Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
er jagthundene klar
#1
har i smugtrænet med med jeres hunde så de er klar til efteråret.
eller bliver de rettet på dagen med gummistøvlen.
personligt holder jeg af at grunddressuren,og lydigheden er opdateret,så jeg kan koncetrere mig om jagten, det sparer mig
for for meget balade.
jeg kunne godt tænke mig at høre , hvor meget,eller hvor lidt i kan nøjes med, det kunne jo være der var nogen der lå inde med nogle guldkorn,vi alle kunne bruge i vores forberedelser på den kommende jagtsæson.[Wink]

switchback[Smile]
Svar
#2
Hej,

Min lab tæve er kun 4 mdr. så hun bliver ikke klar til den kommende sæson. Men grunddressuren er godt igang og hun er lærenem, så det tegner godt. Jeg træner 1-2 gange dagligt, det hænder dog at jeg vælger at springe en dag over, for ikke at stresse hende.

Knæk og bræk
Flemming
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#3
eller bliver de rettet på dagen med gummistøvlen.

både og: jeg går som regel i læderstøvler[Smile]

og ellers er fordelen ved en 7 år gl ruhår at den har tilstrækkeligt på ryggraden, så føreren kan slappe af.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#4
hyyyyyllllllllleeeeeeee[Sad]

fik aflivet min springer tæve i torsdags pga. en pludselig lammelse i bagkroppen[V][V][V]
Svar
#5
træls Poulsen, det er dagen man betaler hunden.

en rigtig dårlig uge: min kammerat KP Ryom´s store flotte ruhårshan på 7 år (kuldbror til min)fik konstateret kræft i struben og aflivet.

mvh
Strom
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#6
Hej

Jeg må sige at jeg har trænet hele forår og også indtil nu med min ruhårs tæve på knapt 2 år. Det har tilgengæld også givet rigtig meget pote, så nu glæder jeg mig meget til at vi kan komme igang med marktræning.

Min godt 1 år gamle Jagtterier har jeg trænet lydighed med, og lidt rævegrav, det går rigtig godt og hun bliver med sikkerhed klar til både grav og drivjagt.

Men med de fleste jagthunde skal vi vel påregne atdet er nødvendigt at træne mere eller mindre med dem op til jagtsæsonnen for at de lige husker at det altså ikke er dem der bestemmer.[Smile]
Troels Gundlach
Svar
#7
Selvfølgelig er han rettet af og klar...!![Smile]

Der var jo lige en Tysk Korthår der skulle have en "røvfuld" i svømmelektioner ved stranden i torsdags....[Big Grin][Big Grin]

(Tilgiv mig for mit indlæg Jacob)

Mvh.
Søren (inkarneret "labber" idiot)
Svar
#8
kleineren har lige bestået apoterings prøven. men går og erger sig over at man ikke kan komme til marktræning inden næste forår. men klar til jagt er man vel altid.
Svar
#9
max er en 7 år gammel jack russel, så han skal bare set sit orange halsbånd, også kører jagt sæsonen på fuld tryk igen. han gider sku ikke at hører efter når vi prøver med noget lydigheds træning[8D] men når han får halsbåndet på, og kommer på jagt, så gør han alt som han skal, og hører enda efter hva jeg siger til ham.[Big Grin] terrier er og bliver sku mærkelige[Wink]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)