Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE
#41
Hmmmm lad mig gætte din chef mangler nu sin skriver bord!

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#42
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Hmmmm lad mig gætte din chef mangler nu sin skriver bord!

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."



Hej Krengel.
Havde min chef et lamineret bord i en passende kvalitet, ville det ikke tage mig lang tid, at fraviste hende det ved hjælp af en massiv ordstrøm om "afgivelse af skadelige limgasser" m.m.
Den finerede spånplade, hun taler hen over er ikke værd at beskæftige sig med[Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
#43
[Smile]
En lille og buttet S&L pibe er fusioneret med min Sako Vixen låsestol, og det hele er ankommet til det lille værksted.Det var selvfølgelig spændende at finde ud af, om jeg havde ramt målene rimeligt.Inden jeg kunne forsøge at lægge låsestol og pibe i laminatskæftet, skulle jeg lave løbskanalen og justere på de steder, hvor jeg forsætligt havde lavet overmål.
[Image: DSC01872.jpg]
Jeg har afprøvet lidt nyt værktøj denne gang.En af mine Barrel Bedding Tools har været indsat. Jeg havde gjort lidt erfaringer med det, da jeg lavede forskæftet til Old Alfred. Laver en virkelig fin afslutning på løbskalen, men er først taget i brug efter at huljern, rasp og rund fil har været brugt til det grove. Jeg håber en dag at støde på en rasp, der er konstrueret ligesom dette værktøj.
Jeg har også investeret i et par små skrabere og hvide blyanter, der kan skrive på alt.
Da løbskanalen var omtrent færdig, begyndte jeg at arbejde på tilpasning af hele systemet. Der er faktisk en hel del tilpasning, og det tager lang tid, hvis man vil have snævre samlinger.
Da det hele sad, som det skulle, tog jeg fat på de to områder, jeg ville bedde. Jeg har i disse områder fjernet ekstra materiale og har lavet riller med vjernet for at få bedre greb til beddingen.
[Image: DSC01870.jpg]
Jeg har fremstillet 2 styrebolte til låsestolen. Dels for at have helt kontrol over placering af låsestol i forhold til de borede huller men også for ikke at skulle have de originale bolte op nedefra gennem beddingmaterialet. Inden jeg lagde beddingen i, havde jeg trædybler i nedefra.Derfor er det begrænset, hvor meget jeg har fået ned i hullerne.Den forreste bolt er forankret i en firkantet klods på undersiden af låsestolen. Jeg ville gerne have hele klodsen indlejret i materialet og har derfor slebet den en anelse konisk for bedre slip. Det vil vise sig i morgen, om jeg er lykkedes med dette[^].
[Image: DSC01869.jpg]
Det hele sidder nu fastspændt mellem 2 stykker valnød og en skruetvinge. Der er en del nerve i denne beddingsproces, men jeg tror, at det er gået godt. Der blev trykket materiale ud de rigtige steder og i de forventede mængder. Det meste af det overskydende er allerede fjernet.
[Image: DSC01868.jpg]
Walnut
Svar
#44
Flot igen igen [:0]
Endelig et projekt med bredt forskæfte man ikke behøver en "Six pence" for at kunne gå med [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Medmindre du begynder at forgylde og gravere selvfølgelig !
JEG ER STADIG LIGE SUR OVER AT SIDE OG SAVLE !
Jeg tror du kan skrue en fransk skrue tværs igennem uden det skæfte flækker [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Om jeg satte en nål i, ville det hele være delt i atomer !

Hilsen Steen
Svar
#45
Citat:quote:

Originally posted by Just shot

Flot igen igen [:0]
Endelig et projekt med bredt forskæfte man ikke behøver en "Six pence" for at kunne gå med [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Medmindre du begynder at forgylde og gravere selvfølgelig !
JEG ER STADIG LIGE SUR OVER AT SIDE OG SAVLE !
Jeg tror du kan skrue en fransk skrue tværs igennem uden det skæfte flækker [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Om jeg satte en nål i, ville det hele være delt i atomer !

