrelse, tænker på manglende lys gennemgang eller lign, det er ret vigtigt, da den også skal bruges til grise om Natten.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Jeg står og skal til at have en ny kikkert til min riffel, og den skal være med lys, jeg har kikket på både Zeiss og den med ørnen på.... men de er satme dyre!! så de er ikke i mit mål område, desværre [Sad]

Men jeg har flere Leupold kikkerter, og er meget godt tilfreds med dem, og så fandt jeg de 2 modeller her.

Leupold VX-L 3.5-10x56 QDMA, Illuminated Duplex
Leupold VX-L 4.5-14x56 QDMA, Illuminated Duplex

Men hvilken af dem skal jeg vælge?? jeg hælder til at tage den med 4.5-14, og det kun på det grundlag af at jeg godt kan lide at skyde med forholdsvis stor forstørrelse.

Men er der ulemper forbundet med stor forstørrelse, tænker på manglende lys gennemgang eller lign, det er ret vigtigt, da den også skal bruges til grise om Natten.

Vh
Morten



Husk at du kan få problemer i Polen, hvis du ikke kan komme ned på 3x forstørrelse.

Kig evt lidt på en Nikon Monarc UCC 2.5-10x56 m. lys.

Jeg er normalt Leupold tilhænger, men den Nikon er noget af bedste jeg længe har set.

Prisen er ca. det samme som en Leupold.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#3
Det med de 3x forstørrelse i Polen gælder kun drivjagt og trykjagt.

Husk når du kigger på kikkerter med lys at lyset skal kunne skrues ned så det bliver meget svagt, ellers blænder det om natten.

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#4
Jeg har en 1.5-5 x 20 med lys til trykjagt, det her var for at ha en "allround" kikkert der også kunne bruges om natten.

Er der egentlig nogen der har læst en test på sådan en Leupold fætter, har ikke kunne finde noget nemlig.

Vh
Morten
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Men jeg har flere Leupold kikkerter, og er meget godt tilfreds med dem, og så fandt jeg de 2 modeller her.

Leupold VX-L 3.5-10x56 QDMA, Illuminated Duplex
Leupold VX-L 4.5-14x56 QDMA, Illuminated Duplex

Men hvilken af dem skal jeg vælge?? jeg hælder til at tage den med 4.5-14, og det kun på det grundlag af at jeg godt kan lide at skyde med forholdsvis stor forstørrelse.

Men er der ulemper forbundet med stor forstørrelse, tænker på manglende lys gennemgang eller lign, det er ret vigtigt, da den også skal bruges til grise om Natten.

Vh
Morten



Begge kikkerter kan stilles til maximal udtrækspupil ved 8 x.
Jeg ville vælge 4,5-14x50 da den giver mere forstørrelse til skuddene i dagslys.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by mosse6

Jeg har en 1.5-5 x 20 med lys til trykjagt, det her var for at ha en "allround" kikkert der også kunne bruges om natten.

Er der egentlig nogen der har læst en test på sådan en Leupold fætter, har ikke kunne finde noget nemlig.

Vh
Morten



Der er desværre ikke så mange tests at finde på den kikkert, så jeg har også været nød til at anskaffe min på et forholdsmæssigt lille grundlag. Jeg fik dog en anbefaling fra Great Dane(hvis jeg husker rigtigt [Big Grin]), og det er jo ikke så ringe endda..

Venter stadigvæk på min kikkert - den kommer i starten af juli...suk

Hilsen
Kenneth
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Det med de 3x forstørrelse i Polen gælder kun drivjagt og trykjagt.

Husk når du kigger på kikkerter med lys at lyset skal kunne skrues ned så det bliver meget svagt, ellers blænder det om natten.

Mvh. Jakob



Korrekt .... men derfor skal han jo stadig huske det.
Det er surt og komme afsted, og så få af vide at den kikkert ka' han godt pille af.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Jeg har en VX-L 4,5-14x50 og en er super lækker! Den tager masser af lys ind - afprøvede den i aftes i tusmørke og det fungerer fint! Jeg har ikke lys den, men har haft en VX-III 3,5-10x50 med lys. De fungerede også perfekt uden at blænde når det er mørkt!

Hvis jeg var dig ville jeg vælge German #4 istedet for ill. duplex. Den jeg havde var med duplex og synes at den fyldte for meget når jeg skulle skyde præcist på banen. i #4 er det blot en lille dot der bliver oplyst - virker rigtig godt!

Hvis du køber den ved theopticzone, så spørg dem hvis ikke den står på deres hjemmeside - de kan sagtens skaffe den med det andet sigte!
Svar
#9
"Jeg har en 1.5-5 x 20 med lys til trykjagt, det her var for at ha en "allround" kikkert der også kunne bruges om natten."

Så er du jo dækket ind ved de lave forstørrelser. Så ville jeg uden tøven vælge 4,5-14 og et godt vekselsystem til montagen. Det behøver ikke være Quick Release, du ved jo i god tid hvilken jagttype du skal drive, men mange af de "faste" montager kan jo også skiftes rimeligt hurtigt evt. ved at medbringe et enkelt stykke værktøj.

Venlig hilsen Lasse
...Buy the best and cry only once.
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)