Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Versa pod eller lign.
#1
Hjælp...

Min kammerat har været ude for en ulykke og er derved blevet lam i underkroppen. Han har fået tilladelse til at skyde fra motoriseret køretøj. Han sidder ofte på anstand på sin ny-anskaffede ATV, og vil gerne have støtteben monteret.
Han har set "langholdsfilmene" og vil gerne have støtteben ligesom dem Thomas Haugeland bruger.

Nu kommer spørgsmålene så:
- Kan de fåes i en længde så kan kan skyde siddende på bagdelen, og uden at de stikker længere frem end piben når de er monteret og klappet sammen på riflen (Bl**** R93)?

- Kan de monteres så den "pind" der er monteret i skæftet kan fjernes let og enkelt? Altså så den er monteret med noget gevind i en bøsning på en eller anden måde....

Lad mig høre hvad i foreslår og hvad jeres erfaringer er med den type støtteben - hvilket mæreke/fabrikat er bedst?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

Hjælp...

Min kammerat har været ude for en ulykke og er derved blevet lam i underkroppen. Han har fået tilladelse til at skyde fra motoriseret køretøj. Han sidder ofte på anstand på sin ny-anskaffede ATV, og vil gerne have støtteben monteret.
Han har set "langholdsfilmene" og vil gerne have støtteben ligesom dem Thomas Haugeland bruger.

Nu kommer spørgsmålene så:
- Kan de fåes i en længde så kan kan skyde siddende på bagdelen, og uden at de stikker længere frem end piben når de er monteret og klappet sammen på riflen (Bl**** R93)?

- Kan de monteres så den "pind" der er monteret i skæftet kan fjernes let og enkelt? Altså så den er monteret med noget gevind i en bøsning på en eller anden måde....

Lad mig høre hvad i foreslår og hvad jeres erfaringer er med den type støtteben - hvilket mæreke/fabrikat er bedst?

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........


Her er hvad jeg har gjort købt støtteben af mærket vaungard de kan købes i 3 længder de 2 længste kan bruges ved siddende skydning de bliver monteret med en fingerskrue op i skæftet. jeg har fået lavet ekstra gevind i skæftet der hvor der ofte er rem bøjle altså ikke i enden som på langholds video men i undersiden af forskæftet og har så ændret monteringsdelen på vaungard ,benene er lidt længere end løbet men måske kan gevind stykket rykkes længere tilbage på forskæftet ,en lille detalje ved disse støtte ben er de kan tiltes og drejes ca 30 grader til hver side det gør man ikke behøver at flytte benene på bipods selv om målet flytter sig lidt ,det synes jeg er en god ting på jagt og måske en vigtig detalje for din ven så slipper han for at skulle flytte benene på bipods hele tiden. Jeg har r93 og har fået lavet det i Harlev
Svar
#3
køb harris s25

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#4
Prøv evt. youtube.com skriv feks. ATV hunting setup eller Google.. Der er masser af udstyrs muligheder på en ATV, jeg ville personligt lave en fast bøjle foran styret, med en løs sandsæk til at flytte rundt på! Der kan også laves små greb til at sætte riflen fast i under transport.! Bare et forslag!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)