Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bushnell Lort eller lagkage??
#1
Vil gerne høre folks mening om bushnell alt har interesse? er de klikfaste? hvordan er optikken? Garanti? alle sådanne spørgsmål søges fra folk der ved noget om dette fabrikat. kikkerten skal bruges på en Rem 700 sendero 300 win mag.
Svar
#2
der er da mange folk der er tilfredse, men jeg ville ikke sætte den på en kraftigkalibret jagtriffel + at jeg gerne vil have alt det lys og billedskarphed jeg kan få.

det er muligt forskellen er marginal, men jeg vil satse på de europæiske kvalitetsmærker[:I]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
Jeg var tilfreds med min intil jeg sad en aften og skulle skyde vildsvin uden at kunne se en meter, de er fine til alt dansk jagt klikfaste osv. men de kommer til kort på natjagt så hvis du ikke skal det så spar de 6-10.000 kr som er forskellen og nyd din Bushnell jeg har selv lige købt en 3-9 til en 243 den riffel skal ikke andet end bukke jagt så der er den fin.

KR

Heller komme galt afsted end, slet ikke afsted
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#4
Havde lige en lang smørre om Bushnell.
Så går lo... ned, og mit indlæg forsvandt.

Kort og godt .... Bushnell Elite 4200 & 6500 kikkerter er suveræne.
"STROM" hvad har du i, at du ikke tør bruge Bushnell på en kraftig kikkert .... nogen praktisk erfaring, eller bare rygter du har hørt ?

Alle Elite 4200 kikkerter er testet til at kunne klare rekylen fra en .375 H & H 10.000 gange.

Jeg håber jeg når at få lavet min kikkert blindtest i år.
(udstyret er lavet)
Så bliver der sat en stribe europæriske kikkerter op sammen med en stribe amerikanske kikkerter ... ingen vil kunne se hvilken mærke man set igennem.
Jeg tror at flere vil blive overrasket over resultatet.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#5
Citat:quote:

Alle Elite 4200 kikkerter er testet til at kunne klare rekylen fra en .375 H & H 10.000 gange.



Fandens til job at skulle teste alle Elite 42oo med en påvirkning svatende til 10.000 skud med en 375.
Man undre sig over at de i det hele taget kan nå at teste så mange kikkerter, at de overhovedet har nogle at sælge[xx(][Wink]

Lidt mere seriøst, så er det vel det man på jydsk kalder "salgsgas".

jeg forsøger hermed ikke at udtrykke tvivl om kvaliteten af en Bushnell. Men engang i mellem, går disse markedsføringsfolk sgu latterligt langt

jbn
Svar
#6
Dueeeeehhhh Igno,

tænker du nu ikke bare syd for kongeåen[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ignorant

Citat:quote:

Alle Elite 4200 kikkerter er testet til at kunne klare rekylen fra en .375 H & H 10.000 gange.



Fandens til job at skulle teste alle Elite 42oo med en påvirkning svatende til 10.000 skud med en 375.
Man undre sig over at de i det hele taget kan nå at teste så mange kikkerter, at de overhovedet har nogle at sælge[xx(][Wink]

Lidt mere seriøst, så er det vel det man på jydsk kalder "salgsgas".

jeg forsøger hermed ikke at udtrykke tvivl om kvaliteten af en Bushnell. Men engang i mellem, går disse markedsføringsfolk sgu latterligt langt

jbn



Det er mig der har "forskrevet" mig.
Nå jeg skriver alle .. så mener jeg hele serien.

Bushnell skiver:
The scope's rugged design is recoil tested to 10,000 rounds of a .375 H&H magnum.

Om det er salgsgas eller ej, skal jeg ikke kunne afgøre, men jeg kan ikke se det store problem i at lave et værktøj, der rekyl tester en kikkert.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Fik heller ikke nævnt at de sidste to kikkerter jeg har erhvervet privat er to Bushnell Elite6500 kikkerter.

Den ene er en 2.5-16x50. Den sidder nu på min S & L 97 (6.5x284) og har erstattet den Swarowski 3-12x50, jeg solgte her inde for en måneds tid siden.
Jeg var ikke i tvivl hvilken af de to kikkerter der var bedst, derfor blev "Ørnen" sat til salg.

Den anden kikkert, er en 4.5-30x50.
Den skal sidde på den SWS2000 (.338 Lapua Magnum) riffel, jeg forventer at få om små 14 dage.