Hilsen Steen



Hej Steen
Takker
Forskæftet bliver snitnissens pendant til musikkens Dolly Parton: Stort, fyldigt, rundt og dejligt at tage om[:I]
Mvh Walnut
Svar
#46
[Image: DSC01881.jpg]
Da det er min første bedding, har jeg brugt en del tid på at udsøge mig et beddingmateriale, der er gode erfaringer med. Valget faldt på Acraglas fra Brownells, og jeg hentede det hjem fra Skyttebutikken. Jeg valgte den til bedding over 2m.m. tykkelse.
Det har været fantastisk at arbejde med. Sættet indeholdt, til min store overraskelse, også en Release Agent, som er et slipmiddel. Acraglasset blandes i forholdet 1-1, og det har en virkelig fin konsistens. Villigt til at svøbe sig rundt om ting uden at løbe væk.
Jeg har tilsat den brune farve, der følger med. Der er også en sort Balck Dye med, som er vist på billedet.
[Image: DSC01879.jpg]
Det gik nemt at adskille tingene ad[Smile] En seance jeg ellers havde frygtet[:0]. Jeg slog skiftevis let på de to støttebolte, hvilket gav et godt resultat.
Helhedsindtrykket af beddingen er tillidsvækkende. Jeg har brugt modellervoks til at styre beddingen med. Ja modellervoks[^] Bårp bårp[^] Modellervoks er ikke som i gamle dage. Formodentlig har man fjernet skadelige stoffer af hensyn til brugerne. Konsistensen er let, og voksen er ikke så tilbøjelig til at hæfte som den gamle type.
Den kunne dog anvendes.
[Image: DSC018771.jpg]
At file den forreste klods under låsestolen let konisk har med sikkerhed gjort beddingen mere funktionel. Beddingen har virkelig fat om låsestolen foran.
[Image: DSC01878.jpg]
Det bageste leje til låsestolen blev også beddet. Der er mulighed for at udvide bærefladen, fordi, der er plads til det i forhold til aftrækkerarrangementet. Hylden er gjort bredere ved hjælp af modellervoksen.
[Smile] Nu skal der ryddes op i motorrummet.
Walnut
Svar
#47
En lille forespørgsel fra Fruens bærbare[^]
Jeg kunne bruge lidt sparring omkring overfladebehandlingen af laminatskæftet.Jeg har ingen erfaring med skæfteolie på laminattræ. Alternativt har jeg overvejet en mat skibslak. Jeg ved ikke præcist, hvad sådan en fætter hedder.Jeg vil mene, at en stærk lakering er væsentlig mere holdbar end en behandling med skæfteolie.Er det muligt ved lakering at opnå et rimelig resultat med en pensel? Jeg forestiller mig en del mellemslibninger.
Mvh Walnut
Svar
#48
Hej Walnut
Resultatet af din bedning syntes jeg ser godt ud,men det kit du har købt ser heller ikke helt billigt ud[Big Grin]
Jeg har beddet to rifler.Til det har jeg anvendt plastic paddings
glasfiberspartel,købt i den lokale Silvan,og som slibmiddel et pust
VD40-med godt resultat.
Men man skal være lidt hurtig,da det hærder forholdsvis hurtigt op.

Mvh.Skytmar

Mvh.Skytmar.Ikke alle jægere blæser i horn.
Svar
#49
Citat:quote:

Originally posted by skytmar

Hej Walnut
Resultatet af din bedning syntes jeg ser godt ud,men det kit du har købt ser heller ikke helt billigt ud[Big Grin]
Jeg har beddet to rifler.Til det har jeg anvendt plastic paddings
glasfiberspartel,købt i den lokale Silvan,og som slibmiddel et pust
VD40-med godt resultat.
Men man skal være lidt hurtig,da det hærder forholdsvis hurtigt op.

Mvh.Skytmar



Hej Skytmar
Det med at være presset på tid bryder jeg mig meget lidt om[Wink]
Der er sikkert en del forskellige materialer at vælge imellem. Da jeg ikke har erfaring med disse, valgte jeg et produkt fra skyttebutikken i håb om, at det så dur[^] Som jeg tidligere skrev, var det meget fint at arbejde med. Konsistensen var super.
Mvh Walnut
Svar
#50
True Oil 4-5 behandlinger afsluttende voksbehandling! Så er der fred et stykke tid og de giver et flot resultat!

version 2 to komponent båd lak fra international!

Lille

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#51
Citat:quote:

Originally posted by Krengel

True Oil 4-5 behandlinger afsluttende voksbehandling! Så er der fred et stykke tid og de giver et flot resultat!

version 2 to komponent båd lak fra international!

Lille

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."



Hej Krengel
Bukker og takker [Big Grin]
Det bliver en stærk lak, der skal beskytte laminatet.
Mvh Walnut
Svar
#52
Du kan få lakken i forskellige toninger (Klarlak)og tro mig de bliver rigtig flot jeg har en tysk ven som har ordnet en laminatskæfte med den lak den er bomstærk!Resultatet bliver bedst når de sprøjtes på af et par omgang!

