Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ræv 08/09
#1
inden bukkejagten var en jagt kammerat og jeg rundt ved de forskellige stiger for at gøre det hele klart til bukkejagten. Der skulle klippes nogen grene og flyttes lidt på stigerne.

et af stederne stødte vi en pæn buk men vi har ikke set ham siden og han er ikke blevet skudt af naboerne. vi har været temmelig flittige for at se om ikke vi kunne få hold på ham, men det er endnu ikke lykkedes. jeg var afsted efter ham imorges uden held. Jeg blev dog underholdt af to harer.

Her iaften fik jeg lyst til at prøve lykken igen og se om ikke jeg kunne træffe ham. jeg var kommet lidt sent afsted så jeg var først på terrænnet ved 21. Jeg bevæger mig stille og roligt hen mod stigen og bruger flittigt håndkikkerten uden at se noget i græsset. Jeg kravler op i stigen vender mig om for at sætte mig ned da jeg ser to røde "klatter" i græsset min første indskydelse er at det er harene fra imorges - men de har jo ikke lige den kulør. Op med riflen! jeg kan med det samme se at det er to rævehvalpe. jeg tænker over hvad for en af dem jeg skal tage først, for at have bedst chance for at kunne tage nr. to også. i første omgang har jeg skruet kikkerten helt op på 12 gange forstørrelse men skruer ned på fem-seks stykker dajeg evt. skal skyde på nr. 2 i løb.
Jeg skyder den første og genlader imens rævehvalp nr. to sætter afsted som en skoldet skid - jeg når ikke at få hold på den mens den løber. Det er dog ikke nødvendigt da dens nysgerrighed får den til at standse og kigge efter makkeren. Det var dumt [Big Grin]rævene er skudt med Nosler Ballistic tip 6,5x55 120 grains med 44 grains N150.....jeg har forsøgt at arrangere dem på de pæne sider[Smile]
[Image: Billede071.jpg]
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

inden bukkejagten var en jagt kammerat og jeg rundt ved de forskellige stiger for at gøre det hele klart til bukkejagten. Der skulle klippes nogen grene og flyttes lidt på stigerne.

et af stederne stødte vi en pæn buk men vi har ikke set ham siden og han er ikke blevet skudt af naboerne. vi har været temmelig flittige for at se om ikke vi kunne få hold på ham, men det er endnu ikke lykkedes. jeg var afsted efter ham imorges uden held. Jeg blev dog underholdt af to harer.

Her iaften fik jeg lyst til at prøve lykken igen og se om ikke jeg kunne træffe ham. jeg var kommet lidt sent afsted så jeg var først på terrænnet ved 21. Jeg bevæger mig stille og roligt hen mod stigen og bruger flittigt håndkikkerten uden at se noget i græsset. Jeg kravler op i stigen vender mig om for at sætte mig ned da jeg ser to røde "klatter" i græsset min første indskydelse er at det er harene fra imorges - men de har jo ikke lige den kulør. Op med riflen! jeg kan med det samme se at det er to rævehvalpe. jeg tænker over hvad for en af dem jeg skal tage først, for at have bedst chance for at kunne tage nr. to også. i første omgang har jeg skruet kikkerten helt op på 12 gange forstørrelse men skruer ned på fem-seks stykker dajeg evt. skal skyde på nr. 2 i løb.
Jeg skyder den første og genlader imens rævehvalp nr. to sætter afsted som en skoldet skid - jeg når ikke at få hold på den mens den løber. Det er dog ikke nødvendigt da dens nysgerrighed får den til at standse og kigge efter makkeren. Det var dumt [Big Grin]rævene er skudt med Nosler Ballistic tip 6,5x55 120 grains med 44 grains N150.....jeg har forsøgt at arrangere dem på de pæne sider[Smile]
[Image: Billede071.jpg]



Fornemt Poulsen. Alle os der har skudt ræv med riffel, ved godt hvordan den anden side

ser ud. Ikke nødvendigt at vise til svage sjæle[8D][Big Grin]

mvh Don Bums

[Image: snipertarget.jpg]
mvh Don Bums

Svar
#3
Tidligere på aftenen omkom denne problemræv: (den havde problemer)

[Image: Raevebilleder011.jpg]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#4
Godt gået gutter. Jeg har desværre stadig båede årets første buk og ræv til gode. min bil endete på værksted sidste jeg skulle ned til min polske jagtklun så det blev til en uge hjemme på sofaen [Sad].
k&B
Svar
#5
Ja – vi må jo nok hellere snart se at komme i gang! [Smile]

Jeg var lige i grusgraven for at tjekke om ”Swift´en” var klar til rævereguleringen.

[Image: 220Swift006jpg.jpg]

En ”bænkskytte” ville nok vrænge lidt på næsen af sådan en gruppering, (15 mm) men den rækker nok til rævene.

mvh.
Swift
Svar
#6
ny pibe eller Parkinson medicin!
[Big Grin][8]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Poulsen

ny pibe eller Parkinson medicin!
[Big Grin][8]


Nej - det skyldtes sikkert at jeg lå på maven og skød, og i mit tilfælde er det ikke et helt plant underlag! [Big Grin]
Svar
#8
Det ER svært at skyde nedad
Svar
#9
Ja i brave rævejægere, pas nu på i ikke kommer i skudlinie..[8D]
[Image: foxhunting.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#10
det var en grimme en! og den behøves ikke være specielt god til at skyde da det jo ikke er alle der kan betegnes som et lille mål.
Svar
#11
Fy for den lede! Det røde apparat handler i samme butik som jeg. Måske man skulle kigge sig over skulderen noget hyppigere, når man er på reviret[^]
Walnut
Svar
#12
Hehe... Well, så længe låsen ikke er klappet i, er jeg mere rolig!

Tikka T3 - 308 Win
Bushnell 3-12 x 56 mm
/Ugelvig



What we do in life - Echoes in eternity!
Svar
#13
[}Smile]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#14
I aftes fik jeg endelig årets første rævehvalp. Lykken blev ikke mindre af at det var mit første stykke vildt med ammunition, som jeg selv havde lavet Smile
Jeg så yderligere 2 som var samme med den jeg skød - de forsvandt da jeg skød, og kom desværre ikke frem igen.
Skal ud og kigge igen i aften Smile
Svar
#15
stort tillykke Jesper1973!

billeder og en god løgnehistorie er nu ikke af vejen[Big Grin]
Svar
#16
Tillykke med rævehvalpene Smile
I didn't come this far to miss!
Svar
#17
Tak Poulsen
Jeg har desværre ingen billeder af kræet, da mit kamera lå derhjemme. Den var desuden ikke særlig fotogen, da første skuyd sad en smule for langt tilbage, så den fik hurtigt skud nr 2 - den ramte fra modsatte side, så der var udbgangshuller på begge sider Sad
Var ude og kigge her til aften - ikke en eneste hvalt at se - kun en ca 4 årig buk der luffede rundt i kornet (ja i tænker nok at den burde ha været skudt, men der hvor jeg skyder ræve er ræve det eneste de vil have skudt - til gengæld koster det mig ikke noget)
Svar
#18
bukken er vist også fredet nu....
Svar
#19
Det ved jeg - men derfor må man jo gerne kigge på ham Smile
Svar
#20
I aftes var jeg ude i ”Saltengen” efter rævehvalpene. [}Smile]
Ved ottetiden kom der en hvalp ud på engen, og begyndte at grave efter mus.
[Image: 2rv002.jpg]

[Image: Raevehoved.jpg]
mvh.
Swift
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)