Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sako Vixen Varmint projekt Nu med FINALE
DYB RESPEKT HERFRA,DET ER SKU FLOT ARBEJDE...
Svar
[:0][:0][:0] Jeg har ALDRIG set så flot en Vixen før [:0][:0][:0]

Tillykke med en helt fantastisk flot riffel som mange, mange, mange vil misunde dig [Smile]

Mvh

[Image: Takleberry-1.jpg].

Nu med "Harley"-rifler [8D]
Svar
Hej Walnut.

Føj hvor er den grim, det er simpelthen det argeste jeg nogensinde har været ude for. Ulækker, håbløs og kvalmende ...

Sådan en misundelse vil jeg ikke ønske for nogen af jer.[B)]

For det er da en lækker lille skræddersyet skønhed [:X]

Tillykke med den nye "jagtkammerat"[:p][:p][:p]

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Det er bedre at være kompleks, end at lide af dem ...

Det skud der ikke er skudt, har ingen fortrudt ...
K&B Claxel Wink




Svar
Bravo Walnut

Det er da godtnok kræs. Smukt arbejde.
Glyder mig til at hører om de første skud[Wink]

Godt man ikke er ræv i det sønderjydske

K&B

Michael
Svar
Hej Walnut,
fantastisk arbejde og superflot resultat [:0][:0]

Hvis du mangler en Vixen og "øve" dig på, kan min godt trænge til en ny pind [Big Grin][Wink][Big Grin]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
Så flot var den ikke dengang jeg ejede den.... !

[center][Image: topl.jpg][Image: eye-10.gif][Image: topr.jpg][/center][center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
Mere tak[Smile] til både kendte og nye navne, der kvitterer med anerkendelse for det kunstneriske udtryk[Wink]. Lørdag formiddag skydes der ind i bænk, og .... måske kan jeg få en chance eller to på de røde. Det bliver med sikkerhed den lille Vixen, der tager min første danske riffel ræv.
Lige nu er jeg dog mest optaget af tanker omkring valg af ammunition og at blive dus med den lille.
Mvh Walnut
Svar
Walnut.... beautiful workmanship on your Sako Vixen. Et stort tillykke med resultater om denne flot/smuk riffel, igen tillykke.[:p][^][^]

mvh........Eric

http://www.andersencharters.com
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
[Image: DSC02038.jpg]
[Image: DSC02037.jpg]

Når ellers jeg får lært ikke humørsygt at smide rundt med projektilerne, tror jeg at den lille Vixen har et potentiale[:o)]
Der er, som skrevet på den ene skive, skudt med Lapua 3,6g. 55gr. Det hjælper ikke at skrive tekst på udprintet, hvis man så derefter beskærer det væk i billedbehandlingen[:o)] Der er skudt i bænk, og på det første billede ses de 5 afgivne skud. Spredningen er 22mm. På det andet billede er der afgivet 7 skud og i gruppen sidder der 6 skud.Spredningen på gruppen er 20mm.
Der er ialt afgivet 70 skud med Sakoen, og piben er grundigt rengjort undervejs. Spredningen er gradvist blevet mindre for stort set hver serie, der er afgivet.
Mvh Walnut
Svar
Har du overvejet hvor defekten på riflen er, når du ikke kan skyde bedre grupper ? [Wink]

/Kenneth

-------------------------------------------
CTRL-Z virker desværre ikke i det virkelige liv
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
Det burde vel være muligt at få spredningen ned så alle skud rører hinanden - men den er jo selvfølgelig kun 6 mm :-)

"Det eneste, der er kedeligere end at lære ting udenad, er at høre, hvad andre har lært udenad"

[Image: topp_vinter.gif]
Svar
Hej Walnut

Det ser da ikke for godt ud[Wink]. Jeg kommer forbi en dag og kan jeg lige tage den med til skrothandleren. Ingen grund til at du har den liggende- det bliver alt for dyrt i psykologbehandlinger[}Smile]

Glæder mig til tilbagemeldingen på dine spidsskarp

K&B

Michael
Svar
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Hej Walnut

Det ser da ikke for godt ud[Wink]. Jeg kommer forbi en dag og kan jeg lige tage den med til skrothandleren. Ingen grund til at du har den liggende- det bliver alt for dyrt i psykologbehandlinger[}Smile]

