Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
PostDanmark : Ikke mange overholder reglerne
#1
Det er forbudt

[Image: dralflogoKim1.jpg]
Det er muligt at jeg har alle de våben jeg behøver, men jeg har ikke alle de våben jeg ønsker.
Svar
#2
du godeste, gud ved hvor mange der ved det!!!!![8D]

22-250 kan bruges til alt
http://www.munthes.dk - gir størst velvær
Svar
#3
Hvor står det egentlig i våbenloven at man ikke må sende ammunition med Pest Danmark???

For at blive straffet for at overtræde våbenloven må der da ubetinget stå i en paragraf at man skal bruge en "godkendt speditør".

Interessant at finde den paragraf. Jeg har ikke evnet at finde den endnu i våbenloven[?]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Det er enkelt. Man må ikke overlade et licenspligtigt våben eller en ditto våbendel - heruder ammunition - til personer eller firmaer, der ikke har tiladelse til at håndtere skidtet. Du må jo heller ikke lade din nabo fragte en stak rifler afsted til en kunde i Jylland bare fordi han kommer forbi med campingvognen.

[Smile]

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Den er jeg helt med på!
Det jeg er usikker på er om det specifikt er våbenloven eller loven/bekendtgørelsen om transport af farligt gods.

Det er måske nok våbenloven specifikt, men hvordan kan stort set alle forretninger i landet anvende PD uden politiet sigter nogen af dem???

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft

men hvordan kan stort set alle forretninger i landet anvende PD uden politiet sigter nogen af dem???


Se DET er squ et godt spørgsmål!!!!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#7
Tror i ikke mere det handler om en egentlig sag end mangel på lyst til at anvende den tilstedeværende lovgivning.

Post DK anmelder det ikke, afsender anmelder det ikke og modtager anmelder det ikke. Hvordan skal politiet så finde ud af det? Tjekke samtlige pakker? Så vil jeg hellere politiet uddeler knibel suppe til de rette mennesker, der ikke kan finde ud af at opfører sig på passende vis inden for den danske lovivning!(udtrykt på diplomatisk vis...)

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Tror i ikke mere det handler om en egentlig sag end mangel på lyst til at anvende den tilstedeværende lovgivning.


Hvad mener du?

Selvfølgelig foregår det, fordi risikoen for at blive "snuppet" er lille og gevinsten ved at bruge det relativt billige Postvæsen er stor. (Det lovlige alternativ er at udbringe varerne personligt eller via et fragtfirma med våbenbog) Sådan er det vel med mange lovovertrædelser?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Høgh

Citat:quote:

Originally posted by Skovfogdeelev Christensen

Tror i ikke mere det handler om en egentlig sag end mangel på lyst til at anvende den tilstedeværende lovgivning.


Hvad mener du?

Selvfølgelig foregår det, fordi risikoen for at blive "snuppet" er lille og gevinsten ved at bruge det relativt billige Postvæsen er stor. (Det lovlige alternativ er at udbringe varerne personligt eller via et fragtfirma med våbenbog) Sådan er det vel med mange lovovertrædelser?

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.



Netop... Politiet har ingen sag mod nogen af de danske forretninger der har benyttet post dk, da der ingen anmeldelser er kommet. Derfor bliver lovgivningen heller ikke anvendt og diverse forretninger forsætter med at sende gennem post dk?

Mvh
Christensen

Naturnærskovdrift? Der var en grund til Dalgas ikke plantede bøg på heden!
Mvh
Christensen
Svar
#10
Det handler da om penge.
Selvfølgelig vil PestDK ikke gøre noget ved det, ud over at brokke sig lidt. Tænk på de penge de mister hvis de mister alle de pakker[xx(]
Svar
#11
PestDK er da gode til at holde sig til reglerne, så snart tingene skal modtages fra Udlandet.....

Men selvfølgelig, der skal tingene jo også deklareres ordentligt, med faktura osv... På interne pakker kan man jo skrive et andet indhold end Våbendele og Ammo.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
E-mail: jrex@ofir.dk
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)