Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lapua scirocco og swift A-frame???
#1
Har lige været inde på Korsholms nye side, og kom der til at se at man kan købe LAPUA SWIFT SCIROCCO 308 WIN og LAPUA SWIFT A-FRAME 308 WIN. Er det nye kugler lapua er begyndt at lave eller hvad??? Har Lapuas patron katalog og har lige været inde på deres hjemmeside og der synes jeg ikke at de to oven nævnte kugle figurere nogle steder, jeg kan ikke i hvert fald ikke finde dem.

Og nu har jeg prøvet at søge lidt på dem, og har ikke kunne finde noget som helst data på dem, er der nogen af jer der har lidt data ovs på de to.

mvh Thomas

Sauer 202 Classic, 308W, Zeiss Victory 3-12x56
Sauer Custom
Svar
#2
Næ, begge de kugler laves af Swift. Men derfor kan Lapua jo godt købe dem om sætte dem i deres fine hylstre og så sælger nogle rigtigt fine patroner.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
jaa, men det er da bare mærkeligt at de ikke er med i deres katalog så???

mvh Thomas

Sauer 202 Classic, 308W, Zeiss Victory 3-12x56
Sauer Custom
Svar
#4
Mon ikke bare at du skal sætte komma imellem navnene og det derfor betyder at de har Lapua, Swift og Scirocco i .308...........det ser lidt ud for mig som om at dem der har lavet hjemmesiden ikke har så meget begreb om selv, hvad forretningen går ud på!!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Hej alle.

For nogle år siden fremstillede Lapua patroner med de to projektiltyper, i kalibrene 308W, 30-06 og 300 WM.
Denne patron blev afløst af Naturalis, og jeg ved at den danske importør, GuntexA/S, købte restlageret i Finland.
Da Guntex A/S og Korsholm A/S har samme ejere, er det ikke utænkeligt at Korsholm har købt de sidste sjatter.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#6
jeg har selv købt 2 æsker lapua swift a frame i kal.308, de skød dårligt med en helt ny blaser pipe (byttet UB)hvor i mod de skyder godt i konens sako 75

Mvh. Kim
med venlig hilsen
Kim
Svar
#7
Jeg har et par kasser Aframe fra Lapua liggende.. de skyder prima godt i min tikka...

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Hej alle.

For nogle år siden fremstillede Lapua patroner med de to projektiltyper, i kalibrene 308W, 30-06 og 300 WM.
Denne patron blev afløst af Naturalis, og jeg ved at den danske importør, GuntexA/S, købte restlageret i Finland.
Da Guntex A/S og Korsholm A/S har samme ejere, er det ikke utænkeligt at Korsholm har købt de sidste sjatter.

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.



Det er da meget muligt at det er et restlager

mvh Thomas

Sauer 202 Classic, 308W, Zeiss Victory 3-12x56
Sauer Custom
Svar
#9
Jeg så en annonce i et lokalt jagtblad, hvor de tilbød lapua a-frame i bunker - 1000,- kr. for 100 stk... i cal. 308

.....nu også ejer af en 9,3x62 :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#10
Jeg tror der stadig er en del butikker der ligger inde med lapua ladet med 165gr. A-Frame.

Priserne ligger typisk på 250-300,- for en æske. (De kan nok godt fås for 200.- hvis man presser lidt)

Har selv overvejet at købe en stak, pille kuglen ud til min 300WM og sætte en billige Nosler BT i 308 hylsteret.

På den måde får jeg gratis hylster og krudt til min 308.[Smile]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar
#11
Jeg kender dem også med Scirocco. de skyder fint i min 308.

Men jeg tror de er ladet med den gamle scirocco og ikke scirocco II. Jeg har dog har fundet ud af forskellen på de 2 endnu.

Måske nogen kan hjælpe ?

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#12
Den nye II'er skulle holde væsentlig bedre sammen end den gamle og dermed egne sig bedre til hurtigere kalibre.
Mvh.

Yeti
Svar
#13
Den "nye" skyder som vinden blæser i min 300WM. (10cm på 100 meter)

Det var meningen den skulle testes sammen med A-Frame i Afrika.
Det blev stille droppet.

Jeg har nu lært ikke at lade 100 patroner uden testladning.

Håber kuglerne går bedre i min 308.

Er det ikke noget med at andre har haft problemer med denne kugle?

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Nu også med .17 HMR, 22 Lr, 6,5-284, 308Win, 300WinMag og 9,3x62.[Image: u87.gif]
Mvh.

mp
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)