Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt i ungarn
#1
Er der nogle der har været på jagt ved Balatonsøen.
Jeg skal der ned i uge29 på bukkejagt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh PN
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by peter

Er der nogle der har været på jagt ved Balatonsøen.
Jeg skal der ned i uge29 på bukkejagt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh PN



Nej, men jeg vil gerne høre om dine oplevelser og hvad det kommer til at koste. Har overvejet det samme, af hensyn til familien....så alle interesser kan tilgodeses... [Smile]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran

Citat:quote:

Originally posted by peter

Er der nogle der har været på jagt ved Balatonsøen.
Jeg skal der ned i uge29 på bukkejagt[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Mvh PN



Nej, men jeg vil gerne høre om dine oplevelser og hvad det kommer til at koste. Har overvejet det samme, af hensyn til familien....så alle interesser kan tilgodeses... [Smile]

Det koster 9890 kr for 7 dage incl. 3dage jagt og trofædepositum på 3000kr og 4 pers lejlighed.se ved http://www.premier-travel.dk
mvh pn[:o)]
VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)


Svar
#4
Har hørt om en sådan jagttur.
Manden røg i den lokale brændevin til et orienteringsmøde inden de 3 dage startede og så gik det med jagt som vist var ok.
konen var utilfredse over at være ladt tilbage med ungerne - men dette er jo sikkert forkelligt fra familie til familie.

Men hver ting til sin tid er nok det bedste.. Når jeg er afsted i nogen dage nyder jeg at der ikke er familie at tage sig af [}Smile]

[Image: kongsberg393-t.jpg]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Har hørt om en sådan jagttur.
Manden røg i den lokale brændevin til et orienteringsmøde inden de 3 dage startede og så gik det med jagt som vist var ok.
konen var utilfredse over at være ladt tilbage med ungerne - men dette er jo sikkert forkelligt fra familie til familie.

Men hver ting til sin tid er nok det bedste.. Når jeg er afsted i nogen dage nyder jeg at der ikke er familie at tage sig af [}Smile]

[Image: kongsberg393-t.jpg]


Tja, jeg er jo så heldig, at den kvindelige halvdel afpasser sin sommerferie med bukkejagten i juli, så jeg kan komme på bukkejagt morgen og aften - og så lige fiske en havørred mens det er helt mørkt...[Big Grin]
Så tager hun ungerne med på udflugter mens jeg sover til kl. 14, hvor jeg så sidder med morgenkåben på og ser Tour de France... [8D][Big Grin][Big Grin][Smile][:p]

VRØVL! Kun PIGER vil have magnum... ;-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Hej.
Jeg var ved Ballaton sidste sommer.
Vi var 4 par og vi rejste med Premier-hunting.(mere herom senere)
Området er perfekt til bukkejagt og badeferie.
Meget afvekslende med skov, korn-, majs-, og solsikkemarker. og ikke sådanne miniature-marker som herhjemme men tit 1000 tønder land med majs etc. prøv at forestil dig hvor der lugter af vildsvin [xx(]
Der er masser af store bukke i området, jeg så een på ca. 600 gram[:0], som en tysker skulle skyde ugen efter.
Jeg skulle kun skyde de 2 bukke, som var indeholdt i pakken. At det så tog 5 dage at skyde dem, er der forskellige årsager til. Mit bud er at det for guiderne gælder om at få kørt en masse kilometer i terrænet, det er jo deres måde at lave penge på.Men udover det var min guide elendig, han smækker med bildørene, klasker myg i nakken(der var EKSTREMT mange myg) og går og småsnakker på ungarnsk med sig selv, desuden kunne han ikke gå udenom en tør gren, men altid ovenpå den [Sad] Han forsøgte sig med bukkekaldet, men det virkede kun for ham een gang, og det var somom han mente at kom der ikke buk for, ved brug af kaldet, tja så måtte vi videre med det samme (ud at køre) vi sad ikke i et tårn i længere tid end 10-15 min. ad gangen.Og resultatet blev da også 2 panikskud, 1:efter løbende buk og 2: en time efter solnedgang, jeg kunne ikke se hvad der var hoved og r.. på bukken. Men 2 fine seksere fik jeg da.
Med en bedre guide var jeg garanteret helt anderledes stemt idag.

Så til det med Premier-hunting : Nej jeg gider ikke hidse mig op igen, men blot fornøjes over at ingen skal rejse med det fup-firma mere (de gik konkurs kort efter vores hjemkomst). Vi, ca 20 jægere indkvarteret på samme hotel i Ballatonlelle, blev taget i hoved og røv, det meste af hvad vi var blevet stillet i udsigt passede ikke og ingen vidste noget. Deres 'konsulent' på stedet blev overrendt af gale kunder hele ugen, det endte med at han fik mundkurv på hjemmefra og så var han jo ikke til noget(han havde iøvrigt også travlt med at skyde de 6 bukke han havde bestilt). Hjemme måtte vi vente i måneder på bukkene osv. osv.

Ellers god tur og knæk og bræk.

Mvh. Brian.
Svar
#7
Æhhhhh...

Hvad mon er forskellen på "Premier-hunting" og Premier-travel"[?]

[}Smile]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
Mange tak[Sad]
Jeg håber jeg får en bedre tur.[Big Grin]
Jeg skal nok skrive når jeg kommer hjem[^]
peter
Svar
#9
Hej Nu er jeg kommet hjem fra ungarn.
Det var en rigtig god tur.[Big Grin]
jeg fik skudt en pæn buk.[Big Grin]
Det var første gang jeg var på jagt med guide så med lidt bedre rutine med den form for jagt kunne jeg nemt havde skudt flere bukke[B)].
Dream hunting levede op til forventningerne[Big Grin].Lejligheden var perfekt.Vi havde kun 20 minutter ud til vores jagt revir og hvilket revir[Big Grin].Jeg fik ikke et myggestik.De havde sprøjtet med fly mod myg[Big Grin]
Det selskab kan jeg kun anbefale[Big Grin].Konen var også meget godt tilfreds så jeg håber jeg skal bruge en uge af min ferie i ungarn næste år[Big Grin][Big Grin]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)