Og en .338LM er vel ikke ligefrem en Barbie kaliber.
Men jeg er ikke det mindste nervøs for at min nye Elite 6500 kan klare rekylen fra riflen [^]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#9
Den rekyltest minder mig om den gamle Fontaine reklame fra slutfirserne, hvor kikkerten er monteret på et LMG [:I]

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Skype : gunsandlead
Great Dane

Svar
#10
Jeg har pt 2 stk Banner; En 6-18x50 på min nye .17 HMR 452 American [:p] [Big Grin], den fungerer 100% i orden. Den anden er en 4-12x40 m lys, den fungerer også ok, men ved forstørrelser over ca. 12 gange bliver den lidt "diset/uskarp" i kanten, det er uden jagtlig betydning i dagslys så det får være, den sidder pt på min .22 Magnum. Banner serien er OK kikkerter, men har ikke samme performance som langt dyrere kikkerter (heldigvis!!!). jeg har endnu ikke prøvet Elite6500 serien, men iht hvad Rex fortæller er det vist et godt køb......
Og jeg venter stadig spændt på resultatet af den kikkert blindtest [8D]

Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Mvh/Lars

"Ubehagelig type efter min mening - Ingen tvivl om det - YEAAHH!!"
Svar
#11
"STROM" hvad har du i, at du ikke tør bruge Bushnell på en kraftig kikkert .... nogen praktisk erfaring, eller bare rygter du har hørt ?

halløj Rex
på skydebanen indskyder jeg en del rifler for folk, min mavefornemmelse er at det er nemmest for mig at se skiven klart og justere sigtet korrekt på de europæiske.
du fremhæver jo også straks deres topmodel som vel er en lækker kikkert, men oftest er det de billige modeller vi andre ser[:o)]

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by STROM

"STROM" hvad har du i, at du ikke tør bruge Bushnell på en kraftig kikkert .... nogen praktisk erfaring, eller bare rygter du har hørt ?

halløj Rex
på skydebanen indskyder jeg en del rifler for folk, min mavefornemmelse er at det er nemmest for mig at se skiven klart og justere sigtet korrekt på de europæiske.
du fremhæver jo også straks deres topmodel som vel er en lækker kikkert, men oftest er det de billige modeller vi andre ser[:o)]

mvh
Strom



Elite 3200 Serien koster 2.000,00 - 3.000,00.

En Elite 4200 2.5-10x50 m. lys koster 4.995,00.
Jagttegnslærer Grethe Kristensen (hende der var en artikel om i sidste nummer af jæger) var dybt imponeret over den.
Hendes mand købte sådan en kikkert og en S & L 97 i .300WM af mig sidste år da de skulle til Afrika på jagt.
Bushnell kikkerten var bedre i diset vejr end hendes S & B Zenith der havde kostet merer end 10.000,00 kr. fortalte hun senere.

Hvor meget Europærisk kikkert får du for 5.000,00 kr ?.

Og husk ... jeg er ikke "farvet".
Jeg sælger selv Zeiss, Swarowski og S & B og min avance er ca. den samme, eftersom jeg sælger amerikaner kikkerterne meget billigere end til vejl. pris.
Jeg syntes simpelt hen bare at du får meget mere for pengene når du vælger amerikansk.

Leupold skre engang:

OK Germany ... you still make the best beer.
But vi have made a scope for your passion ... not your EGO.
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Så jeg kan med god samvittighed sige, at der er masser af lagkage i en Bushnell kikkert [^]
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#13
Et andet sjovt eksempel er en Zeiss håndkikkert som jeg har i kommision for "ExCop" .
Kikkerten er rigtig flot stand og har kostet 11.000,00 kr. (mener jeg at kan huske).
Den er til salg for 6.000,00 eller 7.000,00 (er ikke på arbejde så jeg kan ikke lige slå prisen op).
den har nu stået snart et år i skabet sammen med de andre håndkikkerter.

Mange har interesseret prøvet den. Men når de så har prøvet en Leupold Olympic til ca. 3.500,00 kr., så er Zeiss'en lagt tilbage på hylden. Kvalitetsforskellen er så minimal, at de ikke vil betale så meget mere for Zeiss kikkerten.

Jeg vil rent faktisk helst sælge Zeiss kikkerten da jeg har aftalt med ExCop at bliver den ikke solgt på et år, så køber jeg den af ham.

Men endnu har ingen villet betale det mere for Zeiss kikkerten efter de har prøvet en Leupold.

Ja .. skal man grine eller græde.
Grine fordi at Leupold's lille drille annonce til Zeiss, ikke er helt forkert [Big Grin]
Græde fordi jeg ikke kan sælge den forb... Zeiss, så længe jeg har Leupold kikkerter i skabet [Sad!]

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#14
Hej Rex
Mystisk... med den kvindelige jagttegnslærers oplevelser... i denne svenske test er bl.a skumringsværdierne temmelige lave på Bushnell 4200. Og der er stadig en del forskel på point mellem en S&B og Bushnell.
Jeg er af den overbevisning af Nikon er et betydelig bedre produkt. Kima havde en håndkikkerttest og her lå Bushnell også lavt og Nikon mellem de bedste.
http://www.djz.de/r30/vc_content/bilder/...4_0406.pdf

Har haft en Bushnell rangefinder og glasset lå også her i den lave ende.

