Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sydafrika
#1
[Image: showoriginal-3211.jpg]

Konen og jeg besluttede søndag d. 6/7 at vi atter engang ville en tur til Sydafrika og d. 9/7 var vi på vej til Johannesburg. Det var en slags testjagt for en ny jagtfarm.

[Image: showoriginal-3212.jpg]

Det var som billederne nok antyder et fantastisk sted med en beliggenhed helt ned til Limpopofloden, med Botswana på den anden side, hvor vi hver dag kunne se Buskbuck, Kudu, Wharthog oma... Flodheste og Krokodiller var en helt naturlig del af Limpopofloden og vi så dem hver dag.

[Image: showoriginal-3214.jpg]

Bushbuck jagten var helt fantastisk. Det foregår langs med floden og det er virkelig spændende jagt, hvor jeg havde flere skudmuligheder. Men min PHèr (Johan) sagde tit " I can find you a better one " . Vi så dem større end den jeg nedlagde, men er selv meget tilfreds med den.

[Image: showoriginal-3215.jpg]

Nyala var et stort ønske, og det lykkedes efter flere dages meget spændende jagt, hvor vi så flere men ikke skudbare tyre. Denne her var dog skudbar(til min store glæde)

[IMG] http://billedeupload.dk/showoriginal-3210.jpg [/IMG]

Waterbuck var vi efter alle de 10 jagtdage vi havde dernede, men min PHèr (Johan) brugte atter disse ord " I can find you a better one ". Og det lykkedes den sidste aften dernede, hvor jeg valgte at sidde i Hochstand sammen med min kone. Efter ca. en time kom der ikke mindre end 5 Waterbucktyre ind til det vandhul vi sad ved og endelig var der en tyr som var virkelig stor (2.5 tommer over Rowland Ward). Det var helt fantastisk, trods det at den ikke blev stalked i bushen. Men en superoplevelse med min kone som tilskuer...

[Image: showoriginal-3216.jpg]

Udover det blev det til et hulepindsvin, lidt perlehøns og fasaner. En helt igennem fantastisk tur, med nogle mennesker som gjorde alt for at vi skulle have en uforglemmelig oplevelse...OG DET FIK VI.
Svar
#2
Der er ikke meget der kan måle sig med jagten i Afrika. Det røde støv, lugten af tjære og selvfølgelig det myldrende dyreliv i bushen. En utrolig oplevelse, man aldrig har fået nok af. Tillykke med det fine resultat!

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#3
Det ser sandeligt fint og konevenligt ud, har du lidt mere info om firmaet bag og så videre?

Mvh.
Lars/Great Dane
Great Dane

Svar
#4
Limpopo er et fedt sted, og det virker lidt mere vildt når man har Botswana som nabo, man ved aldrig helt hvad man møder ved floden.

For 10 år siden arbejdede jeg for en PH og vi jagtede meget i nærheden af byen Ellisras (gad vide om den stadig hedder det?) Jeg kommer der nok igen for jeg har stadig hverken Bushbock eller Grey Duiker på væggen og det er jo to gode undskyldninger.

Jeg kan stadig huske hvor svært det er at fjerne det røde støv og hvor grimt en waterbuck lugter og iøvrigt også een selv når man kun er to mand til at læsse den.
Svar
#5
Hello Great Dane + heb.

Det er ingen hemmelighed i dette forum, at jeg er tilknyttet Aurora Jagtrejser som jagtkonsulent og det var i den egenskab at jeg var dernede. Det er en ny farm/jagtområde som Aurora vil tilknytte sit rejseprogram, så det var som jeg skriver en form for testjagt. Vi var de første "rigtige" gæster dernede fra Aurora Jagtrejser og det var en suplim oplevelse.

Jeg skød iøvrigt også en pæn Duiker... Elisras har fået nyt afrikansk navn, og hedder idag Lephalale. Og ja en Waterbuck er ikke ligefrem et dyr der har "væltet" sig rundt i en parfumeforretning.[Smile]

Høgh har fuldstændig ret i at det røde sand, lugten af tjære og det mangfoldige dyreliv et fantastisk. Det er et sted i verden som min kone og jeg sætter umådelig meget pris på.

MVH.
Jørn Riis alias Feliin
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)