Glæder mig til tilbagemeldingen på dine spidsskarp

K&B

Michael



Hej Michael og andre kommentatorer[Wink]
De spidsskarpe har været i aktion til indskydning og indsnævring af spredningen og klarede sig fint. Jeg afprøver dem igen og sender dig resultatet.
Dette projekt blev sat i stand ved en besættelse af den lille Sako Vixen og især af det lille system. Medvirkende var også et ønske om at skæfte riffel og måske at kunne få sat dele sammen, der ofte kan mere, end jeg kan[:o)] Jeg er stadig ny i riffelskydningen og har meget at lære. Jeg tog riffelkort i foråret 2007. Jeg er i lære ved 6mm[8D] og har haft den ære at deltage i jagtfeltskydning sammen med ham, Sako og et par andre dygtige skytter. Jeg glæder mig meget til at afprøve den lille Varmint på jagtfeltbanerne.
Mvh Walnut
Svar
Du Walnut jeg skal da gerne tage hånd om den fine Vixen og lære den at skyde, du kan bare stille den i mit våbenskab[Wink] Selvfølgelig sammen med 1000 patroner[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Du Walnut jeg skal da gerne tage hånd om den fine Vixen og lære den at skyde, du kan bare stille den i mit våbenskab[Wink] Selvfølgelig sammen med 1000 patroner[Smile]

Mvh. Jakob



Hej Sako
[Big Grin] Det tilbud kunne man vel godt være bekendt at tage imod[Big Grin] Jeg mener, jægere køber vel også sommetider en hund, der er afrettet[Wink]
Jeg synes så, at 1000 skud måske ligger til en dom for nøl [Big Grin]
Mvh Walnut
Svar
De 1000 patroner var bare for at være beskeden, og jeg vil jo heller ikke slide din nye pibe op[Smile] Du kan hente den og 1000 stk tomme hylstre igen d.15 maj[Big Grin]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
Hej Walnut

Kan vi ikke få et budget over projektet?
Svar
Budget over Sako Vixen Varmint projekt.

Offerriffel: Sako Vixen .222r 4400,-
S&L pibe .223r 4100,-
Laminat: Brown/ Brown 525,-
Lak 75,-
Bedding 270,-
Kikkert:
Leupold VXll 6-18X40 3400,-
Aluminaer 750,-
Rembøjler 350,-
Ialt 13.870,-

Jeg har forsøgt flere gange at få de genstridige kommaer til at rette ind[V] Jeg opgiver og håber, at det går alligevel.
Mvh Walnut
Svar
[Image: DSC02139.jpg]

LaminatskæfterTongueas på tværsgående kanter! Jeg er i færd med at reparere et par småskader i Sakoskæftet. På billedet ses den forreste del af udfræsningen til aftrækkerrammen. Her opstod hurtigt et problem med flækning af overflademateriale i kanten. Formodentlig er det opstået, når jeg har adskilt riflen, og der har været kontakt mellem metal og laminatkant.Jeg troede, at jeg havde brækket kanterne tilstrækkeligt, men der er ingen tvivl om, at der skal afrundes og kæles for disse tværgående kanter, hvis de skal holde på sigt. Den godt afrundede kant skal forsegles med et pænt lag lak.
Min første tanke var at lægge nyt laminat i skadeområderne, men jeg har i stedet valgt at lægge sort bøffel i. Det er selvfølgelig valgt, fordi det er stærkt, og fordi den blanke sorte farve vil få reparationen til at "smelte" sammen med metalrammen.Jeg har lavet en lignende udbedring ved den bageste rembøjle, hvor selve boringen afleverede en større flig af kanten[B)] Måske man skulle tænke det ind i det næste projekt og være på forkant og ikke på flækket bagkant [Wink]
Walnut
Svar
Hej Walnut
Bøffelhorn arbejder en hel del (det ved du nu nok - bare for en sikkerheds skyld - og så kan jeg jo også lige fortælle alle andre at jeg ved det [8D]) Der kan evt. laves en "hulning" mellem bøffelhornet og træet (eller andet materiale) Det gør vi ofte på knivskæfter for at skjule forskellen i materialernes forskydning der uvilkårligt vil komme ad åre.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)