Jeg synes egentlig at Bushnell 4,5-30x50 lød spændende - men turde ikke så jeg købte en Nikon Monarch istedet - og den er jeg blevet helt tosset med [^]

http://www.sitecenter.dk/halvautomat/nss...rttest.tif

http://www.sitecenter.dk/halvautomat/nss...svensk.xls

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Hej Rex
Mystisk... med den kvindelige jagttegnslærers oplevelser... i denne svenske test er bl.a skumringsværdierne temmelige lave på Bushnell 4200. Og der er stadig en del forskel på point mellem en S&B og Bushnell.
Jeg er af den overbevisning af Nikon er et betydelig bedre produkt. Kima havde en håndkikkerttest og her lå Bushnell også lavt og Nikon mellem de bedste.
http://www.djz.de/r30/vc_content/bilder/...4_0406.pdf

Har haft en Bushnell rangefinder og glasset lå også her i den lave ende.

Jeg synes egentlig at Bushnell 4,5-30x50 lød spændende - men turde ikke så jeg købte en Nikon Monarch istedet - og den er jeg blevet helt tosset med [^]

http://www.sitecenter.dk/halvautomat/nss...rttest.tif

http://www.sitecenter.dk/halvautomat/nss...svensk.xls

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_sommar.gif]



Jeg har også set en svensk kikkerttest, hvor man valgte en Welter som bedste køb [xx(][xx(]

En anden håndkikkerttest, hvor det var en Barska, der vandt.

Jeg ved ikke hvad de svenskere drikker, når de tester, men jeg er absolut ikke altid enig med dem.

De to svenske test jeg har nævnt er lige så vanvittige som Thomas Treo's musik anmeldelser i EB.

Hvis du ser på min webshop, så er der en næsten ny Zeiss Diavari 6-24x56T til salg for en kunde (han lige havde købt hos en anden forhandler).
Da han så hvad Bushnell 6500 4.5-30x50 kunne og sammenlignede prisen,
så blev Zeiss'en sat til salg ... nu bruger han Bushnell.

Men enig ... når vi snakker håndkikkerter, så er jeg heller ikke vild med Bushnell. Der foretrækker jeg Leupold.

Når vi snakker afstandsmålere, så kunne jeg godt li' og vide hvilken afstandsmåler i samme prisklasse du mener er bedre end en Bushnell Sport 450 til kr. 1.795,00.

Snakker vi dyrere afstandsmålere, foretrækker jeg Leupold.
Har svært ved og se hvilken anden afstandsmåler i samme prisklasse som en Leupold RX IV til kr. 5.295,00 , der er bedre.

Du skal også lige huske at i de tests du ser, da regner man med de "kunstigt" høje priser en amerikansk kikkert koster i Europa.
Den reelle pris, den koster i USA er jo en helt anden ... og det er
vel den pris du skal sammenligne med, hvis du alligevel køber den via nettet.

Væger du at købe kikkert i Danmark, er der jo masser ud over mig selv, der sælger Bushnell kikkerter 20-40% billigere end den pris der sammenlignes med i tests.

Med fare for at mine påstande bliver skudt i sænk, så kunne det da være sjovt og høre andre her på forummet om deres erfaringer med Bushnell.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#16
De billige Bushnell egner sig nok bedst til en salonriffel..
Men jeg har selv en 4200 3-24X50 Mildot som er udemærket og da helt klart godkendt når man tager prisen i betragtning, jeg regner da også med at prøve en 6500 6,5-30X50 Mildot engang senere på året, jeg tror det virker, men vi skal vel ikke narre os selv til at tro at det er lige så godt som de dyre mærker men mine øjne er gamle og jeg kan nok ikke udnytte forskellen[Wink]
Mvh.
Leif R.

The Shootist

Ps. Og prisforskellen kan så bruges til andet sjovt
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#17
Jeg har haft en elite4000 4-16x50 siddende på min baneriffel siden 1998 og den har der været skruet rigtig meget på.
den har endnu aldrig snydt mig

mvh johansen
Svar
#18
Hvor ligger Bushnell mht til øjenafstand.. Går og gumler lidt på hvad jeg skal sætte på min 375'er og var egentlig nok ved at have besluttet mig for Leupold ellers.[Smile]

Jimmy

Sauer 202 Select Take Down
Titan 6 Kal. 30.06 (som skal sælges)

Marlin 917 Kal .17 HMR
SKB 505S haglsprøjte
Svar
#19
@ Jimmy, hvis du vil have kvalitet i Safart/drivjagt kiggerter har Leupold nok mere at tilbyde end Bushnell.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by The Shootist

@ Jimmy, hvis du vil have kvalitet i Safart/drivjagt kiggerter har Leupold nok mere at tilbyde end Bushnell.
Leif R.

The Shootist



De er rent faktisk kommet med en ganske lækker lille en i 4200 serien:

http://www.bushnell.com/general/riflescopes_elite4200_42-1424m.cfm

1.25-4x24mm m. lys.

Men ellers så er det rigtigt, at der har Leupold et stort udvalg.

[Image: store.jpg] "Hvis du ikke kan få dem store nok"
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)