Lille

Lille

The Blaser R-93 is nothing more than an overcomplicated piece of expensive junk. Owners of this glorified toy think it’s a rifle."
Hilsen Lille

Svar
#53
Hvor tæt er en god lak egentlig? Kan man lakere f.eks. et stykke egetræ med flere lag lak, så det bliver så tæt at der ikke kommer en hvid ring hvis der f.eks. sættes en våd flaske derpå.?

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#54
[Image: DSC01885.jpg]
[Image: DSC01886.jpg]
Efter PC nedbrud er jeg nu på ny PC. Her har jeg haft problemer med at kunne kopiere fra photobucket. Nu har jeg taget en PC på skolen og vil forsøge her.
Der formes på livet løs på skæftet. der er mange mål, der skal afstemmes og mange kurver, der skal files. Jeg arbejder i flere naboområder på en gang, fordi det hele netop skal harmonere.
Skæftepuden er dimensioneret med kikkert på ryggen.
Mvh Walnut
Svar
#55
Hej Walnut. Jeg havde forventet en overfaldende kindpude fra dig [Smile], har du fået gigt i fingrene [?] det må man næsten tro når man ser den kugle på slutstykket [Big Grin]. Hilsen A-bolt
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Walnut. Jeg havde forventet en overfaldende kindpude fra dig [Smile], har du fået gigt i fingrene [?] det må man næsten tro når man ser den kugle på slutstykket [Big Grin]. Hilsen A-bolt



Hr. A-Bolt
[:I] Jeg ved ikke engang, hvad en overfaldende pude er? Nu er puden ikke færdig...., så teoretisk set kan det være, at den er i støbeskeen som en planlagt navnløs udskejelse[:o)]
Den medfødte kugle på en Vixen er på størrelse med en ært[Big Grin]Det er for lidt til kolde fingre en vintermorgen efter ræv[:p].
Mvh Walnut
Svar
#57
Det ser jo ud til at dette projekt bliver lige så godt som de andre.
Har du i egenskab af degn, ikke overvejet at afholde et par kurser for stærkt interesserede skabssnittere, os der lige mangler det sidste for at springe ud i disse store projekter.
Et weekend kursus kunne måske godt lokke hvis ikke du har andet og bruge tiden til nu hvor jagtmulighederne snart indskrænkes voldsomt.
Tænk over det, jeg mener det seriøst.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#58
Overfaldende kindpude http://www.rifle-stocks.com/rollover.htm
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Tonny

Det ser jo ud til at dette projekt bliver lige så godt som de andre.
Har du i egenskab af degn, ikke overvejet at afholde et par kurser for stærkt interesserede skabssnittere, os der lige mangler det sidste for at springe ud i disse store projekter.
Et weekend kursus kunne måske godt lokke hvis ikke du har andet og bruge tiden til nu hvor jagtmulighederne snart indskrænkes voldsomt.
Tænk over det, jeg mener det seriøst.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



Hej Tonny.
Jeg har ofte tænkt på, at det ville være spændende med et træf et eller andet sted i landet. Der kunne bl.a. indgå nogle værksteder i dette træf. Skæftning, renovering af skæfte,netskæring og bedding m.m. kunne være eks. på sådanne værksteder. Kunne man få flere af VTF snitterne/ gør det selv typerne med på ideen, ville der kunne skabes god bredde.Folk herinde kunne være med til at designe et sådan træf.
Mvh Walnut
Svar
#60
Præcis, men er du ikke tilknyttet en skole med sløjdværksted, og et klasseværelse med overnatningsmulighed...
Hvis det kunne arrangeres kunne udgifterne jo holdes på et minimum.
Vi kan jo selv medbringe værktøj, osv. altså i den mindre afdeling. Overfræsere og div. slibemaskiner.
Jeg er specielt interesseret i at overføre målene fra det gamle skæfte og til et nyt emne. Samt naturligvis dine netskæringerne, som jeg synes er noget af det bedste jeg til dato her set udført, incl. dem der lever af det.
Da jeg i sin tid gjorde en del i knivfremstilling, var jeg med til en del kurser/seminarer hvor der blev udvekslet erfaringer og triks, i en hyggelig atmosfære. Dette var typisk på en skole som jo havde faciliteterne stående ubrugt alligevel i weekenderne. Hvis der er andre med på ideen så kan vi jo starte en ny tråd op til formålet.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)