Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagtradio, hvad skal man købe?
#1
Hej forum.

Jeg har søgt lidt her og set at der er to jagtradiofrekvenser der bruges på den anden side af sundet.

Vi er seks mand, der skal kunne snakke sammen og ingen af os har investeret i noget som helst endnu.

Vi skal ikke nødvendigvis have dem før elgjagten, hvor de skal sikre at der ikke bliver skudt over kvoten, men jeg vil gerne ha' fif og gode råd, ang. hvad vi skal investere i.

Gerne hvor kvalitet og pris mødes på et fornuftigt sted, samt hvor de med fordel kan købes.

På forhånd tak for hjælpen.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#2
icom f34. 155 mhz. det er en super radio. torsbo handel i sverige sælger den til 2795 skr.
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Ja det skal nok være 155mghz jeg har selv 31mghz det er ok men jeg mener at det nye er bedre, jeg har selv 2 Zodiac og 1 Lafayette micro, og begge mærker er ok, det viktigste er at det er et kvalitets produkt. og icom er godt dem har jeg 2 af i håndholdt vhf til båden.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#4
Det ser jo ud til at 155 kommer til at udfase 31'eren.

Men mon ikke vi kan få en god pris, hvis vi bestiller 6 på én gang?

Jeg må forbi Torsbo på vej til bukkejagten.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#5
Jeg kan godt give en god pris på icom. Men lige først i August
kommer der en billig radio. Har bestilt 2 så de ses og prøves.
MVH Kjeld
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by KP ryom

Jeg kan godt give en god pris på icom. Men lige først i August
kommer der en billig radio. Har bestilt 2 så de ses og prøves.
MVH Kjeld



Denne var nok et godt bud på noget fornuftigt:

http://www.jakto.se/

Hvad kan den skaffes til i Dk(k)[?]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Man behøver ikke være tosset for at være her, men det hjælper ...
K&B Claxel Wink




Svar
#7
Nå, puster liv i en gammel tråd ...

Der blev ikke nogen brand af de første røg, KP vendte aldrig tilbage og jeg er ikke med i jagten længere.

Men:

Nu skal jeg købe en 155Mhz radio og har set en test i det nye svenske jagtblad.

De skriver om termer som overstiger en "udenlandssvenskers" umiddelbare formåen, så hvad skal jeg gå efter.

Hvad er f.ex. pilottoner og wox?

Jeg har nogle krav:

Skal kobles til mine peltor sporttac med ledning, ikke blåtand.

Høj IP klasse

God lyd, når man skal forstå de svenske jagtkammraters meldinger og i øvrigt er høreskadet.

Til at betale

Har set reklameflm for Zodiac extreme, men da jeg hverken har planer om at køre den over, eller skyde efter den, kan mindre måske nok gøre det.

Nogle her der har et godt bud[:p] [?]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
well synes stadig Icom F34 er værd at gå efter, bund solid..godt stænktæt (kan ikke huske hvilke andre modeller/fabrikater der er total vandtæt)

pilottoner..ligger 'underlejeret' i talen og kan bruges til at selektere opkald på samme frekvens..vil tro alle radioer har det

Vox.. dermed mener måske scrambling (taleforvrænger) så selv dem der lytter på samme frekvens ikke forstår en disse (kun være svenk dialekt? haha ) .. er bare et 'privacy' tiltag..har aldrig brugt det

der findes tonsvis af kabler og grej til de mest kendt radio, osse fx Icom... også stik til peltor høreværn (det er den kombo jeg selv har brugt)

tydelig/god lyd

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#9
Jeg sværger til Lafayette.
Jeg har en Micro 4 , men der er kommet en endnu bedre Micro 5.

Den vinder mange test, den opfylder IP68 (vandtæt) og er meget enkel at betjene.
Den har osse pilottoner, men jeg har aldrig haft brug for det.

Så den får et STORT FEMTAL AF MIG

http://www.fritidvildmarksliv.se/butik/j...paket.html

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#10
Lille, vandtät, brugervenlig, 155Mhz og ikke for mange dikkedarer for dem bruger de fleste ikke alligevel, det ER en jungle at välgle, men et kendt märke så gar du ikke forkert.
Svar
#11
Hej M@x

Det var da noget der var brugbart, for din pris er billigere end den pricerunner kunne finde [^]

Headsættet til høreværnene er også i den "billige" ende.

Har du (eller andre) erfaring med at nethandle i Sverige?

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#12
Der var en stor købguide i det forrige nr. af jaktjournalen..
Sværger selv til Icom f34 som ligger i den dyre ende , men har altid virket uanset vejr og terræn....

Støver.
Svar
#13
Lige netop den butik har jeg handlet meget i.
Super service og hurtig.

En gang sendte de et forkert headset. Jeg ringede og meddelte at det var forkert og de sendte straks det rigtige og ville ikke have det forkerte retur.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#14
Jeg har også Lafaytte en micro 3 og en 5'er. 5'eren er helt fantastisk med en rigtig god rækkevide og så bruger den nærmest ikke strøm. Den kan jeg varmt anbefale.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#15
Der findes nok ikke noget ret meget bedre til prisen end Lafayette 5. Den fungerer også super med Peltor Sporttac.

Jeg købte min hos Kjells jakt i Sjöbo, en butik der bestemt er et besøg værd

http://www.interjakt.com/vara-produkter/produkt/274

It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog
It's not the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog

Svar
#16
Hold da op. Jeg var lige ved at falde af stolen da jeg saa M@X's indlæg og den webside han postede.
Jeg har 4 radioer, Motorola tror jeg. De sidste betalte jeg $ 19 for og de virker fint til op paa 4km afstand, og nogen gange længere. Hvor stort er da jeres behov/revir
H
Hogmeister
Svar
#17
Jeg har osse et sæt små Motorola walkier med god rækkevidde.
Problemet er at jagtradioer er låst på visse frekvenser/kanaler og med 2 maksimale sendestyrker (31MHz). Derfor er mine små radioer ikke lovlige i Sverige/Norge.
Dem der fremstiller radioer til jagmarkedet udnytter helt sikkert at der kun et et begrænset antal kanaler til rådighed og derfor er makedet så lille at kun nogle få kan levere til det lille marked.
Derfor er priserne alt for høje. Gætter jeg på. Og så koster robustheden jo osse lidt.

Men du har helt ret. Priserne er vandvittige. Mine 2 små Motorola radioer gav jeg 149,-kr for et sæt.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Lige pt. bruger jeg en Lafayette Micro 3 på 33mhz og har ingen intentioner om at skifte mærke, når den tid kommer.

Alle i det jaktlag jeg er medlem af bruger Lafayette og i 7 år jeg er kommet der, er der kun en der er stået af under jagten.

Begrundelsen for at vi bruger 33mhz er at 155 mhz giver for dårlig dækning i det ekstremt kuperede terræn.

Jeg købte hos Jakto.se og portoen var på daværende 75 kroner til hele skandinavien.

Schönauer

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#19
Jeg har selv en Genzo 155ére af den gammele model. Den har faktisk vist sig bedere en Icom F34 som de andre har.
Men skulle jeg købe en ny i dag, så bliver det Lafayette Micro 5.[Smile]
[Image: lafayette_micro5_1555.jpg]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#20
Har netop købt 3 stk Genzo royal 155 BT hos Hylte Lantmän i Sverige.
pris:4.995 skr.(for 3stk )har fået fine anmeldelser i jagtbladene.
Radioen er ip 67 godkendt,li-on batteri på 3000 mAh,hvilket giver en driftstid på mere end 22 timer på høj effekt, uden batterisparefunktion tilkoblet[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)