Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skydebane Århus omegn?
#1
Er der nogen som kan fortælle mig om der findes nogle skydebane i Århus eller omegn hvor man må skyde med sin nye .308´er?

Kan se der er skydebane i Allingåbro men hvis der var noget tættere på ville det jo være rart.
Så vidt jeg kan læse mig til er det kun 6,5 mm i Skibby [V]
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Jeppe Bruun

Er der nogen som kan fortælle mig om der findes nogle skydebane i Århus eller omegn hvor man må skyde med sin nye .308´er?

Kan se der er skydebane i Allingåbro men hvis der var noget tættere på ville det jo være rart.
Så vidt jeg kan læse mig til er det kun 6,5 mm i Skibby [V]



I Skibby må der gerne skydes med 308, men ikke af jægere.[xx(]
Jeg bor selv under 4 kilometer fra Skibby, men kører mere end 10 gange så langt til Allingåbro for at skyde. Men det er jo af miljøhensyn jeg brænder diesel af på køreturen[Wink][Wink]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#3
Citat:quote:

Men det er jo af miljøhensyn jeg brænder diesel af på køreturen



Det hedder det ikke Søren, det hedder "jydebenzin"[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Gammeltoft
[br
Det hedder det ikke Søren, det hedder jydebenzin[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"



Det koster også næsten det samme nu.

Men det er da grotesk, at jeg brænder 6-7 liter brændstof med der til hørende co2 forurening af, fordi jeg ikke må larme lige ved siden af en DDS skytte, der skyder med stort set samme våben.
Det er overlydsknaldet fra min riffel, der er værre end hans[?].

Som jeg har fået historien må skytterne bruge alle 20 baner helt ud til 300 meter.
Ved støjmåling kunne jægerne holde sig indenfor lydgrænserne på de 13 af banerne. Man kunne så have givet en tilladelse for de 13 baner, men det vil myndigheden ikke.

Det er lidt frustrerende, at køre langt for at komme på proppede skydebaner, når et af Danmarks mest moderne anlæg(smart placeret lige op af den i forvejen støjende motorvej, ved siden af landets næststørste by)med 20 standpladser og en kapacitet, der ikke er fuldt udnyttet. Ja da vi skød der kunne man godt finde et par mandage om måneden til os.

Skytterne ville faktisk gerne have os på besøg på deres bane, især cafeteriabestyren, som mente jægerne havde lettere ved at få muldvarpen op end de sædvanlige brugere.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#5
*Suk* Det var jo det jeg frygtede. Hvad så med Randers skydebane? Den må vel gerne benyttes???
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Jeppe Bruun

*Suk* Det var jo det jeg frygtede. Hvad så med Randers skydebane? Den må vel gerne benyttes???



Swift har lagt åbningstiderne ind i en tråd i dette topic

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#7
Ja det har jeg lige fundet. Men kan det virkelig passe at der først er åbent igen d. 10 august... Det holder da slet ikke!
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Jeppe Bruun

Ja det har jeg lige fundet. Men kan det virkelig passe at der først er åbent igen d. 10 august... Det holder da slet ikke!



Nu er det generelt lidt dødt i juli på alle skydebaner. resten af nationen(bestemmerne) mener ikke skydning er nødvendig når man kan male træværk, gå på stranden, klippehæk og andet tidsspilde.

Men Allingåbro åbner igen kl 09.00 første lørdag i august. Med lidt held falder første skud fra min overgangskonusregulerede 260´er klokken 09.00.01 [Big Grin][Big Grin]

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)